וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל השטיח

אדר ריכטר

21.6.2006 / 15:15

את אהבתה למטאטאים תירגמה מיה מן לחנות, שמתמקדת בחיבור שבין מקלות במבוק לקש. 'המטאטא' – החנות שהיא גן עדן לחובבי ניקיון ומכשפות

מיה מן היא אם ברוכת ילדים ועבודות בית, ששעות טאטוא רבות מאחוריה. היום למיה יש כבר עזרה בעבודות הניקיון, אבל המראות הקשים של מטאטים עזובים במרפסות שירות או בפינת המקרר ממאנים לעזוב אותה, והיא החליטה להגשים את חזון המטאטים הגדול שלה, שישיב להם את כבודם:
חנות. למטאטאים. רק למטאטי קש!.

"הרעיון הוא שלי יחד עם בעלי. לא המצאנו את המטאטא, רק עיצבנו אותו. אני חושבת שהוא חלק מהעיצוב של הבית ולכן החלטתי להוציא אותו החוצה. חשבתי על הרעיון במטבח. תמיד אני מוצאת את עצמי עם מטאטא, תמיד הוא זרוק בחדר כביסה, תמיד הוא מפריע ואין לו מקום. רציתי שהוא יהיה חלק מהבית." מתוודה מן.

החנות נפתחה לפני כ-3 שבועות ותוכלו למצוא בה מטאטאי קש בגדלים משתנים ובעיקר בצבעים שונים, שיקשטו לכם כל פינה בבית. "זהו בוטיק למטאטאים" מסבירה מן, "כל המטאטאים עשויים בעבודת יד, ממקל מבמבוק, שהוא הרבה יותר קל ממקל עץ, ומקש שצבוע בצבעים טבעיים".

האופציה הרכה לניקוי הקשה

המטאטאים מיוצרים במפעל במזרח הרחוק, שמכין אותם במיוחד עבור מן, והם מגיעים ב-12 צבעים שונים. כל גוון מגיע ב-2 וריאציות: האופציה הרכה לטיטוא הבית, והקשה – לחצר. מן ממליצה להשתמש במטאטא החצר לניקוי שטיחים. דעתה של מן על שואבים היא נחרצת: "אני בעד החזרה לטבע, למה שאמיתי. יותר טבעי – יותר טוב ואני לא מחזיקה שואב בבית".

מן מבטיחה כי בעתיד יימכרו בחנות גם סוגי מברשות שונים: "עם הפתיחה נמכרו גם כמה מטאטאים קטנים שהיו מיועדים לקישוט, ומכיוון שהם זוכים להצלחה, החלטנו לשווק אותם וגם ומברשות קטנות".

החשש שהבעתי כי החנות החדשה קצת חד-גונית מדי, ועלולה לסיים את חייה כ"חנות טמבור" רגילה שמוכרת שטקרים, מקדחות וצבע, לא מטרידה את משפחת מן: "אדם ממוצע קונה מטאטא אחד בחצי שנה. וחוץ מזה ראיתי את זה בחזון שלי והחלטתי ללכת על זה. כל מי שעובר על פני חלון הראווה מחייך, וזה כבר הצלחה בשבילי. רציתי להרים את הרמה העיצובית בבית, קודם באה החשיבה שלי, ורק אחר כך הכסף. רציתי לתת קצת כבוד למטאטא".

מחיר: 89-140 ש"ח. לכבוד הפתיחה ב-10% הנחה.

'המטאטא' יוחנן הסנדלר 14 (פינת שנקין) תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully