וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנגר לא 11

ויויאנה תגר

8.8.2006 / 10:00

הוא נושק לאוקיינוס האטלנטי, מציץ מבעד ליער של אורנים ואקליפטוסים - האנגר עתיק מברזל, עם גג אבץ וחלונות זכוכית ענקיים, עושה הסבה אקדמאית לבית קיט

על שפת האוקיאנוס האטלנטי נמצאת עיירת הנופש האקסקלוסיבית של דרום אמריקה, פונטה דל אסטה שבאורוגוואי. העיירה מושכת אליה נופשים מכל העולם, שבאים ליהנות מהטבע המרשים, מחופי הים הבתוליים, מחיי הלילה הנוצצים ומאורח החיים השלו ומסביר הפנים של תושבי המקום.

בדומה לעיירות נופש מקבילות בצרפת, איטליה וספרד, מושכת אליה פונטה דל אסטה אנשים אמידים מכל העולם, ומאופיינת בבניה פרטית של וילות מעוצבות ובתי דירות עם ארכיטקטורה נדירה. כל אותה בניה נהדרת ומושקעת נמצאת בשימוש רק חודש בשנה - בינואר, אז בליינים, אנשי אופנה, שחקנים מפורסמים, אילי הון ואמנים - כולם כאילו קובעים להיפגש בעיירה התוססת.

קילומטר אחד משפת הים, בתוך קרחת יער של אורנים ואקליפטוס, נמצא הבית המרשים של משפחת רוסקוני. בעל המקום, סוחר קרקעות המתגורר רוב השנה בארגנטינה השכנה, החליט למכור מספר דונמים מן השטח לחברים ומכרים והשאיר לעצמו 150 דונם כדי לבנות בית קיץ.

רוסקוני חלם על בית בתוך האנגר תעשייתי, ולפרויקט זה פנה לאדריכל הארגנטינאי הוראסיו רוואסאני. האדריכל חיפש ומצא האנגר עתיק מברזל, עם גג אבץ וחלונות זכוכית ענקיים שמסגרותיהם מעץ. ההאנגר נרכש והועבר בשלמותו 250 ק"מ עד לאתר, שם הוגבה מרכז המגרש והפך לגבעה שגובהה כעשרה מטרים, שבפסגתה הוצב ההאנגר.

מאובנים באבני צפחה

הבית משקיף ליער מתוך אמירה של שליטה רגועה, ומתמזג עם הנוף דרך החומרים מהם הוא עשוי. למרות המבט החד משמעי של עליונות, מרגע הכניסה אל האחוזה מתגלה אט אט עולם של קסם פיוטי, עכשווי, המזמין את הבאים אליו למסע של טבע, דמיון וחומר.
קירות הבית בנויים מבחוץ אבן על אבן, ללא חומר מחבר ביניהן.

אבני הצפחה טומנות בחובן מאובנים של מיקרואורגניזמים, היוצרים צבעים מיוחדים באבן. הקירות בנויים מאותה אבן; עוביים כחצי מטר, וחלקם הפנימי מחוזק בחומר מחבר. חוטי החשמל של אביזרי התאורה המודרניים מושחלים כמו במחט בתוך האבן, כך שלא ניתן לראותם. למרות הרוחות העזות הפוקדות את האזור הזכוכיות המוחזקות במסגרות עץ לא נשברו מעולם בשל גמישות העץ המשמר, למרות גילו, את תכונותיו הייחודיות.

האדריכל החל את תכנון הבית מן הגג, ולאחר מכן שילב שני מבני אבן בשני קצוות ההאנגר. הבתים מחוברים באמצעות חלל מרכזי המשמש כאזור מפגש, ישיבה ואירוח; שני קירות ענק מזכוכית מפגישים בין החללים, ומלמעלה - גג האנגר בגובה 12 מטרים, מחבק את הכל.

את שתי הקומות מחברות שתי מדרגות ברזל, אחת מכל צד, ומעלית מסע תעשייתית בצבע אדום. הבית ממוקם על שטח של 150 דונם, וכולל 1,500 מטרים בנויים הנחלקים לאזור מרכזי, חמישה חדרי שינה ושישה חדרי אמבטיה. ממדי הבית והזכוכיות הענקיות המשקיפות אל היער יוצרים אווירה מיוחדת, של אווריריות אין-סופית ונגיעה מתמדת בין פנים לחוץ.

האנגר האציל

אנה רוסקוני, בעלת הבית, מעצבת תעשייתית ודוגמנית אופנה לשעבר, אחראית על עיצוב הפנים המינימליסטי והייחודי. אנה מכנה את הבית "ההאנגר האציל". למרות החללים הענקיים הצליחה אנה ליצור אינטימיות באמצעות הגדרת אזורי ישיבה, ויצירת במה מעץ חם על רצפת הצפחה.

אזור ישיבה נוסף ורשמי יותר מוגדר על-ידי שימוש בבטון מוחלק, היוצר תחושה של שטיח לבן במפגש עם האבן. את העיצוב הנחה הרצון להשתמש בחומרים מהאזור - אבן הצפחה הובאה ממכתש קרוב, עץ האקליפטוס מקורו בשטח האחוזה, ועץ הלפאצ'יו העמיד לפגעי הרוח והלחות שימש ליצירת פרטי הריהוט.

ריהוט הבית כולל פריטים מתקופת הארט נובו והארט דקו שהשתייכו למשפחה, נרכשו במסעות בעולם או נקנו במכירות פומביות. כסא המספרה באמבטיה נקנה בשיקגו במכירה פומבית, וכך גם ההאנגר עצמו. אליהם מצטרפים חפצי אמנות של Lalique, תמונות שמקורן בבאלי הרחוקה, ואביזרי תאורה של Fontana .

לואי ויטון מארח

המטבח מסודר בקפידה ומצויד בכל האביזרים העכשוויים ביותר של Gaggeneu, ולצידם שולחנות מעץ מקולף היוצר תחושה של חיבור עם הטבע. המדפים פתוחים, ללא מקום מסתור, גם לא לרגשות. מודרניות טכנולוגית נפגשת עם ארכאיות: אין טלוויזיה, אך יש חימום תת-רצפתי.

בריכת השחייה בנויה על פלטפורמה הנתמכת על ידי עשרים עמודים, נשקפת אל הנוף הפתוח של היער ויוצרת אשליה של אין-סופיות. קו המים מתמזג עם אופק עצי האורן, וטכנולוגית הטיהור מבוססת על צניחת המים באופן חופשי, כמעט ללא שימוש בכימיקלים.

הגן הקדמי של הבית הוא שטח רחב ידיים עם מעט עצים ומרחבי דשא עצומים, שמתחברים ליער הפרטי. בתוך הגן נחבאת לה לאגונה שנוצרה בתוך שקע אדמה, שם שוחים להם בהנאה דגי קוי מלכותיים בין קני סוף הגדלים במקום באופן טבעי. לבית יש גם גן אחורי אליו מוביל גרם מדרגות רחב, מוקף אדניות הבנויות מאותה אבן בה נבנה הבית. בגן שוכנת פינת אירוח לאסאדו המסורתי, ובה שולחן ענק העשוי משטח צפחה אחיד.

הבית משמש כבית קיץ למשפחה ולחברים מכל העולם. בלילות הקיץ נערכות בו מסיבות קסומות, כמו המסיבה שערך שם לואי ויטון לחבריםנבחרים. בהשראת ההאנגר הזמין אחד הבעלים של Sony העולמית מבנה דומה ובנה באספן, ארה"ב בית של 10,000 מטרים בנויים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully