וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לברז

16.8.2006 / 10:50

לפני שאתם בוחרים בהתלהבות משוללת רסן את כיור האמבטיה החדש שלכם, כדאי שתיקחו בחשבון ממה הוא עשוי, על מה הוא מונח ואיך הוא משתלב עם שאר האינסטרומנטים בחדר

הם פועלים על תקן אגן מים ביתי, אבל התפקיד הפוסט-מודרני שלהם לא מסתכם רק בזה. הכיורים של היום מקבלים תשומת לב עיצובית, לא פחות משאר מרכיבי הבית, והם משתלבים ברוח העיצובית הכללית ששולטת היום בתחום העיצוב, הקוראת לקווים פשוטים, עגולים או ישרים במראה נקי, מינימליסטי או היי-טקי.

דבורה דגני, מנהלת תחום כלים סניטריים בתשלובת אלוני, מספרת כי "החומר המקובל היום לשימוש בתחום לעצב צורות שונות, כיד הדמיון, המראה המבריק שלו והיותו קל לניקוי. לצד החרס, קיים הקוריאן - חומר תעשייתי פולימרי, שניתן להתאמה אישית, והוא מעניק מראה מט וחלק. כמו כן, ישנם כיורי זכוכית, נירוסטה ואבן וגם גימיק: כיור מסיליקון, גמיש ושקוף, שמגיע על מסגרת מתכת עשויה אלומיניום מוברש".

הכיורים מכל הסוגים מגיעים במספר צורות גיאומטריות: עיגולים, אליפסות, מלבנים, ריבועים ומעויינים, כשהצבעים השולטים משתנים בהתאם למגמות השוק. היום אלו הם הלבן הנקי וצבע השמנת הרך (פרגמון). אם אתם מאלה שמתנגדים למגמה הנטורליסטית, תוכלו לבחור בצבעים החזקים שבלטו בשנות השבעים, כמו בורדו, חרדל, שחור וחום ועוד.

משטחי כיורים

כל חומר עמיד בפני מים יכול לשמש משטח הנחה לכיור רחצה: זכוכית, אריחי קרמיקה, שיש ואפילו משטחי עץ, שעשויים לרוב מעץ גושני או דמוי עץ (פורמייקה), שעוברים תהליכים של התאמה ללחות ורטיבות.

תחום שילוב הכיור במשטח הרחצה, כולל מספר שיטות הנחה: בין ההנחות הפשוטות בולטת ההנחה השקועה, בה מתחבר הכיור מתחת לפני המשטח, באופן שמסתיר את שפת הכיור. התקנה זו דורשת תשומת לב מיוחדת לאיטום מושלם בין הכיור למשטח, למניעת רטיבות, נזילות ועובש. התקנה פשוטה נוספת היא זו בה הכיור "מתלבש" על המשטח, באופן שמאפשר את הדגשת שפת הכיור לקבלת שוליים בולטים, המהווים חלק בלתי נפרד מהמראה העיצובי.

אופן הנחה מתוחכם יותר, הוא ההנחה השטוחה, הפופולרית מאוד היום, בה שפת הכיור מהווה חלק אינטגרלי ממשטח הרחצה, באופן שיוצר אחדות מושלמת בין השניים. שיטה זו פרקטית ביותר ומקלה מאוד על שמירת הניקיון באזור הכיור.

הלהיט שרווח מזה שנה בתחום הנחת הכיורים, היא שיטת הנחת הכיור עצמו על משטח הרחצה (כמו קערה על שולחן) כפריט עיצוב עצמאי ונפרד, כשהחיבור היחיד בין השניים הוא באזור הסיפון. להשלמת המראה הזה, הלכו היצרנים צעד אחד קדימה והפכו גם את הסיפון עצמו לפריט עיצובי גלוי לעין.

וריאציה נוספת לשיטת ההנחה הזו, היא הנחת הכיור בשיטת הכיור החצי-שולחני, שמשלבת כיור תלוי עם משטח רחצה. השיטה הזו נותנת מענה לחדרי אמבטיה קטנים במיוחד, בהם אין מספיק מקום גם למשטח גדול וגם לכיור גדול. חלק מהכיורים המיועדים להנחה ניתנים גם לתלייה, ישירות על הקיר בתוספת אביזרים נלווים.

המגמה של כיור אחד או שניים בחדר הרחצה, כיור עגול, רבוע או מלבני, אינה משפיעה על צורות ההנחה השונות של הכיורים.

אסור לשכוח

- אם החלטתם ללכת על כיור לבן, שימו לב לגוון הלבן המדוייק שאתם בוחרים והקפידו להתאים אותו ליתר המרכיבים בחדר. יצרנים שונים עושים שימוש בגוני לבן שאינם זהים ועל כן כדאי לשים לב לבחירת גוון תואם של כל החלקים המרכיבים את חדר האמבטיה.

- חשוב לא להתלהב מהכיור בחנות, מבלי לחשוב על התאמתו למשטח הרחצה ולמבנה שעליו הוא יורכב. אופן ההתקנה ישפיע על מראה וסגנון חדר הרחצה. בעת בחירת הכיור, אל תשכחו לחשוב על התאמתו העיצובית ליתר הכלים הסניטריים, החיפויים והריהוט.

- כשאתם בוחרים את הברז שיילך עם הכיור, חשוב לקחת בחשבון את הגודל שלו ומיקום התקנתו מהכיור, מהמשטח או מהקיר, כדי להימנע ממצבים בהם הברז אינו מתאים לכיור ומגיע, למשל, רק בקושי לקצהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully