וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולים על הגל

תמי פרת

29.8.2006 / 11:00

והנה פתרון עיצובי גאוני: קיר אחד. גלי וכחול עובר לאורכה של הדירה הזו בצפון תל אביב ויוצר מסדרון המחבר בין שני אגפים

המקום: דירה משופצת בקומה השמינית של בית משותף בצפון תל אביב.

האדריכל: דני גרינהאוס, שעיצב את הדירה יחד עם מינה נאווי.

העיצוב: קיר כחול, גלי, עובר לאורך הדירה ויוצר מסדרון, המחבר בין שני אגפיה. צבע הקיר הוא כצבע הים הנשקף מחלונות הדירה. תחת ידיהם של גרינהאוס ונאווי היא נהפכה מדירת שיכון סטנדרטית, מרובת קירות, שבמרכזה מסדרון צר בעל תקרה נמוכה, לדירה קלילה ומרווחת, שכל פינה בה מנוצלת היטב.

חדר שירותים, שניצב בעבר מול הכניסה לדירה, סולק מהתכניות החדשות, אך חוץ ממנו נותרו רוב התפקודים המקוריים של הדירה במקומם. שינויים מינימליים בתפקוד החלל יצרו, בכל זאת, שינוי ניכר באופי הדירה.

האגף הצפון-מערבי שלה משלב בחלל אחד מטבח, פינת אוכל וחלל הסבה. באגף הצפון-מזרחי חדר שינה, שצמוד לו חדר אמבטיה מרווח, וכן חדר אורחים, חדר ארונות ושירותי אורחים. בתווך מצוי חדר העבודה של בעל הבית - בעל חברת תוכנה, המתגורר בדירה בגפו.

אחת ההתלבטויות שליוו את תחילת השיפוצים היתה - היכן למקם את חדר העבודה. מאחר שבעל הדירה עובד בבית, היה חשוב שיוכל ליהנות מהנוף ומהחלל הפתוח גם בשעות העבודה, וזאת למרות ההפרדה הנחוצה בין החללים. הבעיה נפתרה בפתיחת חלון בקיר שבין חדר העבודה למטבח, שהים נשקף ממנו, בדיוק בגובה העיניים. קשר העין שנוצר בין החללים תורם לתחושת הרצף במרחב כולו, גם כשמתבוננים מכיוון המטבח.

חלונות בכל מקום אפשרי

ככלל, פתיחת חלונות אל הנוף היתה מעיקרי השיפוץ. בלי לפגוע בחזית הבניין, נפרצו חלונות בכל מקום אפשרי. אם בחזית הצפון-מערבית של הדירה, למשל, היו לפני שיפוץ חמישה חלונות, לאחריו יש 13, בזה אחר זה; רק עמודי הבניין מפרידים ביניהם באורח קצוב.

תחושת המרחב בדירה מושגת לא רק באמצעות הנוף הפתוח הנשקף מחלונותיה הרבים, אלא גם בעזרת מבנה הקירות, שרובם אינם נושקים לתקרה. תעלת האוורור ממוקמת לאורך הציר המרכזי של הדירה ופונה בזווית ישרה למרכז חלל ההסבה. אפשר לעקוב אחריה כשהיא נמשכת באין מפריע אל האגף המזרחי של הדירה. אזור האמבטיות, שמעליו ממוקם המזגן המרכזי, מצויד בתקרה כפולה, כך שהמרחב האוורירי שבין הקירות לתקרה נשמר גם בו.

הקיר הגלי, הכחול, לא רק שאינו נושק לתקרה, הוא גם מרחף מעל הרצפה בדרך מקורית; בבסיסו פאנל אלומיניום שקוע, הניצב בתוך תעלה של חצץ, ממוסגרת בסף אלומיניום גם היא.

שימוש נרחב באלומיניום (גופי תאורה, פרזול, צלונים ועוד) מעניק קלילות ואור לדירה כולה. אחדות סגנונית נוצרת גם באמצעות שימוש עקבי בעץ מייפל בריצוף ובארונות, שמשרה חמימות בכל חלקי הבית. כל הארונות בבית מצוידים באותן ידיות, בעיצוב מינימליסטי, המתאים לכל פונקציה.

האדריכל דני גרינהאוס מעיד כי בעת העבודה שרר שיתוף פעולה מופלא בינו לבין בעל הדירה, שהחלטותיו תרמו רבות לעיצוב. הרמוניה זו מורגשת היטב בבית - הקפדה על פרטים ועל גימורים מדויקים, תוך כדי שימוש במינימום חומרים ובעלויות נמוכות יחסית, יצרו מרחב מגורים נעים ומרווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully