וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעים על הקירות

מירי אלזון

27.4.2006 / 9:00

מוטות ופירזול, כפתורים ותיק-תיק והרבה הרבה בד - מצפים את קירות חדר השינה באריגים, והופכים אותו לאלף לילה ולילה

במקום קירות לבנים, תקרה חשופה ורהיטים נוקשים, אפשר להלביש את חדר השינה כולו בבד - כמו בגד עם כיסים וכמו אוהל עם קירות רכים ומרקמים מלטפים.

המקום שבו האריגים והבדים הופכים לנחוצים ולשימושיים מאין כמותם, הוא בחדר שבו אנו ישנים. הסדין המכסה את המיטה, השמיכה שבה אנו מתעטפים או הוילון המסנן עבורנו את אור הבוקר, הופכים את החדר לסביבה הכי רכה ונעימה בבית.

לבד היה מאז ומתמיד תפקיד קרוב ואינטימי בחיינו. בתחילת ימי הביניים ניתלו ווילונות בד מעוטרים על גבי הקירות הגבוהים והריקים של בתי האצילים. הם שימשו כאלמנט קישוטי וכחומר מבודד השומר על חום הבית.

מיטות האפיריון המפוארות בתקופת הרנסאנס, מוסגרו בווילונות בד עשירים, שבודדו אותן למרחב פרטי ואינטימי הנסתר מעיני הבאים. במזרח הרחוק נעטפה המיטה בבדים ססגוניים ובכילות שקופות, שהגנו על הישנים מפני יתושים ומזיקים אחרים.

אנחנו בחרנו להשתמש בטקסטיל, כחומר ל"בניית" חדר שינה שכולו - קירות , תקרה ומקומות אחסון - עשוי בד. הבד יכול "להתלבש" על כל חדר קיים, או לתחום אזור שינה בתוך חלל פתוח. הוא מרכך את הצורות החדות, מסוכך באינטימיות מעל המיטה ויוצר חלל חמים משלו.

בד עשיר במרקמים וגוונים יכול לרפד את החדר כמו רהיט מסוגנן, בד קליל ואוורירי יכול לעטוף את התקרה והקירות כמו כילה ענקית, ואילו בד חלק וגולמי יכול להפוך לאוהל שינה עם קירות רכים ופתחים גזורים.

הרעיון הוא פשוט למדי וקל ליישום בעזרת אריגים שונים הנמצאים בהישג יד. את החדר תוכלו לעצב בכל סגנון: הוא יכול להיראות צבעוני ואופנתי, זרוק וצעיר, קלאסי ואלגנטי, רומנטי, אקזוטי ועוד. כל מראה נגזר מסוג הבדים שתבחרו, הצבעים ואופני התלייה.
את החדר שלנו "הלבשנו" בבד כותנה גולמי במראה טבעי, המהווה בסיס מצויין לתוספות של בדים ואביזרים צבעוניים.

החומרים

* בד במידות החדר- לכיסוי התקרה והקירות.

* שאריות בד נוספות מסוג זהה, או אחר, לתפירת הכיסים.

* כפתורים / תיק תק / ריץ’ רץ אמריקאי (וולקרו) / שרוכים / סרטים.

* מוטות ופירזול לתליית ווילונות/ כבלי פלדה / לולאות / טבעות / תפסנים.

קירות ותקרה - תפרנו זו לזו, שתיים וחצי רצועות ארוכות (ברוחב סטנדרטי של בד), בהתאם למידות החדר. היריעה התפורה שימשה לכיסוי התקרה והקירות שלצידי המיטה.

בקצוות הבד המכסה את התקרה יצרנו שרוול צר וארוך, שלתוכו הושחל מוט ווילון, שנתלה לאורך הקירות. לאורך שולי היריעות נתפרו שרוכים דקים שסוגרים את פינות החדר.

לקיר הכניסה לחדר, הפתוח בחלקו, תפרנו יריעת בד, המשמשת כקיר הכניסה, וזו הושחלה למוט עץ הקבוע בתקרה. כדי ליצור את הפתח, גזרנו את הבד לשניים - מהרצפה ועד לכ - 30 ס"מ מהתקרה.

תפרנו את השוליים הגזורים, והצמדנו אליהן שלושה שרוכים מכל צד, שסוגרים את הפתח, או נקשרים כלפי מעלה בפתיחה (אפשרות נוספת היא לגזור מלבן ארוך, כ-30 או 40 ס"מ מהתקרה, לגלגל את חלקו הפנימי כלפי מעלה ולקושרו בשרוכים - כמו חלון באוהל).

גב מיטה - אל הבד המכסה את הקיר שבגב המיטה, החלטנו להתייחס כאל אביזר שימושי ומרכזי, הנושא כיסי בד תפורים, שמשמשים לאחסון פריטים נחוצים.

תפרנו שני כיסים גדולים (40X 50 ס"מ) משני צידי המיטה, ומעליהם עוד ארבעה כיסים נוספים בגדלים שונים. הכיסים חוסכים את הצורך בשידות לילה או במדפים לצידי המיטה. אפשר להכניס לתוכם ספרים, עיתונים, פי’גמה, כלי כתיבה או שעון מעורר, ולשמור את החדר נקי מרהיטים ומחפצים נוקשים.

את הכיסים אפשר לתפור, בכל מיני גדלים, מאותו הבד המכסה את הקיר או מבדים אחרים - צבעוניים, שקופים או מודפסים, שיעניקו לחדר כתמי צבע ססגונים.

חלונות - בדיוק כמו באוהל, גם כאן, אפשר לגזור בבד פתחים בגדלים שונים, הנסגרים כווילון בעת הצורך. מסמנים על הבד את גודל החלון הרצוי, גוזרים את צידי הפתח ואת חלקו התחתון.

תופרים את השוליים הגזורים, מגלגלים את שארית הבד כלפי מעלה, וקושרים אותה בשרוכים שנתפרו לחלקו העליון של הפתח. בדרך זו אפשר למסגר את החלון המקורי שבחדר, בלי צורך בווילון נוסף. אפשר גם לפתוח בבד חלונות נוספים שממסגרים מנורה, תמונה, מראה או גומחה עמוקה בקיר.

אביזרים ותוספות - אפשר להשתעשע בתוספות שונות לגב המיטה, כמו זוג כריות דקות התפורות מעל למיטה או כיסים גדולים, כמו ציפיות, שלתוכם משחילים כריות שינה. את התוספות ואת הכיסים אפשר לתפור לבד, או להצמידם באמצעות כפתורים ולולאות, קשירות או פסי הצמדה. בדרך זו אפשר להסירם בקלות, לשנות את מיקומם, להחליף ביניהם או לכפתר חדשים במקומם.

את הבדים אפשר לקשט, כמו את הבגד: באפליקציות, טלאים, מדבקות, אבנים צבעוניות, כפתורים מסוגים שונים ועוד.

אפשרויות נוספות

* את החדר אפשר "לבנות" גם מארבע יריעות בד, המכסות כל קיר בנפרד, ומיריעה נוספת המכסה את התקרה ונמתחת כחופה לארבע פינות.

* את הבד המכסה את הקירות והתקרה אפשר כאמור, לתפור למידות הרצויות או לחבר באופנים שונים בעזרת לולאות וכפתורים, קשירות של שרוכים או פסי הצמדה (וולקרו).

* מומלץ להשתמש בבדים שאינם מתכווצים לאחר הכביסה. במידה ובחרתם בבד כותנה או פשתן, כדאי לכבס אותם לפני התפירה.

אופני תלייה:
1. אפשר לתלות את הבדים על כבלי פלדה דקים (או על כאלה המצופים בפלסטיק שקוף ומשמשים לתליית כביסה), במקום על מוטות עץ או מתכת. את הכבלים מותחים מקיר לקיר, בגובה התקרה. בדרך זו אפשר ליצור מחיצות בד בחלל פתוח ולתחום את אזור השינה. במקרה זה, מותחים את הכבלים לאורך ולרוחב החלל כולו, ואת הבד משחילים עד למידות החדר הרצוי.

2. אפשר לתלות את הבד, בדומה לתליית ווילונות, על ווים פשוטים וטבעות המוטבעות בבד, או באמצעות תפסנים (קליפסים) הנקשרים בטבעת לכבל או למוט.

* אפשר לבנות בחדר ארון בגדים פתוח, לכסות אותו בבד היורד מהתקרה, ולפתוח בו מספר פתחים הנגזרים כמו חלון ומגולגלים כלפי מעלה בקשירה.

* בדרך דומה, אפשר לכסות גם את המזגן הצמוד לקיר: תופרים מעין כיס המותאם לרוחב ולעומק המכשיר, כשמעל לפתח האוורור גוזרים חלון, שניתן לפתיחה ולסגירה בעת הצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully