וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריקים של ירוקים

רותם רוזנטל

4.5.2006 / 9:20

ב-cotton עובדים לפעמים דווקא עם בדים סינתטיים כי הם דורשים פחות כביסות שרעות לסביבה וכי תוצרי הנפט ממילא פה

בלונדון, במרכז Arts and Crafts מוצגת עכשיו התערוכה "Well fashioned: Eco style in the UK" שאצרה רבקה ארלי, מעצבת בריטית של בגדים ממוחזרים וצבועים ביד. התערוכה, המוקדשת לאופנה ירוקה, עוסקת בהתעוררות המודעות האקולוגית בעולם האופנה בבריטניה; במעצבים צעירים שעוסקים כיום בעיצוב אקולוגי, בסחר הוגן ובאופן הטיפול הנכון בבדים.

סוזי מנקס, כתבת האופנה של ההרלד טריביון, כתבה שכוחה של התערוכה הוא בחיוביות שלה. היא לא מתמקדת בצדדים השליליים של עולם האופנה – בבעיית ניצול כוח העבודה הזול או בשימוש בחומרים מזהמים, אלא דווקא בפיתוח הצד הירוק של האופנה, שהופך פופולרי בשנים האחרונות.

התצוגה “Eco-Fashion” שהועלתה בשבוע האופנה ב-2005 בניו יורק הפכה את השיק האקולוגי לדבר הכי לוהט על המסלולים, בין השאר בזכות "אדון" - מותג האופנה הירוק של בונו ואשתו, אלי הוסון. היום כבר אין למצוא כתבי אופנה שלא ממלמלים בצייתנות שהירוק הוא השחור החדש של הקיץ.

בארץ, המודעות האקולוגית בענף האופנה לא ממש מורגשת. הכוחות שכן מתחשבים בסביבה הם בעלי החנויות לבגדי יד שנייה שמקדמים מיחזור של בגדים וחנויות דוגמת no-logo שמנסה לקדם אג'נדה חברתית דרך הבדים.

הבגד אמור להישאר אתכם הרבה זמן

רשת Cotton, שהוקמה ב-1992 ומחזיקה באג'נדה ירוקה, יצאה בימים אלה עם קטלוג קיץ חדש שהנייר עליו הודפס הוא ממוחזר. הבגדים החדשים שלהם הם רב עונתיים וכל בגד ניתן ללבישה בכמה אופנים. הנה כבר חסכתם שעות ייצור מזהמות לתעשייה. בקטלוג מוצגים גם אביזרי אופנה ממוחזרים שנמכרים ברשת משאריות כפתורים, מפקקים של בקבוקי שתייה ועוד.

"הבגדים שלנו לא טרנדיים, מיועדים לנשים שהנינוחות חשובה להן ומתוכננים כך שיישמרו לאורך זמן", מסבירה גלית ברוידא, מעצבת הבית של החברה לצד רון ברוידא-אשל, "הסגנון שלנו לא משתנה מדי עונה. להיפך, מדי קולקציה אנחנו מעצבות את הבגדים כך שיתחברו למה שקרה גם בעונה הקודמת".

כדאי לשים לב בעיקר לפרטי הלבוש של המיני-קולקציה "דו משמעות" בינהם חצאית מתהפכת עם ארבעה פתחים (3 בכיוון אחד ואחד בכיוון הנגדי) שמאפשרים לבישה משני כיוונים ומבטיחים שסף השעמום של הלובשת לא יתעורר במהרה. את השמלה ההפוכה שלהם אפשר ללבוש גם כאוברול ובשמלת השינוי אפשר לשחק גם עם עומק המחשוף.

"איכות הבגד שלנו גבוהה והוא לא דורש כביסות בחום גבוה", אומרת ברוידא, "גם הטיפול שלנו בבד נעשה תוך התחשבות מרבית בסביבה. אנחנו מקפידים שלא להשתמש בסטון-ווש או לכבס יותר מדי את בד. חשוב להבין שההתחשבות בסביבה באה לידי ביטוי גם ברכיבים האלה.

"חומרים טבעיים הם לאו דווקא יותר ידידותיים לסביבה. לפעמים עדיף להשתמש בבדים שנוצרו משאריות של נפט גולמי או פליז, שנוצר משאריות של חומרים תעשייתיים כדי למחזר את החומרים. לפעמים, גם קל יותר לצרכן לטפל בחומרים סינתטיים שדורשים פחות כביסות ולכן מזיקים פחות לסביבה. אגב, יש גם חומרים סינתטיים שמתכלים. אנחנו נמצאים בחיפוש מתמיד אחר חומרים אורגניים ומקורות ידידותיים יותר לסביבה. יש כל הזמן חידושים שלא מגיעים בהכרח לארץ, אבל אנחנו עוסקים במחקר מתמיד של הנושא".

טווח מחירים: חולצות: 199-299 ש"ח, מכנסיים: 299-369 ש"ח, שמלות: 299-399 ש"ח, חצאיות: 259-399 ש"ח. מידות: 38-48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully