וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלט לילי

אדריכלית ברברה ברזין

27.4.2006 / 10:15

קירות בצבעי פסטל, מנורת קריאה עם זרוע ארוכה וטלוויזיה בתוך הארון - האדריכלית ברברה ברזין מעצבת חדר שינה שישיג לכם חלומות פז

חדר השינה הוא החדר שלנו, הפרטי והאינטימי ומגיע לנו שהוא יהיה נוח ומפנק ויענה גם על צרכים נוספים. השאלה היא איך "מכניסים" את כל אלו גם לחדר קטן וקונבנציונלי?

לפני שמתחילים לתכנן חדרי שינה בגודל מינימלי, יש לברר ביסודיות למה משמש החדר, איזה גודל וסוג של ריהוט אנו רוצים להכניס לתוכו ואיזו אווירה אמורה להיות בו.

הלקוחות שלי מבקשים ממני תמיד לתכנן להם חדר שינה יפה. אבל כשמתכננים חדר שינה, מתכננים קודם כל את החלק הפונקציונלי, את החלק הנוח, היומיומי ולעניין היופי מגיעים אחר-כך, בצבעים, באביזרים ובחפצים נילווים.

אחרי ההקדמה הזו, בואו ניגש לתכנן חדר שינה רגיל, בבית רגיל, בשכונה רגילה ונראה איזה יופי של דברים אפשר לעשות.
כללים והמלצות לתכנון חדר השינה :

1. יש לדאוג לכך שהמיטה לא תעמוד מול הדלת. רצוי שמיקומה של המיטה יהיה חשוף פחות כדי לאפשר הרגשת פרטיות.

2. גודל המיטה הוא נתון חשוב מאוד בתכנון החדר. מיטה גדולה מדי יכולה בקלות "לסתום" את החדר. יחד עם זאת יש להתיחס להיבט הנוחות. מי שרגיל למיטה גדולה לא חייב לוותר על כך, ניתן לצמצם אלמנטים אחרים הכרחיים פחות בחדר.

גודל המזרונים הסטנדרטיים הוא 170/190, 160/190, 180/200. כשמחשבים את גודל המיטה יש להוסיף 10 ס"מ בכל כיוון - למקרה ותרצו להוסיף מסגרת עץ או ברזל. מסגרת בולטת יכולה לשמש כמדף שעליו ניתן להניח ספר, משקפיים ואף מנורת קריאה.

3. אם אתם מאלה שקוראים במיטה - ספרים, ז’ורנלים, ועיתונים - חשוב לתכנן ארוניות לילה. עיתונים, מטבעם, מתחילים אחרי יומיים להיערם בערימות ענק ואחר-כך מאיימים להציף את החדר כולו. לפיכך רצוי לדאוג לסל מיוחד או למגירת ענק נשלפת, שאפשר לרוקן אותה אחת ליום או יומיים.

יש לדאוג לתאורת קריאה נכונה ונעימה, שמאפשרת קריאה מהנה ואינה מפריעה לבן-הזוג שרוצה לישון. רצוי למקם את תאורת הקריאה בגובה של 110 ס"מ, בצידי המיטה ולא מעל הראש (שכן הראש מצל על הכתוב). מנורת הקריאה צריכה להיות מצוידת בזרוע ארוכה ומתכווננת וכן בראש מתכוונן.

4. יש לדאוג לכך שארון הבגדים לא יהיה מול הדלת. רצוי למקם את הארון בקירות הניצבים לדלת, מימין או משמאל, שכן אחרת הארון ייראה מגושם וגדול ותיווצר הרגשה שהחדר "סתום" וחנוק.

5. אם אתם צופים בטלוויזיה מהמיטה, קיימת אפשרות טובה לשלב אותה ואת מכשיר הווידאו בתוך ארון הבגדים אם הוא מוצב מול המיטה, או פשוט להניח אותה על שידה שנמצאת מול המיטה. הערה חשובה: גובה הטלוויזיה בתוך הארון צריך להיות מעל 90 או 100 ס"מ, כדי לאפשר צפייה נוחה.

זרוע לטלוויזיה (ברקן) - יכולה לפתור בעיה של מקום חשוב בחדר, חשוב למקם את הזרוע בהתאם לזווית הצפייה: אם אתם צופים ממצב שכיבה, הטלוויזיה צריכה להיות כמה שיותר גבוהה. אם אתם צופים ממצב ישיבה, גובה הטלוויזיה צריך להיות נמוך יותר.

6. המרחק בין המיטה לקירות מסביב נקבע לפי מספר האנשים העוברים שם. אם עובר בין המיטה לקיר אדם אחד - מספיק רווח של 60 ס"מ. בין המיטה לארון מומלץ רווח של 95 ס"מ לפחות, כדי לאפשר לאדם אחד לעמוד מול הארון ולשני לשבת או לעבור. יש לקחת בחשבון את המרחק עם פתיחת דלת הארון - בחדר רחב יותר ניתן להשתמש בדלתות ציר לארון הבגדים ובחדר מצומצם ניתן להסתפק בדלתות הזזה.

7. פתחים בחדר השינה: ריבוי דלתות ופתחים בחדר השינה גורם לרוב האנשים אי-שקט, שכן כל אחד שעובר רואה את הנעשה בחדר והדבר מצריך דריכות ועירנות. מיקום המיטה וארוניות הלילה צריך ליצור הרגשת ביטחון ושליטה בחדר, ולכן לא מומלץ "לפצוע" את המקום עם פתחים רבים מדי.

אם חייבים להיות מספר פתחים, יש להקפיד שהם לא ימוקמו מאחורי המיטה, אלא במקום דרכו אפשר לצפות על מי שבא ולהיות בשליטה מוחלטת.

חלונות

חלון מעל המיטה אינו מומלץ מהסיבות הבאות:
1. כדי לפתוח או לנקות אותו, צריך לעלות על המיטה (זה יכול להיות מסוכן ולא נוח ).

2. מה הטעם בחלון מעל המיטה, אם אי אפשר לראות דרכו את הנוף במצב שכיבה? - אם יש חלון בחדר, אז כדאי שיהיה נמוך ובגובה המיטה, כדי שנוכל באמת ליהנות מהנוף ומתחושת המרחב.

3. קחו בחשבון - חלונות מהדהדים ומרעישים בסופה, והאוויר הקר שחודר מהחלון גורם לאנשים רבים רגישות יתר ומקשה על השינה.

4. חלונות בצידי המיטה מומלצים, כך מתאפשרת תחלופת אוויר טובה בחדר ותחושת הפרטיות נשמרת.

ואיפה תעמוד הכורסה

כל אחד מאיתנו חולם על כורסה יפה ונוחה בחדר השינה, כזו שאפשר להתפרקד עליה בשעות הפנאי. אבל, ברוב המקרים תפקיד הכורסה מסתכם בזה שזורקים עליה ז’קט מעושן או חולצה מיוזעת כדי לאוורר אותה לפני שתולים בארון, ובסוף השבוע הערימה מגיעה כמעט עד התקרה.

בהתחשב בעובדה שמדובר בחדר שינה קטן, הניחו מוט תליה עם ווים וקולבים - אלמנט דקורטיבי וניסתר מאחורי דלת הכניסה שיעלים את כל הבגדים המיוזעים וישאיר מקום להתפרקד על הכורסה.

אווירה

כל אחד מעדיף אווירה שונה בחדר השינה. האווירה נוצרת משילוב נכון והרמוני בין חומרים, תאורה וצבע. בעקרון חדר השינה אמור להיות מקום מרגיע, מחבק, נותן כוחות וממלא מצברים. מומלץ לצבוע את החדר בצבעים רכים, בהירים ושמחים. רצוי לדלג על הצבע האדום. האדום - מעלה את האדרנלין ואת לחץ הדם ויכול לגרום לחוסר מנוחה ולעצבנות.

מומלץ מאוד להימנע גם מאפורים ושחורים - שמעצימים את הדיכאון, העייפות והעצבות ומגבירים את רפיון הגוף והנפש.

השתדלו לפרגן לעצמכם מיטה נוחה לחלום עליה חלומות, חלונות שיכניסו אור ואוויר, תמונות שמרגשות אתכם, חפצי חן אהובים, ותראו שהחיים לא רעים בכלל מהמקום שבו אתם ישנים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טיפים

תמונות שמן - אנשים רבים קמים בבוקר עם כאב ראש. אחת הסיבות הסודיות לעניין זה היא, לא תאמינו, תמונות שמן. תמונות השמן מרוחות בדרך-כלל בשמן פשתן שמתפרק באוויר לאורך שנים, מה שגורם לאנשים רגישים כאבי ראש.

מיתוס כיסוי המיטה - לכולנו יש כיסויי מיטה מדהימים, יפים ומיוחדים כמו בז’ורנלים. אם אנחנו רוצים בית כמו בז’ורנלים, הרי שכיסוי מיטה הוא פקודת היום. השאלה הנשאלת היא מתי השתמשנו לאחרונה בכיסוי וכמה נפח הוא תופס בארון?

המלצה חמה: במקום כיסוי המיטה, השתמשו במצעי מיטה התואמים את החדר ואת האווירה שאתם רוצים ליצור. שווה לפעמים למצוא בד לפי טעמכם ולתפור ממנו מצעים (התפירה ממש לא יקרה). רצוי לתפור שני סטים תואמים או שונים דווקא, (כשהאחד יהיה בשימוש השני יהיה בכביסה), ואז לא משנה אם המיטה שלכם סתורה או מסודרת, הכול יתאים לכל ויתן תחושה של סדר והרמוניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully