וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנקר היו קוראים לזה אורבני

רותם רוזנטל

2.6.2006 / 8:21

אדם שר רוצה לקרב את הקהל לאמנות ומוצא את הדרך הכי סקסית: לעצב בגדים מגניבים

פגשתי את אדם שר לראשונה במסגרת ראיון שערכתי אתו. הוא הציג אז בגלריה Raw Art הקטנה, שנמצאת בלבו של בר תל אביבי, הרחק ממרכזו של עולם הגלריות הממוסדות. הוא תמיד העדיף יצירה שמתרחקת מהמיינסטרים ונוגעת בשוליים. הוא הציג שם עבודות כמעט פופיות במהותן, הבזקי מבטים בנופים תעשייתיים שרואים רק בעיר גדולה: חלונות ראווה, פוסטרים קרועים על קירות ותפריטים מדיינרים אפרוריים. אחרי כמה חודשים נתקלנו זה בזו שוב. הוא ואמנית נוספת, קרן שפילשר, סיפרו לי בהתרגשות על פרויקט אמנות חדש שהם יוצרים יחד עם ילדי רמלה.

שר, אקטיביסט ואמן, הוא אחד ממייסדי קבוצת סלונה, קבוצת האמנים של הבר היפואי שמרימה תערוכות חודשיות במקום כבר קרוב לשנתיים (הסלונה עצמו חוגג בימים אלה שנתיים להיווסדו). יש לשר גם אג'נדה מאוד ברורה בנוגע ליחסי הגומלין בין האמן לקהל. מבחינתו, הם לא קיימים; לא מספיק בכל אופן. הוא מרגיש בנתק, שמבוסס בעיקר על תיווכה של התקשורת ביניהם. כשלוקחים בחשבון גם את עברו של שר כאיש היי-טק, מאייר עיתונות ומעצב גרפי שעבד גם במשרדי פרסום, מתבהר עוד יותר הקשר בינו לבין המוצר האמנותי החדש שלו – גופיות שנושאות הדפסים של עבודה שיצר בעבר, שהציגה תפריט בכתב יד של מסעדה לונדונית. מלבדה, עיצב שר גם מכנסיים ששאבו את השראתם מבגדי פועלים.

במילים אחרות, שר החליט לקחת את האמנות שלו ולהפוך אותה במודע למוצר צריכה נגיש. סדרת הבגדים החדשה מושקת תחת המותג Hood, יוזמה משותפת שלו ושל משרד יחסי הציבור והתדמית "שיילוק. קלצ'ער מאכער" והיא מורכבת מסדרה ממוספרת של מאה פריטים בלבד. שר, האמן הראשון בסדרה, בחר כאמור לחשוף את עבודותיו לקהל הרחב כבגדים שמתכתבים במודע עם אסתטיקת הקיבוץ וחיי הפועל. אחריו יתרמו אמנים נוספים מוצרים מעוצבים למותג הלייפסטייל החדש.

כשהקיבוץ פוגש את העיר

שר מצליח לקשר בפרויקט הנוכחי בין לא מעט נושאים במרקם אחד. הוא מציע התבוננות על חיי העיר הגדולה (באמצעות התפריט) ומחבר בין תרבות הצריכה לחיי הפועל המקומי שהיו ואינם (גזרות קיבוצניקיות וצבעים מהרפת) ועוטף את הכל בעטיפה מסוגננת, שמבטיחה לו שיצליח להגיע אל קהל הרבה יותר רחב מקבועי הגלריות. כל מעצבת צעירה שנפלטה הרגע משנקר תכנה את הסגנון של הבגדים שעיצב שר כ"אורבני קשוח". ואם הוא הצליח ליצור את המראה הזה, הרי שהצליח לשלב את האמירה החברתית שלו עם פאסון של מאאגניבות שאף פעם לא מזיק.

"הפרויקט רק עורר לי את התיאבון לעצב", הוא מעיד, "תמיד נמשכתי לאופנה וזו לא הפעם הראשונה שבה אני נוגע בתחום. ב-2003 יצרתי פרויקט משותף עם המעצבת עירית בניאל שגרה ועובדת בניו יורק. קראנו לבגדים "City Camouflage", צבעי הסוואה עירוניים. עירית לקחה עבודות שלי וביססה עליהן עיצוב של מעיל וכובע גשם. העבודות הוצגו בתערוכה, שבה היה ניתן גם לרכוש את הפריטים". לטובת ההשקה הנוכחית, יצרה שירלי איציק, מעצבת תכשיטי המותג רובי סטאר, תכשיטים במיוחד עבור האירוע בשיתוף פעולה עם שר.

מחירים: גופייה: 150 ש"ח, מכנסיים: 250 ש"ח
המותג Hood יושק בסלונה, תרצה 17, יפו, ב-2.6 מ-17:00 ואילך.
אחרי ההשקה ניתן יהיה להשיג את הבגדים בתל אביב: רטרו, יהודה הלוי 123, רותי, פרישמן פינת שד' ח"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully