וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית ברחוב פועה

מיכל סגל

4.7.2006 / 10:40

המעצב פאדי נג'אר ממליץ לכם להקשיב למקום בו אתם גרים, לעזור לו להתעצב באופן המתאים לו ביותר ולא לכפות עליו סגנון מסוים שהולך היום

ברחוב פועה ליד מקדש הבהאים ומול נוף המפרץ, נמצאת דירתו של פאדי נג'אר הבעלים והמעצב. הבית המשותף בו נמצאת דירתו נראה מוזנח ונטוש, אבל הדירה עצמה הינה פנינה עיצובית ותיכנונית בגודל של 90 מ"ר.

כאן, בחללים הציבוריים המוקפדים, שולטים גווני הלבן-אפור-שחור-אדום, בטפטים, בצבע, בריפודים, באבן הקיסר, ברצפת הגרניט-פורצלן ובפורמייקה. החללים נקיים ומסודרים, "כמו שאני מאמין שכל אגם הוא עולם שלם שיש להתייחס אליו בכבוד", אומר פאדי, "כך יש להתייחס בכבוד כשמדבור במרחבי דיור ובבניינים המשמשים למטרות שונות כמו מסעדות. כמעצב, עליי 'להקשיב למקום' ולעזור לו להתעצב באופן המתאים לו ביותר, ולא לכפות עליו סגנון מסוים ש'הולך' היום".

לפי ששופצה הדירה, נוף המפרץ עוצר הנשימה נותר מחוץ לכתליה. כיום, יש בה מרפסת פתוחה לשני כיוונים מהם רואים את הים, את ממגורות דגון ואת מקדש הבהאים. הקיר הניצב בין המרפסת לסלון עשוי ברזל בלגי. כורסאות הסלון לבנות, ומאחוריהן קיר מכוסה בטפטים מפוספסים בצבעי הבית. שטיח לבן פרוש על הרצפה העשוי הגרניט-פורצלן בצבע אפור, כמו רצפות הבטון של פעם.

המטבח הגלוי, ובו בזמן – הנסתר, מפתיע, במהותו הוא אי גדול ניצב בחלל, צבעו שחור כסוף, והוא עשוי אבן קיסר. האי מצויד בכירת בישול ובכיור, ועשוי ארונות המאחסנים כמעט את כל הלים. שאר הכלים – כוסות, ספלים וצלחות – מסודרים במשחק צבעים וצורות מרהיב, ומוצבים על מדפים דקים המתוקנים בקיר שמאחורי הרי. מצדו השני של האי עומדים כמה כיסאות בר. מקרר אחד משולב בתוך האי, ואחר – נמצא בגומחה קטנה צמודה. זהו המטבח – קיים ולא קיים.

אופי אקלקטי-גלריסטי

בדירה חדר קטן המשמש כארון בגדים, חדר אמבטיה ושני חדרי שינה. במסדרון המוליך לחדרים יצר פאדי גומחה בה הוא מציג, בעיצוב ובסדר מושלם, את שעוניו ואת חפציו האישיים, בהם הוא משתמש יום-יום. על המדף האדום המואר מקבלים פריטים אלה יופי תיאטרלי-מוזיאלי. הרצפה כאן עשויה עץ אלון חם ומלטף, המתאים לחללים פרטיים.

האופי האקלקטי הגלריסטי של פאדי ניכר בעירוב הרהיטים בביתו – לצד כורסאות עכשוויות עומדות כורסאות מבית סבתא, שחודשו בבתי ריפוד לבנים. עירוב הרהיטים החינני – מיטת הולנדיה ושידות עתיקות יומין בנות 120 – ממשיך בחדר השינה הראשי וכן באמבטיה, בה שוכנים ביחד כיור חדיש עם גוף תאורה שהוכן מכלי כנסייתי עתיק ופסיפס אדום עשוי אבנים קטנטנות. השטיח והחלון הבלגי צבועים אדום גם הם, וממוקמות שם שלוש מראות בגדלים שונים, אחת קבועה בדלת.

את דלות הבית שמר פאדי, צבא אותן בשחור והוסיף ידיות עכשוויות. השימוש בצבע השחור הוא בלתי רגיל ומפתיע. למשל, בחדר השינה קיים קיר שחור מקושט באיורים כסופים, ולעומתו – מצעי המיטה הם צבעוניים. גם בגופי התארוה הושקעה מחשבה רבה. פרט למנורה אחת אדומה התלויה מעל האי, שום מנורה כאן אינה מאירה באופן ישיר. כל התאורה נרמזת, רומנטית, ושיאה – בפינה שנוצרה מעל האמבטיה שהונמכה, בה מונחים כלי זכוכית, והתאורה הנוצרת ביניהם מחממת את החלל באורות ובצללים.

אני יוצאת אל האוויר הצונן של הר הכרמל, ומברכת על הקוסמופוליטיות היפהיפה שמצאתי בעיר חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully