וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירות לובשים אופנה

ניבה יחיאב, יועצת הצבע של טמבור

4.5.2006 / 10:00

מהם הגוונים החמים של הקיץ וכמה צבע לקנות - מה צריך לדעת לפני שעוטפים את הבית בניילונים ושופכים צבע וכסף

צביעת הבית מחדשת את מראהו, מרעננת את האווירה ומכניסה אופנה וסגנון. גוונים שונים יוצרים תחושות שונות, של רוגע, דרמה, רומנטיות, וכד'. הנה כמה טיפים לעיצוב בצבע, ואל תשכחו שהכי חשוב שתאהבו את הגוון שבחרתם.

בשלב הראשון כדאי לקבוע את האווירה אותה אתם רוצים להקנות לחלל – אווירה כפרית, עכשווית, מאופקת וכד'. ניתן לשלב יותר מגוון אחד בחלל, ולהדגיש אלמנטים מיוחדים כמו עמודים, או לצבוע בצבע חזק רק קיר אחד.

הגוונים המובילים הקיץ הזה הם בהירים ו"אווריריים": ירקרק מנטה, תכלת אפרפר, סגלגל לבנדר וורוד עתיק. לצידם אפשר למצוא גוונים טבעיים בעלי אופי ניטרלי, בהשראת עולם הקפה: שמנת, מוקה, קפוצ'ינו ולאטה.

המילה האחרונה בתחום הצביעה הדקורטיבית היא "קירות לובשים אופנה" – אפקטים דקורטיביים היוצרים קיר בעל מראה דמוי טקסטיל: משי פראי, זמש (suede), קטיפה, ג'ינס, יוטה ואפילו טפטים למיניהם. אפשר גם להעשיר את החוויה הצבעונית באמצעות אפקטים בצבע – צבעים שיוצרים "מראה מדומה": באמצעות טכניקות צביעה דקורטיביות, תוכלו להשיג מראה של קיר שהוא "כמו טיח ישן", "כמו שיש" "כמו זהב" וכו'. גם כאן כדאי לזכור להתאים את סוג האפקט שבוחרים לאווירה שאתם מבקשים ליצור ולתפקיד אותו ממלא החדר.

דבר חשוב נוסף שכדאי לזכור, הוא שהצבע שמתקבל על הקיר, בסופו של דבר, לא יראה בדיוק כמו במניפה או בקטלוג. כדאי לנסות קטע של צבע ולבחון אותו בחדר בו יהיה, לצבוע בפינה מוסתרת או לצבוע על משטח קרטון גדול מספיק, שיאפשר לראות את השפעת הצבע. ניתן לקנות דוגמיות גוון לרוב הבצעים, שמכסות כ- 0.5 מ"ר ועוזרות בבחירת הגוון הרצוי לבית.

שיטת 60*30*10

רצוי להתאים את הגוון שבוחרים לצבעוניות שכבר קיימת – רהיטים, תמונות וכו'. מי שמסתבך, יכול להיעזר בשיטת 60*30*10 של טמבור: עיקרון השיטה קובע כי בצבע צריכים להיות הגוונים הבאים:
60% – גוון עיקרי
30% - גוון משני
10% - גוון דגש

איך משתמשים בשיטת 603010 לעיצוב בצבע?
1. בוחרים 3 גוונים (אפשר לבחור את הצבעים מאותה קולקציה).

2. בוחרים גוון עיקרי, שיהווה כ-60% מהחלל (לדוגמה 2-3 קירות).

3. בוחרים גוון משני, שיהווה כ-30% מהחלל [לדוגמה, קיר אחד).

4. מצרפים אל שניהם גוון דגש שלישי, שיהווה 10% מהחלל. גוון זה לא חייב להיות קיר – הוא יכול להיות גם פריט ריהוט או כל אביזר אחר, שישתלב במראה הכללי של החלל.

כמה צבע לקנות?

לפני תחילת הצביעה עליכם לחשב את כמויות הצבע, בהתאם לשטח אותו תצבעו:

מדדו את גובה הקיר והכפילו בסה"כ אורך כל הקירות שעתידים להיצבע. הפחיתו את גודל החלונות, הדלתות וארונות הקיר (אם יש).

בדקו כמה ליטר צריך למטר רבוע. זכרו שתמיד כדאי לקנות כ-30% יותר צבע ממה שמדדתם. חשוב לצבוע מאותו הכלי קיר שלם, לתוצאה מושלמת.

לכל סוג צבע יש כושר כיסוי (מ"ר) שונה, המצוין בצורה ברורה ומפורשת על גבי אריזת הצבע. חלקו את שטח הקיר בכושר הכיסוי, לדוגמה: אם כושר הכיסוי הוא 7 מ"ר ב-2 שכבות, ויש קיר בשטח של 35 מ"ר, חלקו את שטח הקיר בכושר הכיסוי: החישוב מראה שיש לקנות אריזה של 5 ליטר.

אביזרים והכנות לצביעה

ההכנות לצביעה חשובות מאוד, ויחסכו הרבה עבודה מיותרת. לא כדאי לחסוך בקניית חומרים וציוד איכותי, בסופו של דבר זה ישתלם, ולא ניתן להתחרות בתוצאה.

לפני תחילת הצביעה מומלץ להכין את החלל: לפרוס נילון על הרצפה, להזיז את הרהיטים ו/או לכסותם היטב, לעטוף במסקינטייפ את השקעים והמפסקים של הטלפון והחשמל, או לחלופין להסירם מהקיר.

בעבודה עם רולר, אל תתנו לרולר להסתובב בסוף הצביעה באופן חפשי – זה יכול ללכלך מאוד את החדר.

בשימוש במסקינטייפ – כדאי להדביקו קודם על משטחים שעירים (שטיח, בגדים או מגבת) כך שבהסרתו לא יקלף את הקירות/התקרה.

צביעת שתי וערב: בכל צביעה חשוב לצבוע בשני הכיוונים לצביעה מלאה ואיכותית. בסוף צביעה, כדאי לעבור עם המברשת/רולר/פד על המשטח ללא צבע, בכיוון אורכי - למראה חלק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully