וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים את האור

אדר ריכטר

22.7.2006 / 9:50

היא מעצבת גופי תאורה, שתשמח לעזור לכם למצוא את האור בחייכם - המנורות של טליה מאירות את הדרך

פולי-קרבונט, זה החומר שבו התאהבה טליה, עד לפני כמה שנים מעצבת גופי תאורה בתחילת דרכה, והיום אמנית שדרכה מאירה לה. "פולי" מסבירה טליה "הוא החומר העיקרי ממנו אני יוצרת תאורה פונקציונלית או תאורת אווירה. הוא מרגיש כמו פלסטיק, אבל מרחוק נראה כמו בד. זה לא בדיוק הפלסטיק המוכר לנו. אפשר להגיד שהוא הצורה היותר שווה של הפלסטיק".

טליה יצאה לדרך שיווקית לפני כ-4 שנים, אז פרצה אל השוק עם גופי תאורה צבעוניים, שמשולבות בהם טקסטורות תלת מימדיות, בצורה של גלים וכוורת. הטקסטורות מקנות תחושה של עומק, "כמו בגלויות הזזות של פעם, כשהיינו קטנים" מחדדת טליה.

"השתלמתי בלימודי ההמשך של הטכניון, והתמתחתי למעשה בעיצוב פנים. עם הזמן התחברתי לנישה של התאורה, עניין אותי האור בפתחים של האנשים, סיקרן אותי לדעת עם איזה אור כל אחד מאיתנו חי, אור חם או קר, חזק או חלש. באותה תקופה גם עבדתי כדיילת אוויר וכך נחשפתי לחומרים שונים מרחבי העולם". הגורל הוכרע ביום שבו נשברה לטליה מנורה בבית. היא יצרה במקומה מנורה חדשה וסללה את דרכה אל עולם העיצוב.

" כדי לייצר מוצר עוברים תהליך: הרעיון, היישום הביצוע. בהתחלה מכרתי את המנורות בדוכן ב"גן העיר" ומשם התחלתי להתקדם ולמכור לחנויות". ההתחלה מאוד קשה מודה טליה, מכיוון שהחנויות עובדות בשיטת הקונסיגנציה, כלומר, הן מזמינות מספר פריטים מהמעצב, שמות את המוצרים בחנות ומחכים שהם יימכרו. "עד לשלב המכירה המעצב לא רואה כסף" מסבירה טליה. "יכול להיות ששום דבר לא יימכרו והכל יחזור אלייך. החנויות דורשות כמויות, אבל לא מוכנות לשלם תמורת זה. אם אתה נענה להן, אתה עלול להיתקע עם כל הסחורה, משום שזו תחילת הדרך ולא בטוח שתצליח למכור וזו דילמה של רוב המעצבים המתחילים, שמתחילים לייצר בהתחלה בכמויות קטנות".

"בהתחלה התפעלתי מזה שהם מוכנים בכלל לשים את המנורות שלי בחנות. אבל אז הגיע הניסיון הכאוב: חלק מהחנויות נסגרו ולא אמרו לי, צ'קים חזרו ועוד מיני תקלות. דברים כאלה עלולים להביא לסגירת העסק הצעיר. צריך להיות שקולים" היא ממליצה. "לקח לי שנתיים להיפטר משיטת הקונסיגנציה וליהנות מהפירות".

היום היא עובדת עם מיטב מעצבי הפנים בארץ ומעצבת באופן אישי ללקוחות פרטיים. היא מגיעה עד לבית הלקוח בכדי לתת ייעוץ עיצובי ולתכנן יחד איתו את גופי התאורה המתאימים לו ולדירה. "אין לי 4 דגמים קבועים. כל גוף משתנה אל מול הלקוח, ופה טמון היתרון בעובדה שאין לי חנות". בתיק העבודות שלה תמצאו גופי תאורה שתיכננה לתכנית של יובל כספין, "סיגליות" אי די דיזיין והפרוייקט האחרון: תאורה דקורטיבית ל-278 החדרים של מלון נפטון אילת.

העצות של טליה למעצבים צעירים

לא לקחת סיכונים גדולים ולייצר בכמויות.

לעשות אב טיפוס מהמוצר ואיתו להסתובב בין החנויות.

להיות סבלניים.

לדעת לקבל ביקורת ולשמוע "לא". זה לא אומר שאם מישהו לא מאשר את המוצר הוא לא טוב. אם תאמינו במוצר שאתם עושים - לכו עם זה, אבל בשיקול דעת.

לא לייצר בכמויות, אחרת לא תוכלו להחזיר את ההשקעה. ביחרו את אנשי המקצוע שמבצעים את העבודה בקפידה, שיהיו אמינים, ושיתנו לכם אשראי, שיאפשר למוצר להיקלט במדפים. אם זה מוצר ייחודי, ביחרו היטב עם איזה חנות אתם עובדים. יגיע רגע שבו תרגישו שכל זה משתלם.

ליצירת קשר עם טליה: טל': 0522-408067

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully