וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמרה של נייר

נחמה שירלי פרקש

25.7.2006 / 10:47

האמנית אנג'לה בן אליעזר הופכת אריזות קרטון לרהיטים מעוצבים, ומוכנה ללמד גם אתכם איך לעשות את זה

נכון שלא חשבתם מעולם שמיטת החלומות שלכם יכולה להיות מקרטון? האמנית אנג'לה בן אליעזר, תוכיח לכם שזה אפשרי - כורסאות מעוצבות, ספות צבעוניות, שידות, מיטות וספריות במראה יוקרתי, כולן מקרטון, הם התוצרים של בית היוצר שלה ושל צוות תלמידיה, שמובילים יחד טרנד יוצא דופן.

היתרון ברהיטי הקרטון הוא שכל אחד יכול להכין אותם בעצמו. הרהיטים שלה מזכירים צילומים מתוך עיתוני עיצוב יוקרתיים, על גבול הפרינג'. "הידיעה שכל אחד יכול לפסל, לעצב ולנגר את הרהיט האולטימטיבי עבורו, היא הבסיס ליצירה שלי" אומרת בן אליעזר. "אנשים לא מאמינים שזה מקרטון. הם לא מאמינים שהם יכולים לקנות מיטה, שולחן, ספה, כסאות, שידה וארונות במחירים מצחיקים, שיחזיקו את המשקל שלהם. הם מתיישבים בזהירות, אבל האמת היא שאפשר להישאר רגוע. קרטונים מסוימים יכולים להחזיק אפילו שני טון משקל".

במשך חמש עשרה שנה עבדה בן אליעזר כמנהלת שיווק ומכירות בחברות היי-טק שונות, עד שהבועה הגדולה התפוצצה לה בפנים והיא פוטרה לפני כחמש שנים. את העבודה עם נייר הכיר לה לפני כשנתיים אריק גיומר, איש פרסום צרפתי ואמן נגרות בקרטון, שחיפש לעצמו כורסה אבל לא מצא אף אחת שהיה שלם עם בחירתה. הוא ניסה לבנות את הרהיט המבוקש מקרטונים שמצא ברחוב והצליח.

לאחר ששכלל את השיטה הפיץ אותה בעולם. בן אליעזר ייבאה אותה לארץ. "בשיאה של האינתיפאדה, כשכל תייר הדיר את רגליו מישראל, הוא הגיע לארץ במיוחד על מנת להעביר סדנה בביתי לקבוצה קטנה ונסיונית". באותו לילה היא בנתה את הרהיט הראשון שלה בדמות שרפרף קטן, וההצעות החלו לזרום. היא החלה להתנדב במועדון נכי צה"ל של אגף השיקום של משרד הביטחון שבכפר סבא, הפועל כמרכז אומניות שיקומי של פגועי ראש והלם קרב.

"העבודה עם הלומי הקרב היא מהדברים החשובים והמאתגרים שעשיתי מעודי ולא מהמקום שנותן - אלא מזה המקבל. תוצאות העבודה שלהם היו מדהימות. שלושה מהמשוקמים הם היום קרטוניסטים מיומנים ביותר שעוזרים לי בהעברת הסדנאות".

להציל איזה עץ או שניים בדרך

אנג'לה מעידה שכל מי שרואה את הרהיטים בפעם הראשונה, נדלק. לאור הביקוש היא החלה להעביר סדנאות ברחבי הארץ ורבים מהמתחתנים הטריים באים להתרשם ולעצב רהיטים במיוחד עבור דירתם, ללא קשר למצבם הכלכלי. "אני באה ממשפחה מאד אמידה" סיפרה אחת הסטודנטיות בסדנה "אבל בשום מקום לא מצאתי בדיוק את הרהיטים שאני אוהבת. גם אם אני מוצאת משהו מדליק, אני רואה אותו אחר כך גם בבית אחר. פה אני לומדת לעצב בעצמי את הרהיטים שהכי מוצאים חן בעיני, מה גם שאין מצב שאני אראה אותם אצל מישהו אחר, וזה מאד חשוב לי".

תלמיד נלהב אחר התרגש במיוחד: "את רואה קרטון של טלוויזיה או מקרר שזרוקים ברחוב, את מביאה אותו בתור גרוטאה ופתאום אחרי שני שיעורים את רואה כסא נדנדה של ילד, משהו באמת לנשמה"

- אנג'לה, אז את התשובה לנטוצי?

"אני לא יודעת אם זה התשובה לנטוצי, אבל זו הזדמנות לכל אחד לעשות את הדברים שהוא לא היה יכול אולי לקנות בנטוצי וגם להיות המעצב של עצמו ובדרך לעשות כמה דברים טובים, להוריד את הזבל בעולם ולהציל איזה עץ או שניים בדרך”.

"הרהיטים האלו זולים אבל זה לא קשור לפולניות" אומרת אנג'לה. "אני באה מתפיסה של סביבה ירוקה ואיכות הסביבה קודם כל, מה גם שעיצובים עולים המון כסף וככה זה נראה מליון דולר ועולה גרושים".

אגב, העוזרת לא צריכה לחשוש. הספונג'ה לא הורסת את הרהיטים, הם מצופים בשכבת מגן עבה של לכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully