וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום על אי

רעיה הנרי

22.5.2006 / 10:42

גיבשתם הרבה רעיונות, רוקנתם את המקרר ויש לכם אפילו כסף. אתם מוכנים ומזומנים לשפץ את המטבח הישן שלכם. הנה 10 טיפים שאולי לא חשבתם עליהם

לפי המבשל יישק דבר

המשתמש העיקרי במטבח צריך להיות זה שיקבע את בחירת החומרים למשטח ולארונות, את הצבע, ובעיקר את גובה הארונות והכלים המאבזרים את המטבח.

שטח אש

בתכנון המשטח סביב הכיריים כדאי להרחיקם מהקיר האחורי, כדי שיישאר מקום לסירים גדולים יותר מגודל הכיריים. בבית שיש בו ילדים קטנים חשוב מאוד לא למקם את הכיריים קרוב מדי לשפת משטח העבודה, כדי למנוע נפילת סירים. את עומק המשטח קובעים לאחר חישוב רוחב הכיריים והתוספות הנדרשות.

ציר מרכזי

רצוי שצירי הדלתות בארונות העליונים יאפשרו פתיחה של 180 מעלות, כדי למנוע חבטות בראש מהדלת הפתוחה.

מכאן תבוא הבשורה

את כיוון פתיחת דלת המקרר (ימנית או שמאלית) אפשר לשנות על פי נוחיות השימוש. הפתיחה צריכה להשלים את המשולש הנוצר בין הכיור, הכיריים והמקרר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

קרוסלה

בתכנון ארונות פינתיים קיימות שלוש אפשרויות: הקרוסלות הותיקות, מג'יק קורנר (יחידה נשלפת) ומדפים ומגירות נשלפות לכל צד בנפרד. שטח האחסון של האפשרות השלישית, מדפים ומגירות נשלפות, זהה לזה של שתי האפשרויות הראשונות.

לא זזים מהבית

סירים, מחבתות ומכסים כדאי לאחסן במגירות רחבות ושטוחות (בגובה הסיר הגדול ביותר), עם חוצצים שניתן להזיזם. בתחתית המגירות אפשר להניח משטחי גומי למניעת תזוזת הכלים.

משתלשלים מהתקרה

כאשר שטח האחסון בתוך הארונות מוגבל, אפשר להוסיף מתלים למחבתות, סירים, מסננות וכדומה. אביזר התליה יכול להיות צמוד לקיר, זרוע מורחקת או מתלה מהתקרה.

אי של נחת

במטבחים שבהם הכיריים ממוקמים על אי עבודה, מומלץ להוסיף לנוחיות המשתמשים כיור קטן, שימנע טפטופים מיותרים על רצפת המטבח.

הפרטים הקטנים

בעת תכנון המטבח חשוב לזכור את כל הפרטים הקטנים שאינם מובנים מאליהם, למשל מיכל מים מינרליים, גלילי מגבות נייר וכפפות ומגבות מטבח.

מקום בצד

משטחי העבודה ממוקמים בדרך כלל לצד הכיור והכיריים. כדאי לזכור להכין מקום ליד התנור (אם הוא ממוקם בנפרד מהכיריים) וליד המקרר, לשם הנוחות בעת הכנסת והוצאת אוכל ומצרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully