וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאד נוח להיות יפה

4.5.2006 / 12:05

בעוד שיצרן מקומי טוען שנעל נוחות ובריאות אמיתית, לא יכולה להיות אופנתית, באים הגרמנים ומוכיחים את ההיפך

לבחורות שהלכו עם נעלי עקב כל החיים שלהן, או עם נעלים צרות ואלגנטיות, או עם נעלים שהן יפות אבל העיצוב שלהן לא נוח – יש לפעמים כף רגל ששילמה מחיר על ההחלטות האלה. לפעמים צורת כף הרגל משתנה כתוצאה משנים של הידחקות לנעלים עם עיצובים לא מתחשבים ויש ונשארות לכל החיים צלקות מהיבלות והשפשופים.

בכפות הרגלים הכי יפות מחזיקים המורים והמורות החטובים ליוגה והמתרגלים/ות הותיקים/ות, אלה מקפידים/ות בתרגוליהם/ן, לרווח את אצבעות הרגלים כמו שצריך ולהניח את כף הרגל במלוא רוחבה, על הרצפה. אותם/ן לא תמצאו כמובן, מסתובבים/ות עם נעלים שגורמים לאצבע הקטנה לטפס על חברותיה, למשל. לפעמים, כדי לנעול נעלי נוחות משלמים מחיר אסתטי, השאלה הגדולה היא: כמה כבד הוא צריך להיות.

שלוש קולקציות של נעלי נוחות: בירקנשטוק, טבע נאות ונעלי מורן יצאו החודש לשוק. כל אחת מהן מפגינה גישה שונה ליחס בין נעלי נוחות לאסתטיקה. בעוד שבירקנשטוק עובדים עם מעצבים שהם מובילי דעת קהל ומקפידים להישאר קשובים לטרנדים, בנעלי מורן נצמדים לדגמים דודתיים ומסורבלים משהו. בין שני הכיוונים הללו, ניצבים נעלי טבע נאות שהעיצובים שלהם הם איפשהו באמצע, בסגנון עירוני מעודן.

זה קצת מרגיש לא הוגן להשוות בין המותג המקומי טבע נאות, שנולד בקיבוץ ישראלי ב-1942 לבין בירקשנשטוק – מותג גרמני בן 225 שנה. אבל אלה תנאי השוק האכזר ונעבור לתוצר הסופי – הנעל.

נעלי המותג הגרמני בירקנשטוק השכילו להתחבר לטעמו של הקהל הצעיר והמעודכן בזכות עיצובים קלילים וצבעוניים. קולקציית הכפכפים המתוכשטים של היידי קלום, הדוגמנית הגרמנייה שהצטרפה לצוות מעצבי הבית של החברה, היא יקרה במיוחד אבל מגניבה מאוד. העונה הם ממשיכים לשווק את הדגמים שהפכו להצלחה עולמית בשנים האחרונות, הרבה בזכות המבחר הגדול של צבעי הנעלים שלהם. מלבד הגוונים הכהים והמקובלים בנעלי נוחות, סנדלי בירקנשטוק מגיעים בצבעי זהב וכסף, כמו גם בגוונים זוהרים של כתום, צהוב, כחול או ורוד.

התוצרת המקומית

בטבע נאות יש מגוון קטן יותר של דגמים מרהיבים לעומת בירקנשטוק, אבל לזכותם עומד יתרון הישראליות (למי שזה עושה לו תחושה בייתית). שימו לב לדגם בצבע נחושת עם הרצועה האופקית, שיתאימו כנעלי בייסיק.

אגב, הגליק החדש של טבע נאות לעונה הקרובה הוא גרבים אנטומים שאמורים להרחיק את ריח הזיעה, למנוע שפשוף, בלימות וזעזועים, לתמוך בקשת הרגל ולשמש כגורם אנטי-בקטריאלי. אולי הם בכלל מנסים לקדם בגעגוע את מראות הכפכפים עם הגרבים.

בנעלי מורן לעומת זאת מצהירים בגלוי ש: "אנחנו מייצרים נעלי נוחות ולא אופנה". קרול אברביה, מבעלי החברה, לא מנסה כלל לחבר בין המושגים ואכן, הנעלים שלהם אמנם נוחות להפליא, אבל לא בהכרח יגרמו לגברים להישכב לרגלייך, אלא יותר להציע לך עזרה עם הסלים מהשוק, כי בטח קשה לך אם את נועלת נעלים כאלה.

"כמעט בלתי אפשרי לייצר אופנה שתעמוד בכל הסטנדרטים הדרושים של נעל נוחות כמו רוחב נעל, משקל סולייה וכן הלאה", אברביה אומרת, "החשיבות של הסטנדרטים האלה הם מה שאבא שלי, מייסד החברה, מנסה להעביר לי מגיל אפס".

האם ההתרחקות של החברה מעיצוב עדכני כמו אורטופדים קפדניים מסטילטו חודרני, לא פוגעת בהצלחת החברה?
"אנחנו נחשפים לאופנה עדכנית בתערוכות באיטליה, ואנחנו מנסים לאט לאט להתחיל להתעדכן, משנה לשנה. אנחנו שומרים על קו מסוים שדורשת בניית הנעל שלנו. כיום, נשים בגילאים 25-80 קונות את הנעליים שלנו ולרוב מדובר בנשים בהיריון. אנחנו מייצאים לארה"ב ולאירופה ומשווקים דגמים ל-130 חנויות ברחבי הארץ ולכן גם יש לנו מספר גבוה של דגמים וסגנונות. העונה הוספנו פלטפורמות לראשונה ורק בעונות הקרובות נתחיל לייצר נעלי אצבע. בעונות הקרובות הסגנון שלנו יהפוך להיות יותר ויותר צעיר", מבטיחה אברביה.

מחירים: בירקנשטוק: 299-499 ¤. היידי קלום לבירקנשטוק: 1,499 ¤.
טבע נאות: 269-369 ש"ח, גרביים אנטומיות: 45 ¤.
נעלי מורן: 310-390 ¤.

את נעלי בירקנשטוק ניתן להשיג ברשת חנויות אוריג'ינלס - ת"א: קניון עזריאלי, קניון רמת אביב. הרצליה: קניון שבעת הכוכבים. חיפה: גרנד קניון. ירושלים: קניון מלחה. נתניה: פקטורי 54 (מתחם איקאה). אילת: טיילת נפטון.

לבירור הסניף הקרוב לביתכם של נעלי מורן: 03-6812213 (מפעל הרשת).
רשימת הכתובת של סניפי טבע נאות באתר החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully