וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו לעומתך פתוחים גם בחצות

רותם רוזנטל

1.7.2006 / 10:52

בחנות החדשה סקץ' בוק יש את ספרי העיצוב הכי שווים מחו"ל והרבה השראה. הבעלים טוען שהוא שווה יותר מאינטרנט

"כבודו של האינטרנט במקומו מונח, אבל אין כמו לבלות בנחת במשך שעה וחצי בחנות כיפית ולדפדף בספרים על גרפיטי או לוגואים כדי לקבל השראה", אומר מאיר סולומון, בעל חנות הספרים החדשה Sketchbook בתל אביב. בחנות החדשה, שנראית כמו הספר הכי מגניב בעיר ונפתחה לפני פחות משבועיים, מרוכזים כל המגזינים והספרים המעודכנים ביותר בתחום העיצוב. בקומה השנייה של המקום תפתח בקרוב גם גלריה קטנה שיציגו בה אמנים צעירים.

את החנות פתח סולומון אחרי שעבד במשך עשר שנים בחברה שמייבאת מגזינים לארץ. "ראיתי כל הזמן מסביבי מעצבים שנוסעים לחו"ל כדי להתעדכן, ומחפשים נואשות מקום בארץ שהכל יתנקז אליו. יש חנויות שמספקות פה ושם מגזינים וספרים מחו"ל, אבל הרגשתי ממש צימאון בקרב מעצבים".

גרפיטי מניו יורק

את החלל הנעים והצבעוני עיצבה ענבל מושאי שהבריקה עם נישות וינטאג' בכתום ולבן. על קטגוריות הנושאים השונות מכריזים פתקים קטנים ומוקפדים עם שמות הז'אנרים הכתובים בפונטים יפים.

בין הספרים בחנות, ספר שמרחיב על מאה מעצבי אופנה חשובים מהשנים האחרונות וכולל הפקות אופנה יוצאת דופן; ספר מעניין נוסף הוא אלבום ורוד עם צילומי צעצועים אורבניים, בשם Vinyl Will Kill (ראו הוזהרתם). על המדפים אותר גם אלבום איכותי עם מיטב צילומי הגרפיטי ותיעוד של פוסטרים משובחים מניו יורק. עבור מי שהתרגל לדלות מהמדפים ברשתות הספרים הקיימות בעיקר ספרים שיצאו לפני שנתיים בהוצאת טאשן או מגזיני גרפיקה בני חצי שנה, מדובר בפינוק אמיתי.

"האמת היא שהתגובות של האנשים שנכנסים לכאן עלו על כל הציפיות שלי" אמר סלומון "השמועה על פתיחת החנות עוברת מפה לאוזן ולא מפסיקים להגיע. נכנסים לכאן אנשים שמתעסקים באופנה ומחפשים השראות להדפסים מגניבים לטי-שירטים והרבה אמנים צעירים שמחפשים מידע על אמנות רחוב. אני חושב שנוכל לגרום לשינויים ולהתפתחויות בתחום העיצוב המקומי".

ל-Sketchbook יש שני יתרונות נוספים – היא פתוחה עד 22:00 בלילה והיא ממוקמת בלב ליבו של המרכז השקט. "רציתי לפתוח עד מאוחר כדי שיגיעו לכאן גם אנשים שעובדים עד שעות הערב", אומר סולומון, "לידנו עכשיו עומד להיפתח בית קפה, מה שאומר שאפשר יהיה גם לשבת בנחת ולקרוא בחוץ. נחייה את רחוב טשרניחובסקי", הוא מסכם באמונה.

מחירים: 100 ש"ח ומעלה.
Sketch Book, טשרניחובסקי 5, תל אביב 03-6201351
א'-ה': 10:00-22:00, ו': 10:00-16:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully