וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללכת עם ולהרגיש בלי

גילי אריאל

23.7.2006 / 10:30

חצי מלון, חצי בית - זוג מאזור השרון עיצבו בעצמם בית שהוא קומה אחת של מגורים ושניה לאירוח, בשני סגנונות שונים

שתי נטיות רווחות, שלא בהכרח מתקיימות יחד, מאפיינות את ביתה של משפחה באחד מיישובי השרון. האחת - חדר או אזור בבית בסגנון שונה לחלוטין מסגנון העיצוב הקיים, והשנייה - אזור אירוח ההולם מלון יוקרתי.

בבית צמוד הקרקע שנבנה לפני כעשור, נוספה קומה שנייה המיועדת בעיקר לאירוח: לבן שמגיע לחופשה, או לאורחים אחרים הנוטים ללון. לקומה הראשונה, שעוצבה לפני שנים, נוספו שיפורים קלים - מסך פלזמה דק, כורסת טלוויזיה בעצוב עדכני ופינת עבודה בקווים עכשוויים, המרמזים על הסגנון בקומה השניה.

הבית אהוד על דייריו וחינו עדין לא סר, אך הרצון לשנות אווירה בלי לעזוב את הבית הוביל לעיצוב הקומה השניה בסגנון שונה לחלוטין מהראשונה. האשה הופקדה על הצד העיצובי, תכנון הריהוט ובחירתו, תאורה, טקסטיל ואביזרים. שני אלמנטים עמדו לצידם של בני הזוג והבטיחו הצלחה: הפרדת סמכויות והידיעה בדיוק מה הם רוצים - מראה ואוירה שונים מבקומה ראשונה.

בני הזוג עשו הכל, ללא התערבות של אדריכל או מעצב. תקופת הבניה עברה בנעימים - לחדוות היצירה לא הפריעו פועלים רבים, לכלוך ורעש, והבניה נעשתה בחומרים "יבשים" בעזרת מספר קטן של פועלים מיומנים.

צמנט משוריין

בשלב ראשון נבנה שלד מקונסטרוקציה משולבת של עץ ופלדה, שאפשרה התאמה מושלמת למבנה קיים. על שלדת עץ מסיבי נקבעו האגדים, עליהם הונחו הרעפים, ואז נמשכה בניית המעטפת.

הקירות החיצוניים נבנו מצמנט בורד "אקווה פנל" - צמנט משוריין עם רשת סיבי זכוכית בעובי של 12.5 ס"מ של חברת "אורבונד". הלוחות הורכבו בהתאם למפרטים טכניים, כולל יריעות חסם אדים המונע התעבות. על הלוחות נמרח סילר אוטם מים, ועליו טיח אקרילי.

לצד הפנימי של הקירות החיצוניים הוצמד חומר בידוד - צמר זכוכית בעובי 6 אינץ', ועליו לוחות כפולים של גבס. התוצאה הוכיחה שההשקעה כדאית: החיסכון באנרגיה, הן בקיץ והן בחורף, כיסה את ההשקעה בבידוד.

בבניה בגבס אפשרויות העיצוב בלתי נדלות: תקרה עשויה שכבות, תאורת שטיפה מוסוות מאחוריהן ואפילו מסתור למסך קולנוע ביתי בין לוחות התקרה הצפה, היורד בעת הצורך ומכסה את הפלסמה הקבועה בגומחה מוארת מאחור. המקרן קבוע מעל דלת היציאה למרפסת, חבוי בתוך קרניז העשוי גם הוא מגבס.

גבס - גמישות החומר

בעזרת מסך פלזמה גדול, מערכת סראונד, ספה מודרנית ומזג אוויר נוח יצרו לעצמם בני הזוג פינת בידור מושלמת, המוציאה אותם מאווירת הבית המוכרת לחוויה אחרת בתוך ביתם.

אחת התכונות המיוחסות לגבס היא גמישות החומר, הסופג הדהוד מיותר ומקנה לחלל אקוסטיקה מושלמת. חוויית ההתענגות על סרט טוב, או האזנה למוזיקה אהובה, מתעצמת בחלל עשוי קירות גבס אטומים היטב.

כשמגיע הבן או אורחים נוספים, מחכים להם שני חדרים מהודרים מאובזרים עד הפרט האחרון: שירותים צמודים מעוצבים בסגנון מודרני, חלון מוארך המפריד בין השירותים לחדר ומעביר אור לשני הצדדים וחלון פינתי גדול, המאפשר ליהנות מצמרות העצים המגיעים לקומה השניה. ואם באפלוליות ורומנטיקה חשקה נפשם, ה"בית החכם" נמצא שם לשרותם: אפשר להאפיל את החדר ולהתאים את עוצמת התאורה, לסגור את הדלת המקומרת שעוצבה בידי המעצב הנודע פורש, להרגיש כמו בבית - ובמלון יוקרה. כל זאת, בלי לאלץ את בני הזוג לשנות את הרגלי היומיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully