וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדר החיים הטובים

רעיה הנרי

6.6.2006 / 11:38

מתערוכת העיצוב "מילנו 2006" יוצאת הבשורה האיטלקית של המטבח החדש - עיצוב נקי ומתוחכם, עם דגש דווקא על מה שלא רואים

"מטבח יש לתכנן בהתאם לאורחות החיים בבית ולהרגלי דייריו, בין אם מעצב יתכנן את המטבח בתפירה אישית, ובין אם יבחר מבין האפשרויות הרבות באולמות התצוגה את הקומבינה האידאלית" אומרת האדריכלית ומעצבת הפנים, אילנה ויצברג.

המטבח משלים את השפה העיצובית של הבית: אם הבית רחב ידיים וחלליו גדולים כזה יהיה גם המטבח, עם פינת אוכל גדולה ועשירה. החוכמה האמיתית בתכנון מטבח, אומרת ויצברג, הוא התחכום הסמוי מן העין - המראה החיצוני נתון לשינוי ואילו הבסיס, התכנון הפנימי של הארונות, הוא הדבר האמיתי. הצורך במקום אחסון עודד התפתחות בלתי פוסקת בתחום הפרזול, וארונות תמימים מחביאים מאחורי חזיתם היפה עולם שלם רוחש פטנטים. לכל הקופסאות, האוכל, הסירים והכלים החשמליים יש מחבואים נשלפים משלהם, וה"מג'יק קורנר" שהחליף בערמומיותו את הקרוסלה מנצל טוב יותר את הפינה הלא-נגישה שבין הארונות. מגרות המטבח, שהעפילו מגודל של 40 סנטימטר למטר ועשרים, זכו לחלוקות מוגדרות לפי הנדסת אנוש מתוחכמת.

עיצוב המטבח המודרני מתייחס כבר בשלבי התכנון ההתחלתי למכשירי החשמל, למערכת חשמל תואמת ולפתרונות אכסון. ויצברג מסבירה כי ממש כמו המיקרוגל הנחבא מאחורי דלת אינטגרלית, אפשר לאכסן את כל מכשירי החשמל מאחורי דלתות סגורות. המקרר, למשל, כבר לא בולט החוצה, אלא משתלב בעומק הארונות ובגימור הכללי של המטבח. במטבחים מסוימים הותאם גם לכיור מעין "מכסה", ההופך אותו במחי יד לבלתי נראה.

במקביל לניקיון הויזואלי והמינימליזם חוזר המראה הרומנטי-כפרי של מטבח מעוטר, ובניגוד לתכולה ההייטקית שמחביא המטבח במעמקי ארונותיו, מציג החלל כולו פנים חמימות מהזן הישן. עיצוב מתחיל ונגמר בפרטים הקטנים ולכן לכל פרט במטבח, כגון הברז או הכיור העשוי מחומר זהה לזה של משטח העבודה, חשיבות רבה. חברות מטבחים רבות מספקות היום את כל המכלול , כולל מכשירי החשמל וחיפוייהם, הכיורים והברזים.

הפיכתו של המטבח לחדר משפחה פתוח לחלל מצריכה מחשבה עיצובית נוספת - ארונות עם חזית שקופה לתצוגה הפונים אל חדר האוכל, או טלוויזיה הפונה אל הסלון. אפשרות אחרת היא דווקא הסתרת המטבח, בתוך ארון המהווה יחידה עצמאית ומגלה מאחרי דלתותיו חדר בישול שלם ומתוחכם. גירסת הארון חוסכת מקום, ומתאימה מן הסתם לחללים קטנים יחסית. וריאציה נוספת לרעיון המטבח העצמאי היא עמדת מטבח הניצבת בתוך החלל, נראית כמעט כמו עמדת ממכר לגלידות, אך ממש כמו תא משוכלל של טייס מכילה בתמציתיות את כל הנדרש ממטבח טוב.

"כשאתה בוחר מטבח אתה לא בוחר רק מטבח, אלא דרך חיים" אומר מעצב המטבחים האיטלקי, רוברטו לוצ'י. "העיצוב הוא המסגרת הנותנת לפתרונות טכנולוגיים ביטוי באמצעות האסטטיקה. לעיצוב המטבח יש את הכוח לשנות את המרחב הביתי, באמצעות מימד עיצובי שונה ותודעה חדשה. לאחרונה מתמקדים המטבחים בפיתוחים חדשניים: קו עיצובי חדש, מעוגל ורך, ללא זוויות חדות. המטבחים החדשים ממוקמים בלב החלל ואינם זקוקים לקירות. המטבח החדש מיועד לאנשים אינטלגנטיים, בעלי תרבות בישול מפותחת".

בתמונה הראשית: מטבח של Minotti Cucine

קולט אדים ומנורה effeti. בנין ודיור
קולט אדים ומנורה של Effeti/בנין ודיור
אי עם כיריים במטבח של Alessi. בנין ודיור
אי עם כיריים של Alessi/בנין ודיור
מטבח terra labradorite של minotti cucine. בנין ודיור
מטבח של Minotti Cucine/בנין ודיור
ארונות למטבח עיצוב paola navona לciatti. בנין ודיור
ארונות למטבח בעיצוב פאולה נבון ל-Ciatti/בנין ודיור
תנור gaggenau בסיס נע מטה. בנין ודיור
תנור של חברת Gaggenau שבסיסו נע כלפי מטה ומאפשר הכנסה נוחה של מזון/בנין ודיור
מטבח young של poliform. בנין ודיור
מטבח young של Poliform/בנין ודיור
מכונת אספרסו בילט אין של siemens. בנין ודיור
מכונת אספרסו 'בילט אין' של סימנס/בנין ודיור
מטבח אקרופוליס בתערוכה במילנו. בנין ודיור
מטבח מעוגל 'אקרופוליס' של חברת Snaidero. מתאים לשימוש גם מחוץ לבית/בנין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully