וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב לתפרנים

גיורא אוריין

11.6.2006 / 8:23

אם ממש, אבל ממש אין לכם כסף, גיורא אוריין ילמד אתכם טריקים לעיצוב עדכני במחירי מינימום, וגם ממי להיזהר בשוק הפשפשים

הסגנון התפרני הפוסט פוסט-מודרניסטי

היצמדו לקונספט עיצובי המייצר אמירה עיצובית, הצורכת תקציב נמוך. למשל, עיצוב פנים מינימליסטי עם מעט מאד מרכיבים, נטול תמונות וריהוט (אימרו: "העיצוב שלנו מושפע מתרבות הזן הסינית העתיקה") או סגנון שאנטי – הניחו בסלון או בחדר השינה מזרון על הרצפה ופזרו סביבו כריות.

"אל תקדישו יותר מדי זמן לשולחן קפה מדליק כשהרקע מסביב על הפנים, דאגו לתפאורה כללית", מייעצת מעצבת הפנים היפואית סיגל שכטר "וילונות למשל אפשר לייצר בזול, קונים חתיכת בד גדולה ומחברים לה צדפים או כפתורים או מציירים עליה בטושים. לא חייבים לתפור אותה, אפשר להשאיר את הגזירה גלויה, כיום גם מעצבי אופנה מרשים זאת לעצמם בביגוד. זורקים את הבד על מקל של מטאטא בצבע של הקיר. לאורך כל הקיר קיבעו מדף אחד ארוך לספרים וחפצים משובבים. את לוח העץ קונים בחנות עשה זאת בעצמך וכל נגריה תחלק לכם אותו לכל מידה רצויה".

עיצוב מחדש במקום בית חדש

מטבח חדש בגדול ממוצע של 8 מ"ר ובאיכות בינונית פלוס, יעלה כ-25,000-40,000 ש"ח, אבל אפשר לשפר מראה מטבח ישן ועייף על-ידי החלפת דלתות הארונות וניקוי משטח השיש, בעלות של כ-3000 ש"ח.

אם ממש אין תקציב, יש בשוק מגוון עצום של צבעים שניתן לצבוע בהם את המטבח באופן עצמאי. חברת טמבור משווקת צבעים לצביעה עצמית המיוחדים לצביעה על גבי פורמייקה, סט כזה שיחזיר לכל ארונות הפורמייקה שלכם את נעוריהם, יעלה 160 ש"ח.

כדי ליצור הפרדה בין המטבח לשאר חלקי הבית, מומלץ קיר מזכוכית. בנייתו נקייה ומהירה והוא נותן עומק מבט למרחב הדירה, חסכון בשטח ומראה מודרני. תתפלאו לגלות שהוא הכי זול: עלות קיר זכוכית מחוסמת בעובי 8 מ"מ, בגודל 80\250 היא 1,500 ש"ח. קיר לבנים יעלה 3000 ש"ח וקיר גבס 2000 ש"ח.

כאשר התקציב נמוך, חשוב מאוד לשמור שהפרטים הקטנים, כמו ידיות לדלתות, ברזים ומתלים, יתפקדו כראוי למרות שהם זולים. השוק מוצף בייצור המיובא מסין, שהפכה למעצמת ההעתקים של מוצרים ידועים. היבואנים בכל מקרה דואגים לאחריות ולשירות, כך שאפשר וכדאי לקנות העתק של ברז מדהים למטבח ב-150 ש"ח במקום המקורי שיעלה 1,700 ש"ח ולקבל חמש שנים אחריות.

למה להחליף את דלתות החדרים לחדשות, כשכל דלת חדשה תעלה עד 1,800 ש"ח? אפשר פשוט לצבוע את הדלת ב-200 ש"ח, להחליף חלון זכוכית הקבועה בה ב-20 ש"ח ואת הידיות ב-30 ש"ח נוספים.

האריחים בחדר הרחצה נראים כמו הפנים של בעל הבית? עלות החלפת האריחים בחדשים היא 8,000 ש"ח, אבל אפשר לחדש את כל האינסטלציה הסניטרית והאריחים על ידי שימוש בחומרי חומצה תואמים, המסוגלים להשיב את מראה האריחים לקדמותם לאלתר. עלות גלון חומצה כזה: 30 ש"ח.

לסיכום: אפשר לשפר משמעותית את הדירה לטווח של כחמש שנים, בעלויות שבין 15,000-19,000 ש"ח, במקום החלפת אותם חלקים בחדשים בהשקעה של 50,000-90,000 ש"ח.

רהיטים יצירתיים

מגזיני העיצוב העדכניים ביותר מציגים כיום יצירות עיצוב בשיטת ה-Ready Made, המשיבה גרוטאה לחיים פוריים ומועילים וגוויות מוצרים חוזרים ומקבלים שימושים שונים ומפתיעים (קרוב לודאי שבמיוחד את ממציאם המקורי, שלא תיאר שהמאוורר שלו יתפקד כמנורה).

מעצב העל רון ארד קנה את פרסומו דווקא מעיצוב כיסא עשוי מושב אופניים. מעצבי העל האחים קמפנה הפכו את העיצוב הברזילאי למשגשג, באמצעות פריטי עיצוב עשויים חומרים זמינים המתגלגלים ברחובותיה העניים של ריו דה ז'נרו – ומכירתם במחירים מרובי ספרות לעשירי העולם: כורסה מקרשים מממוסמרים זה לזה ומנורה מאגד ענפי במבוק. למעצב התאורה הידוע בעולם אינגו מאורר נברשת משברי צלחות ומנורה מפתקאות נייר.

גם אנו שכבר יודעים לבנות ספריות מעמודי בלוקים עם מדפי עץ, יכולים בנקל להפוך צמיגי רכב לכורסאות רכות, לאחר שממלאים אותם במילוי רך, להפוך לעציצים עשירי צמחיה עריסות ועגלות תינוק ישנות או אסלות שרותים לרבות משתנות ולהפוך מכונות תפירה ישנות לשולחנות.

גופי תאורה מאירי פנים אפשר לייצר כמעט מכל דבר: מקופסאות שימורים מנוקבות, מבקבוקי קוקה קולה, מענפי עצים ומשקיות נייר. אחרי הכל, אנו צאצאיהם של אלה שכיתתו חרבותיהם לאתים ורוביהם למזמרות והצלחנו גם לגרום לתהליך הזה לעבוד הפוך כאן בארצנו.

משומשים יד שניה ובזול - שוקי פשפשים

בניגוד לדימויו הרווח, שוק פשפשים הוא לרוב יקר ומאויש בסוחרים ממולחים ומיועד לכן לאנשים עשירים או מנוסים. מאחר ובתפרנים עסקינן, הדרך הטובה ביותר היא לחפש בעיתון מודעות של מכירת תכולת דירות, לפני שהיורשים פונים לסוחרי השוק ומציעים להם את הכל בזול.

אם בכל זאת אתם שמים פעמיכם לשוק הפשפשים, מומלץ להגיע לשם בימי שישי שבהם יש היצע מאד גדול, לא רק מסוחרים, אלא דוכנים של מיני עמך האוגרים סחורה כל השבוע ומגיעים ביום שישי להשלמת הכנסה. המחירים אצל אלה אכן אטרקטיביים.

הבעיה אצל שאר הסוחרים שאף פעם אינך יודע מה מחירו האמיתי של הפריט ואם המחיר המוצע לך גבוה או נמוך. חשוב לכן לבדוק ולערוך השוואת מחירים, אל תקנו מיד גם אם הסוחר נעתר ומעניק לכם הנחה, עשו עוד סיבוב, אתם תמצאו גם פריטים מתאימים יותר וגם זולים יותר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עם רגליים על קרקע המציאות

מעצבת הפנים סיגל שכטר ממליצה לא להשקיע ברצפות זמן או מאמץ ופשוט לפרוס עליהן שטיחים "יש כיום מגוון גדול של שטיחי כותנה שעולים כ-180 ש"ח, או מחצלות קש. שטיחים אפשר תמיד לקחת איתכם מדירה לדירה, הם קלים לתחזוקה ולגלגול כשרוצים לנקות את הבית. מתחתם כדאי לשים רשת גומי למניעת החלקה".

לרצפת הלינולאום PVC דימוי פושטי, עוד מהתקופה בה כיסו חללי תעשייה ומעבדות או מטבחים ואמבטיות. טכנולוגיית ייצור מתקדמת הפכה אותו לחומר חזק וקל לריצוף, אך לא פחות חשוב מכך, מעוצב בשלל דוגמאות וצבעים מושכים ביותר. הלינולאום מככב ברצפות מיטב חללי המסחר והמגורים המעוצבים ביותר באירופה. ניתן למצוא אצלנו גלילים עם דוגמאות שיש, עץ, ריבועי שחור לבן ופסים ברוח הרטרו. אפשר להניח את החיפוי גם ללא הדבקה לרצפה. חשוב לבדוק שהחומר תיקני ואינו מתלקח בחורף בחומו של התנור.

בעלי חוש טכני ופנאי להשקיע (תפרנים לרוב עובדים קשה וכל הזמן כדי לשרוד), מרצפים את דירתם בפרקטים דמויי עץ (למינציה). מנסרים את לוחות הפרקט המאורכים ומחברים אותם בקלות זה לזה כמו לגו, באמצעות חריצה מיוחדת הקיימת בדפנותיהם. אם אינכם ברוכי ידיים, רחקו מפתרון זה, אינכם יודעים באילו זוועות אתם עשויים להיתקל, כמו צורך לקצר דלתות (יש לכם אומץ לבקש רשות מבעל הבית?) וגם המחיר אינו זול במיוחד: 29$ ועוד מע"מ ללא עבודה.

אורו התפרנים

אין דבר שמסמל יותר דירה שכורה, מאשר נורה חשופה המשתרבבת בקצה חוט חשמל בתקרה. לא חשוב כמה יהיה הריהוט בחדר מושקע, היא תהיה שם למעלה חשופה במלוא עליבותה, מסגירה את זמניותם של הדיירים בדירה. הלהיט הראשון של מעצבי פלסטיק פלוס המיתולוגית ברחוב שנקין המתהווה בשנות השבעים, היה אהיל פלסטי בסגנון פופ צבעוני, שעלה שקלים בודדים והולבש בקלות על ראשי נורות.

בגופי תאורה חשוב לבדוק את האפקטיביות שלהם כשהם מאירים ואת יופיים גם כשהם מכובים. יש גופי תאורה היפים כפסלים ויש כאלה המגלים את תכונותיהם מעוררות ההתפעלות רק משהם נדלקים.

אם יש בדירתכם עמוד תמיכה מיותר או אזור מטריד ולא מחמיא לדירה, הוסיפו מולו ספוט בודד והוא יהפוך חיש מהר לאזור מושך מבט והתבוננות מהורהרת (30 ש"ח לספוט ונקודת חשמל כ-300 ש"ח).

מדריך לפריטי עיצוב זולים

בחנויות העיצוב השונות ברחבי העיר ניתן למצוא מוצרי עיצוב בולטים וזולים ומייצור מקומי, אשר אפשר ליצור איתם נוכחות בולטת ומודגשת בעיצוב פנים הדירה ולהשפיע משמעותית על האווירה שבה.

- מרבית מוצרי פלסטיק פלוס, צבעוניים, עליזים וזולים: אהילים קטנים המתלבשים על נורות, ספירלות צבעוניות לקישוט ועוד.

- גופי התאורה הפלסטיים הגדולים של STORE DESIGN, בצבעים לבן ופוקסיה. גוף אחד כזה הקבוע בקיר, יכול ליצור אווירה קסומה ומעוצבת בכל הדירה. 420 ש"ח.

- זואי הפקות מייצרים אהילים פלסטיים בצבעים שונים. עיצוב קליל ושובב, 110 ש"ח לגוף תאורה.

- הצמד 4make מייצר בסטודיו שלו ביפו (יפת 32), לוחות פורמייקה עם דקורציה גרפית, המשמשים כתמונות וכשעוני קיר. אלה נושאים דימויים גרפיים כובשים של עצים ופרחים, אייקוני תרבות (צ'ה גווארה) וסמלי שילוט יומיומיים בסגנון רטרו. יש גם ציורים לחדרי ילדים עם טקסט הומוריסטי.
99-740 ש"ח.

- למעצבת סופי בר אדון מוצרים שימושיים וזולים במוצהר ומעוצבים בפשטות כובשת. ביניהם: גופי תאורה בצורת כדור או קובייה, בצבעים שונים כמו שקוף, לבן, אדום, צהוב ועוד. 240 ש"ח.

- קולבים בצורת פרפרים גדולים וצבעוניים ממתכת, עיצוב של שחר פלג, 68 ש"ח לפרפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully