וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה להודו

מירי אלזון

15.7.2006 / 10:00

אם נתקעתם עם ערימות של בדים אקזוטיים מהטיול להודו או ממסע השורשים למרוקו, זה הזמן לפנות את הארון ולייצר מרבדים שימושיים

מה עושים עם כל הבדים והמזכרות שהבאנו איתנו מהטיול במזרח הרחוק או מדרום אמריקה? כמו את כל עבודות היד המשובחות, הצבעוניות ועשירות הרקמה - גם את אלו אפשר לשלב עם פריטים חדשים לגמרי, אפשר לתפור מהם כריות שיגוונו את הספה, לעצב מהם שטיח קיר ייחודי או לחבר אותם לוילון מתנפנף

הפעם בחרתי להשתמש בשלל בדים ארוגים שהבאנו מטיול בגואטמלה - בדים מפוספסים בצבעים עזים ובדים רקומים בעבודת יד עדינה שהיו חלק מפריטי לבוש מסורתיים וחיכו בארון שנים רבות ללא שימוש. חשבתי לחדש בעזרתם את חדר השינה: את הרקמה הצבעונית תפרתי על בד אדום חלק ומתחתי על גב המיטה עשוי דיקט וספוג. הוספתי כריות ובדי ריפוד מרוקאים שיעשירו את מראה החדר.

איך עושים גב מיטה?

החומרים:
לוח סנדוויץ' 8 מ"מ (ברוחב המיטה ובגובה הרצוי, בהתאם למידות הבד)
גומאוויר 3 ס"מ
אקרילן דק (במידות גב המיטה בתוספת של כ-3 ס:מ מכל צד)
ג'יקסו / מסור
אקדח סיכות
סכין חיתוך
מספריים
גיליון נייר לגזרה
עיפרון סימון

תהליך העבודה:

1. בוחרים את הבד והדוגמה המתאימה. פורשים את גיליון הנייר על הבד ומסמנים בעיפרון את גיזרת הגב הרצויה בתוספת של כ-6 ס"מ של בד מכל צד (להידוק הבד בגב הלוח).

2. מעתיקים את הגיזרה ללוח הסנדוויץ' ומנסרים בהתאם לסימון (במקרה שלנו, ניסרנו את הלוח בהתאם לצורת הרקמה המעוגלת).

3. תופרים את שולי הבד הגזורים.

4. מדביקים את הגומאוויר ללוח בעזרת דבק מגע ומשאירים 3 ס"מ של ספוג מכל צד.

5. מניחים מעל הספוג את האקרילן הדק.

6. פורשים את הבד מעל לאקרילן ומשאירים שוליים של כ-60 ס"מ.

7. מהדקים את הבד אל גב הלוח בעזרת אקדח סיכות. כדאי להתחיל ולהדק ממרכז הגב כלפי השוליים, כדי שהבד יימתח באופן שווה ובלי קפלים מיותרים.

* מומלץ להתקין בגב הלוח מתלים נסתרים לתלייה נוחה על קיר המיטה.

סארי לוילונות, בדים מרוקאיים לריפוד

בדרך זו אפשר להכין גב מרופד לספת מרבץ, למשל, ולהוסיף כריות מבדים שונים. מובן שכל בד דורש טיפול שונה: בדי סארי והמשי ההודיים עדינים יותר ומתאימים בעיקר לוילונות ולכריות רכות. הבדים הרקומים ובדי הצמר הארוגים שמאפיינים גם את דרום אמריקה מתאימים בין השאר, ככיסוי מיטה, כריות רביצה ושטיחי קיר. מהבדים האפריקאים המסורתיים, שעשויים מכותנה ועליהם הדפסים ססגוניים, אפשר לתפור וילונות, מפות שולחן, פלייסמנטים וכריות דקורטיביות.

הבדים המרוקאים עשירי הדוגמה והצבע, והבדים הדמשקאים המפוספסים, שזורי חוטי זהב עדינים – מתאימים מאין כמותם לריפוד אלגנטי של רהיטים עתיקים וגם לספות, כריות, מרבצים, וילונות ומה לא. אפשר לבחור בבדים ממקור אחד או לייצור שילובים מעניינים של טקסטורה וצבע מסוגים שונים של בדים אתניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully