וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישנים בקטן

מירי אלזון

27.4.2006 / 9:30

ארון מצעים מתחת למיטב ושרפרף מעוצב במקום ארונית לילה - טיפים גדולים לחדרי שינה קטנים וקומפקטיים

כל חדר שינה ניתן לעצב במערכת כוללת של שידה, ארונות ומיטה ולשלבו בסיגנון הכללי של הבית. אולם בחדרים קטנים, כדאי להרכיב את חדר השינה מיחידות ריהוט קטנות ומאביזרים קלילים ומינימליסטים ש"יפתחו" וירחיבו את החלל הקטן.

חדר השינה שלנו עונה על הצורך הבסיסי שלנו - מנוחה ושינה. לישון במקום נוח, נעים ומאוורר. יחד עם זאת אנו מבלים בחדר השינה גם לצורך הלבשה, איפור, קריאה וצפייה בטלוויזיה. אם אין מקום מספיק, אפשר בעזרת אירגון נכון ואביזרים מתאימים, ליצור חדר שינה שעונה על כל דרישותינו:

שרפרף קטן יכול לשמש תחליף מצויין למערכת ארוניות לילה בצד המיטה. השרפרף אינו תופס מקום רב וקל לניידו. ניתן להניח עליו מנורה, ספר ופריטים אחרים הנחוצים לכם ליד המיטה.

אפשרות נוספת היא הצבת ארונית לילה על גלגלים עם מגירות עמוקות, הניתנת להזזה בקלות, כאשר רוצים לנקות את החדר. כמו כן, ניתן לאחסן בה מגזינים ועיתונים כשאין מקום אחר.

כמו בכל חדר בבית, גם בחדר השינה חשוב שיהיה מקום לאיחסון פריטים שונים. גומחות מעל חלונות, בפתחי חלונות או מעל לדלת, יכולות לשמש מקום מצוין להנחת מכלי איחסון (ארגזים, סלסלות וכד') וחפצים שונים. ניתן ליצור גומחה עם מדפים מעל המיטה (לאורך גב המיטה), במקום ארונית הלילה.

מיטה זוגית עם ארגז מצעים נפתח, "משחררת" מקום רב בארון הבגדים. המיטות נפתחות בקלות וללא מאמץ בעזרת בוכנה, וכך מנוצל גם השטח שמתחת למיטה.

במידה וחסרה לכם פינת איפור נוחה, ניתן לייצר כזו גם בחדר קטן, על ידי שולחן טואלט צר ובגובה מתאים (70 ס"מ), שיכול לשמש גם כשולחן כתיבה.

מתלה לבגדים נחוץ תמיד. קיימים מתלים בעיצוב מינימליסטי שאינם תופסים מקום רב. כמו כן, ניתן בדרך פשוטה ביותר להתקין קולבים בפינת החדר או מאחורי הדלת.

בעזרת שתי כריות דקות התלויות על מוט דקורטיבי, הצמוד לקיר, ניתן ליצור משענת נוחה לגב, כתחליף לגב המיטה המסורבל לעיתים.(ליופי, אפשר להתאים את בד הכריות לכיסוי המיטה והמצעים).

מראות וצבעים

מראה, כידוע, מכפילה את חלל החדר ויוצרת אשליה של מרחב. ניתן לחפות את דלתות ארון הבגדים במראות או לכסות קיר שלם במראה. חיפוי מראות מתאים יותר לארון בעל דלתות הזזה. אם בחרתם בארון עם דלתות ציר, רצוי שתהיה חלוקה של הדלתות לגובה, כדי לא להעמיס את כובד המראה על דלת שלמה. יש לדאוג לצירים חזקים ועמידים בעומס, וכן להקפיד בבחירת יצרן הארונות.

אפשרות נוספת היא מראה נסתרת בצידה הפנימי של דלת הארון. רצוי שבחדר השינה תהיה לפחות מראה אחת ארוכה, וחשוב למקם אותה בצורה כזו, שתאפשר מספיק מקום כדי ללכת לאחור ולראות את הגוף כולו.

צבעים - בחדרים קטנים כמו בדירות קטנות, מומלץ לבחור בצבעים רגועים ובהירים, המחזירים את האור ומעניקים תחושת מרחב. כדאי להתאים בדים ואביזרים מאותה משפחת גוונים, בכדי לא להעמיס על החלל הקטן.

תאורה- בנוסף על תאורה מרכזית בחלל החדר, חשוב לדאוג למוקדי תאורה נוספים, המאירים פינות שונות, כמו אור עליון או צדדי ולא מסנוור בסמוך לארון הבגדים ולמראה, ומנורת קריאה מתכווננת ליד המיטה או ליד שולחן הכתיבה. כמו כן, פזרו מנורות עומדות קטנות או שולחניות לתאורה רכה ורומנטית.

גלריות - בדירות קטנות עם תיקרות גבוהות במיוחד, אפשר לבנות את חדר השינה בגלריה, וכך לנצל את חלל הדירה בצורה הטובה ביותר. יש לקחת בחשבון את גובה הדיירים בדירה, וליצור בגלריה גובה מספיק שישרה תחושה נעימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully