וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דשא באווירת מונדיאל

8.6.2006 / 8:39

איזה וויטמנים כדאי לתת לדשא תשוש נפש ומתי כדאי לכסח - מפגש לחובבי מדשאות ב-9 ביוני

במשתלות גבעת ברנר ייערך, באווירת מונדיאל, מפגש בנושא גידול מדשאות, בהנחיית ד"ר דוד בר.

לקראת המפגש מעניק ד"ר בר מספר טיפים לפינוק כר דשא מוזנח:
כדי לחסל את אוכלוסית העשבים הרעים שהתבססה במדשאה במהלך תקופת ההזנחה, יש לכסח מעל נוף הדשא הקיים, פעם או פעמיים. עם עליית הטמפרטורות, אפשר להנמיך את גובה הכיסוח, ולהוריד גם את קצות העלים של הדשא. לאחר הכיסוח הנמוך, יש להוסיף דשן, המכיל חנקן, זרחן אשלגן ומיקרו אלמנטים כמו ברזל, אבץ, מגנזיום ועוד. מומלץ להשתמש בדשנים בעלי שחרור איטי, מבוקר וממושך.

עם התחדשות השכבה העליונה של הקרקע, אפשר להתחיל להשקות את המדשאה באופן סדיר, מדובר בהשקיות קצרות, שמטרתן להרטיב את שכבת הקרקע העליונה ועל ידי כך לעורר ולחדש את פעילות מערכת השורשים, שנפגעה בתקופת ההזנחה.

הופעת צימוח עלים חדש וירוק היא העדות לכך שהצלחתם לעורר ולחדש את המדשאה. מכאן ואילך יש להיכנס לשגרה קבועה של השקיה, כיסוח והדברת מזיקים, עשבים ומחלות. במדשאות מן הזנים העדינים יותר (כמו "טיפווי" ו"פספלום"), חשוב מאוד לבדוק את מידת הידוק הקרקע - קרקע מהודקת אינה קולטת כראוי מי השקיה ודשנים, והבעיה מתבטאת בקושי לחדש את המדשאה. ניתן לבדוק את רמת ההידוק בעזרת דקר "שיפוד" או קלשון חפירה, ולפתור את הבעיה ע"י אוורור ב"מדללת" או ב"מאווררת".

המפגש יתקיים ביום שישי, 9 ביוני בשעה 10:00. ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום. פרטים נוספים בטל' 08-9443800 או באתר האינטרנט של משתלות גבעת ברנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully