וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה בנויה לקשר

עינת קרליבך

24.6.2006 / 10:20

חדר העבודה הפך לחדר ילדים ולכיסאות הבר הצטרף כיסא תינוקות מעץ - איך נראית דירת רווקים יוקרתית ומפנקת שפינתה מקום למשפחה וצעצועים

המעצבת נילי סובוטקה פגשה את הדייר, רווק צעיר בעל טעם אסתטי מעודכן ומוגדר, בתקופת שינויים בחייו. תחילה עיצבה עבורו דירת רווקים יוקרתית ומפנקת, אך שניהם ידעו שזוהי רק ההתחלה. ואכן, זמן קצר לאחר מכן, התבקשה סובוטקה להתאים את הבית למשפחתו הצעירה. העיצוב הנקי והקוהרנטי, אפשר לבית לשנות פונקציה, תוך שמירה על ההרמוניה העיצובית שלו.

העלייה אל הבית, במדרגות המוסטות מן הרחוב, מסתיימת בחצר קטנה, שממנה נחשפת חזית מינימליסטית מהוקצעת, המשתלבת היטב בנגיעות החום והירוק שמסביבה. זהו בית לא גדול במיוחד (110 מ"ר) שנבנה כשתי יחידות. היחידה הראשית, היא האזור ה 'ציבורי': חלל פתוח ובו מטבח וסלון, שממנה יוצאת היחידה המשנית, המכילה חדר עבודה וחדר שינה, הכולל מקלחת.

כביתו של רווק, שימש הבית בעיקר לאירוח. בסלון הוצבה פינת ישיבה בהירה ומעודנת, הנראית כצפה על גבי הרצפה המבהיקה (בטון בציפוי אפוקסי) שזלונג קלאסי המונח לצידה ופופים כהים, משלימים את הקומפוזיציה. מבעד לדלתות הזכוכית, נשקף דק מעץ ובו אמבט עיסוי, שקוע עד קו המפלס. העץ הכהה, השתקפויות המים והדשא הירוק שבקצה, מדגישים את הניקיון הצורני והצבעוני של החלל.

הרחבת החלל ושאיפה לזוגיות

בין הסלון והמטבח, מפריד דלפק משיש קאררה לבן, שמעליו תלוי מדף רחב, המשלים את ההפרדה בין המטבח והסלון. דלתות הארונות עשויות עץ בציפוי אקרילי לבן, ולהן ידיות אינטגרליות (ידיות מגרעת). המטבח הוא למעשה ה'רצועה' הראשונה באזור הציבורי המחולק לשלוש רצועות רוחב: מטבח, סלון ודק. כל רצועה כזו נמתחת שוב לרוחב על ידי פתחים או דמויי פתחים, הממוקמים זה מול זה, בשני הקירות המקבילים (מראה מול מקרר הנירוסטה, ומול פתח המסדרון והדק - חלון הפתוח באופן מלא). חלוקה זו מרחיבה את החלל הצר יחסית.

האזור הפרטי לבן ברובו, ומשרה תחושת שלווה נעימה. בחדר השינה תלוי כסא בועה, המוסיף רוח שובבה למקום. חדר הרחצה, הצמוד לחדר השינה, מעוצב בקווים נקיים, ומחופה פסיפס אבן אפורה, הוצבו בו שני כיורים, כביטוי לשאיפה של בעל הבית לזוגיות.

עיצובו האחיד וההרמוני של הבית, מודגש על ידי אלמנטים אופקיים חוזרים. מדפים מרחפים המתחילים במטבח, שחלקם הגדול נבנה מבטון יצוק (דבר המאפשר לתלות אותם ללא תמיכה), נמשכים אל הבית כולו. הממד האופקי מודגש גם על ידי חלונות צרים וארוכים, המופיעים במטבח, בחדר העבודה בחדר השינה ובמקלחת. הניקיון העיצובי מושג על ידי הטמעת הארונות ומכשירי החשמל (מקרר, טלוויזיה) בתוך גומחות בקיר. גופי התאורה שקועים ברובם בתקרה או ברצפה ("לייט דיפו"). דלתות ההזזה נפתחות לתוך כיס בקיר ("סקריניו") ומנגנון הגלילה של הוילונות ("ברק") בנוי בתוך התקרה.

מוזיקת ילדים בסראונד

עם המעבר לחיי משפחה, חל קודם כל שינוי, במבנה האזור הציבורי. במקום אמבט העיסוי, מוקמה פינת עבודה (חדר העבודה המקורי הפך לחדרה של התינוקת) ופינת ישיבה חדשה הוצבה בחוץ. הסלון הפך למעין חצר מרכזית, אשר הפונקציות סביבה משרות אווירת פעילות וחיות בחלל כולו. גם אופיו של האירוח בבית השתנה. פריטי זכוכית יקרים הוחלפו בכלי עץ, וצעצועים התמקמו להם בנחת בכל פינה. הסלון הפך מחלל ראווה, לחלל מגורים, ולב הבית הפך משותף למשפחה ולאורחיה.

גם בחדרי הבית האחרים, ניכרים שינויים: לכיסאות הבר, הניצבים על רגל נירוסטה בוהקת, נוסף עתה כסא תינוקות מעץ, החולק עמם את אור הספוטים השקועים ברצפה. בין כיורי האמבט מונח משטח החתלה, ומהרמקולים התלויים בוקעת מוזיקת ילדים בסראונד. הסגנון הנקי והיוקרתי הפך רקע לפריטים הרבים ולהתפרעות הצבעונית.

כשסובוטקה החלה לעצב מחדש את הבית, תכנון ועשייה שולבו זה בזה. זה היה תהליך מהיר, של התהוות מקום וחיים חדשים. "זה בית שתופס אותך מרגע הכניסה אליו", אומרת נילי, "אך רציתי להשיג זאת, על ידי אמירה עיצובית ברורה ועניינית ולא באמצעות הידור". הבית שנוצר, מסוגנן ופונקציונלי גם יחד, משקף את טעמם האסתטי של דייריו ואת אורח חייהם החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully