וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטי-מחיקון

9.6.2006 / 8:18

אם צבע מבהיל אתכם בקלות, כדאי שתקראו את הכתבה הזו. המעצבת ענת סגל טוענת בתוקף שמי שרואה את החיים בשחור ולבן - מפסיד

"אני תמיד מתחילה מהצבע", אומרת ענת סגל. אמירה בהחלט לא מפתיעה בהתחשב בעובדה שהיא מעצבת, ובעיקר מומחית לצבע ולצביעה דקורטיבית. סגל, שברזומה שלה פרויקטים שונים בנושא, וגם הספר "עיצוב בצבע"- ספר הדרכה מעורר השראה שאותו כתבה ויצרה, עובדת בימים אלה ממש, על ספר חדש.

הבית של סגל הוא בדיוק מה שהיינו מצפים מאשת מקצוע שכזו. הוא צבעוני ומטופח ומלא באוספים ובשילובים מסוגננים מעשה ידיה. בעזרת צבע וטקסטיל, השכילה סגל לעדכן ול"שפץ" את הבית במשך השנים, מבלי לשבור קירות או להיכנס לפרויקטים מורכבים. הבית במושב אודים, נבנה בשלהי שנות ה-80 על יסודות של רפת, כשהמעטפת הצנועה של הבית, לא מסגירה במאום את עושר הפריטים והצבעים המעצבים את חלליו.

הבית נראה כמו קוטג' ארופאי כפרי, עם חללים אינטימיים הכוללים מבואה, מטבח, סלון ופינת אוכל הנמצאת במעין מרפסת-חממה. כולם מרוצפים בלוחות עץ אלון ברוחבים משתנים, שמגוונים באפור ומעט לבן ("פרקט-חן") ומעניקים לכל תחושה של בקתת עץ.

בקומה השנייה, ממוקמים להם חדרי השינה והאמבטיה שחודשה לאחרונה. בסמוך לבית, נמצא הסטודיו לעיצוב ולצבע והחנות העמוסת כל-טוב של סגל. שם אפשר לראות את כל הפריטים האהובים עליה, ביניהם, בדים בשלל צבעים והדפסים שאותם היא מייבאת מאירופה, פריטים ורהיטים משופצים ומרופדים שהיא צובעת ביד מיומנת, והרבה כלים ואביזרים דקורטיביים בניחוח צרפתי-כפרי ומלבב.

במטבח הכי קל להשתגע

בעוד שרובינו נזהרים בבחירת צבע ומסתפקים בניואנסים סולידיים של לבן ונגזרותיו - סגל לא מפחדת משילובים צבעוניים, ומבחירות ייחודיות של גוונים, שמתמזגים למרבה ההפתעה בהומוגניות מופלאה. כל אלו, מסתבר, עובדים מצוין גם עם אוסף הפריטים המתחדש תדיר, ועם הרהיטים שבבית, הנעים בסגנונם בין הרומנטי והמהודר לבין הכפרי הגס והמחוספס. "אני אוהבת להיות מוקפת בפריטים אהובים", אומרת סגל, "אני לא חושבת קודם אם הפריט יתאים לבית או לא, אלא רק אם אני אוהבת אותו, וכשאוהבים משהו, מגלים שהוא כבר מסתדר עם כל השאר".

המבואה וקירות הסלון, צבועים בגוונים של סגול לובנדר וסגול מעושן, המשמשים רקע עשיר ומרענן לספות ולרהיטי העץ, שסגל צבעה בגווני לבן ואפור משויפים. פינת האוכל, הממוקמת כאמור במעין חממה המשקיפה לגינה, נבנתה על ידי זאביק, בעלה של ענת, מקורות עץ שנצבעו בלבן ואפור, ובתוכה שולחן עץ כפרי וגס, עם כסאות ברזל עדינים ומעליהם שנדליר קריסטל מנצנץ.

המטבח, לעומתם, הוא כבר חגיגה מעוררת תאבון של גוונים וטקסטורות, שבה משחקים על הקירות צבעי ירוק וורוד מעודנים, כשלצידם ארונות ומדפי עץ צבועים בירוק תפוח וטורקיז, עם המון כלים שימושיים, קופסאות אחסון וצנצנות, שמנקדים את החלל בשלל דוגמאות ססגוניות. כמו בבישול, כך גם בצבע, סגל מתחילה את מלאכתה משני גוונים עיקריים ואחר כך מוסיפה להם גווני "תיבול" נוספים.

"במטבח הכי קל להשתגע", היא מודה , "זה קצת כמו סטודיו, מקום דינמי שעובדים בו כל הזמן". על רקע הורוד והירוק שעל הקירות, בולטות דלתות הארונות שהפכו מחום כהה וסטנדרטי לשמנת המשויפת במראה כפרי מיושן. פינת האוכל במטבח, המשקיפה דרך חלון צרפתי רחב לנוף שבחוץ, נצבעה גם היא בהתאמה לדלתות הארונות. לצידה, צירפה סגל ארון כלים ישן שנצבע בירוק תפוח, וחלונותיו קושטו בבד יפהפה שנקנה בוונציה, וכן כורסת "סבא" ישנה, שחודשה בבד פרחוני.

ניאגרה בשרשרת

את חדר השינה בקומה השנייה, עדכנה סגל רק לא מזמן, בעזרת גוונים בהירים של שמנת, הצובעים את המיטה והארונות המסוגננים ומעוטרי הפיתוחים ("פרובנס דיזיין", רשפון) ומעניקים לחדר מראה צרפתי רומנטי ומפנק.

החדר של עומר, בתה, נצבע ועודכן לאחרונה לפי בחירתה. הקירות נצבעו בוורוד פוקסיה עז. שולחן הכתיבה וארון הבגדים, שינו את צבעם מחום כהה לגוון של שמנת בהירה, כשלדלתות הזכוכית של הארון, התאימה סגל בד וילון פרחוני ורומנטי. שידת איפור עתיקה בפינת החדר נצבעה בתכלת -אפור ופיתוחיה עוטרו בנגיעות של זהב. את כל אלו משלימים, מיטת ברזל לבנה שמעליה כילה לבנה ואוורירית ושנדליר פלסטיק מהודר בוורוד עז.

חדר הרחצה היה הפרויקט האחרון של סגל, שרצתה אותו רומנטי, נינוח, בהיר ובמראה המסוגנן "של פעם". גולת הכותרת בחדר הזה, הם ללא ספק הכלים הסניטאריים הייחודיים (חזי בנק) שסגל בחרה.

במרכז החדר מוצבת אמבטיה עמוקה ומעוגלת העומדת על רגלי מתכת - אמבטיה "פרי סטנדינג" בסגנון עתיק שאליה מצטרפים אסלה עם ניאגרה גבוהה המופעלת בשרשרת ברזל ארוכה, וכיור חרסינה רומנטי המונח על שידת עץ. רצפת החדר שובצה באריחי קרמיקה בהירים, מעוטרים במוטיבים תכלכלים, והקירות חופו לוחות עץ שגוונו בלבן.

החיים בשחור ולבן?

"מי שרואה את החיים בשחור ולבן לא יודע מה הוא מפסיד", כותבת סגל במבוא לספרה, ובאמת קשה שלא להשתכנע מלממש את כל אהבותינו הססגוניות תחת קורת גג אחת, כשרואים את עושר הצבעים, השילובים המדויקים ואינסוף הפריטים שסגל אוספת, משפצת וצובעת, ושערוכים כולם באופן מוצלח כל כך בביתה, וסוחפים בשמחה את כל הנכנסים אליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully