וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מי העתיק ממי?

זהר וידן

26.5.2006 / 10:10

פרות ושוורים מלחכים עשב בשדרות רוטשילד וגם על השאנז אליזה. מי האחראים ליוזמה וכמה הם מרוויחים מכל העניין הזה

פריס כמרקחה. בנקודות שונות בעיר, ברחובות ראשיים יותר ופחות, הוצבו פסלים סביבתיים בצורת פרות. כולן צבועות ומחויכות ובבדיקה מדוקדקת מסתבר שכל אחת מייצגת איזושהי חברה או בית עסק.

אם הדמויות והקונספט נראים לכם מוכרים, בטח נזכרתם במיצבי הפינגווינים והפרות שהוצבו ברחבי תל אביב. שדרות רוטשילד שלנו אוכלסו על ידי שוורים רק לפני מספר חודשים.

אז מי העתיק ממי בעצם?

אמנם יש דמיון בין שני הפרויקטים העירוניים האלו, אבל גם רב השוני. בעוד שבארץ מדובר ביוזמה של הבורסה בשיתוף משרדי פרסום שונים לציון 70 שנות פעילות בורסאית, הפרות הצרפתיות הן חלק מפרויקט גדול הרבה יותר. מדובר ב – COW PARADE (מצעד הפרות), תערוכה משתנה ונודדת שהחלה ב-1999 בשיקגו וניו-יורק ומאז עברה עשרות ערים במדינות ויבשות שונות. פסלי הפרות משתנים בכל מקום בהתאם לחברות הספונסריות במדינה והאמנים המקומיים ש'מטפלים' בפרות המוצגות.

מטרת 'מצעד הפרות' היא להראות שאמנות מעניינת יכולה להתבטא בכל מקום ובכל דבר, גם ברחובות, ואינה מיועדת רק לפוקדי מוזיאונים. 'מצעד הפרות' הוא, בסופו של דבר, גם כלי לאיסוף תרומות. בניגוד לפרויקט הישראלי בו הושבו השוורים לחברות שמימנו את יצירתם, הפרות בערים השונות נמכרות במכירה פומבית במחיר התחלתי של 25,000 דולר ושיכול להגיע גם ל-110,000 דולר. ההכנסות ממכירות אלו עוברות לאגודות צדקה מקומיות.

כיום, במקביל לפריס, מוצגות פרות ברחובות גם במקסיקו, בואנוס-איירס ואדינבורו. אגודת Cow Parade מוכרת גם פריטי פרות שונים, מספרים עד כוסות קפה וכדורי שלג מזכוכית וכמובן בובות כל הפרות שנוצרו אי שם. מי יודע, אולי יום אחד מצעד הפרות הזה יגיע גם אלינו. בני זוג אנחנו כבר יכולים להציע להן...

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצעד הפרות בפריס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצעד הפרות בפריס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצעד הפרות בפריס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully