וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיקר שהריח נשאר

מריאנה רפופורט

9.5.2006 / 10:25

מחיצות פלדה מחופות בכותנה ורצפת בטון מוחלק בגוון בז', הפכו תוך פחות מחודש מפעל שוקולד בארגנטינה ללופט ניו-יורקי מעוצב

תוך תקופה שארכה פחות מחודש, הצליחו הארכיטקטים אדגרדו מינונד וסילבינה דסקולה לעצב מחדש חלק ממפעל שוקולד הנמצא בשכונת פורטה של נונז שבארגנטינה מאז שנת 1920. בסופו של דבר, הם מסרו ללקוח לופט בגודל של 80 מ"ר, מעוצב ומצויד באופן מלא, ואפילו כולל מגבות וכלי חרס.

לקוחות המטילים משימה כזאת על ארכיטקטים אינם מחזה נפוץ, אך במקרה זה הלקוח היה איש עסקים בשנות העשרים המאוחרות לחייו, שלא היו לו את הפנאי ואת האנרגיות הדרושות להתמודדות עם הקשיים הכרוכים בעבודות בנייה, ומעבר לכך, הוא סמך בלב שלם על הארכיטקטים שגייס למשימה, והיה בטוח שהם ידעו לקלוע לטעמו ולצרכיו. תוך שתי פגישות בלבד נקבעו החומרים, סגנון הריהוט, פלטת הצבעים ואפילו הפרטים הקטנים של התאורה והמצעים, וכל זאת, במסגרת תקציב שהעניק חופש להשתמש בחומרים איכותיים, בלי לחרוג ממנו.

מלאכת העיצוב החלה מיד כשסוכמו הפרטים, ובמקביל החלו לטפל בבניית הריהוט. שלושים יום הינם מסגרת זמן מצומצמת במיוחד כאשר מדובר על מסירת מקום מגורים מוכן לכניסה מיידית. הארכיטקטים עיצבו מחדש את קומת הקרקע ואת חזית הבניין ושמרו רק על מאפייני המבנה הקיים: אבנים משתלבות, עמודים וקורות. הם צבעו את רוב הקירות ואת התקרה בעלת גוון המלט בלבן (גובה הקירות היה 3.94 מטר), בשילוב נגיעות ירוקות בשירותים, וכיסוי הרצפות בבטון מוחלק עם נגיעת בז' שיצר גימור טוב יותר.

לאחר מכן הם פנו לעבוד על החלקים שבתוך החלל. הכניסה לדירה היא דרך חדר האוכל והמטבח. "לופט היא לא דירה קונבנציונאלית או סטנדארטית, ולכן לגביה מיישמים כללים שונים", אומרת האדריכלית. "במקרה זה ביצענו הפרדה ליחידות של סלון, חדר אוכל, מטבח וחדר עבודה במונחים של מיקום הריהוט. לעומת זאת, חדר השינה מוקם ביחידת הקרקע והופרד מהסלון על ידי ארבע מחיצות מפלדה מחופות בכותנה. המחיצות, התלויות באופן חופשי מהקורה, מסתובבות על צירן ואף זזות מצד לצד. הרעיון היה, שהן תהוונה מחיצה ויזואלית הסוגרת את חדר השינה".

צבעים רוקדים

לצוות הארכיטקטים אופן עבודה המעדיף עיצוב פנים המותאם במיוחד לאדם שעתיד להתגורר בדירה, וזאת, במקום לחזור על נוסחה מנצחת. "עיצבנו את הדירה בזהירות משום שחשבנו על הלקוח שלנו וראינו לנגד עינינו את היחס בין החדרים השונים. הרעיון שלנו היה לעבוד עם קופסה לבנה שתאפשר לנו לשחק עם הצללים והמרקמים השונים של הצבע. בחרנו בפלטת צבעים בגוונים ארציים היוצרים מתח ויזואלי בחדר, צבעים 'הרוקדים' יחדיו כשהאחד עוקב אחרי השני ולהיפך. כיוון שאנו אוהבים לשלב חלק עם מחוספס, הצבנו גבס עבה בכניסה לחדר השירותים ובחרנו בוונגה - עץ כהה - עבור ארון המלתחה, ארונות המטבח וארונות חדר השירותים", מסבירה דסקולה.

אחת ההחלטות המקוריות יותר הייתה הצבת כוננית ספרים בגובה של 5.3 מטרים בחדר השינה. הכוננית העשויה משריון ברזל, יצרה קומת ביניים. "כוננית הספרים היא דבר חריג בחדר השינה. מבחינת נושא, היא מתאימה יותר לסלון מאשר לחדר השינה, אבל זה חלק מהדור שלנו. מלבד היותה שימושית, יש בה ממד של תפאורה כיוון שהיא מגיעה כמעט לגובה התקרה. הכוונה הייתה לכסות את הקיר כולו בספרים ובחפצים ולהשאיר את הפתח בו נמצאת המיטה פנוי", אומרת דסקולה.

אזור המטבח וחדר האוכל גם הוא חלל מאוד אטרקטיבי, ועל מנת שיהיה ברמה המשתווה לשאר חלקי הדירה, הוא מרוהט בריהוט עשוי ומעוצב היטב מעץ הוונגה, ולו פרזול פלדה וזכוכית מחוספסת. כמו כן, השולחן בעל בסיס מצופה אלומיניום והוא מוקף בכיסאות עור לבנים.

האווירה מאופיינת בתחושה מודרנית המשלבת עירוב של ריהוט וציוד בעיצוב איטלקי, חפצים בעלי ניחוח מיושן וכמה נגיעות אתניות. "לא רצינו אווירה סטטית, ולכן בחרנו ברהיטים שניתן להעבירם בקלות ממקום למקום", מסבירה דסקולה.

למרות שהזמן היה קצר וחלף מהר, הכל זרם בהרמוניה, ושביעות רצונו של הלקוח הייתה כפולה ומכופלת: מצד אחד הוא קיבל את דירתו בזמן ומצד שני - הלופט החדש שלו עוצב בדיוק על פי חלומותיו.

אלומיניום ועץ

אזור חדר האוכל והמטבח ממוקם בכניסה ללופט. הרצפה מכוסה בבטון מוחלק בגוון בז'. לשולחן בסיס מצופה אלומיניום ורגליו עשויות עץ מסוג וונג. העיצוב הוא של ארקימדרה; הכיסאות עשויים מעור לבן ועבה. הריהוט במטבח, גם הוא בעיצוב של ארקימדרה, עשוי מוונג, זכוכית מחוספסת, משטחי פלדה ומשטח העבודה עשוי מגרניט. מקרר מפלדה נבחר בכוונה כדי לא להוסיף צבע נוסף. ארון המטבח עשוי מאלומיניום ומעץ, ומכיל בתוכו כלי חרס לבנים וסירים מזכוכית בהם הוא בעל הבית? מניח זרעים. על מנת להאיר את האזור הניחו אהיל פפירוס מלבני המספק אור חמים ולא ממוקד.

שטיח שחור שנטווה בחוט סיסל עם מסגרת קנבס שחור. מונחים עליו זוג כסאות FKB מעור, כורסאות וספות זוגיות המרופדות בבז' עם כריות רקומות מקורדרוי. השרפרף העשוי מקורדרוי בצבע פטל הוא מדגם ג'ורג'. שולחן הקפה, העשוי מזכוכית עם רגליים מצופות בכרום, נעשה בהשראת דגם הברצלונה על ידי ehoR red naV seiM. מונחים עליו ספרי אמנות וכן אגרטל אדום מזכוכית שנקנה בברזיל. על מנת להאיר את האזור משתמשים במנורת רצפה עם בסיס מצופה בכרום. על הקיר תלו אריג טבעי. למנורת הרצפה ישנו בסיס מצופה כרום. האגרטל עומד הפוך על שרפרף לבן מעץ.

אריחי פסיפס ממוסגרים באלומיניום

קירות חדר האמבטיה המרכזי מכוסים באריחים לבנים עם עיטורי פסיפס ממוסגרים באלומיניום. המראה היא קופסה מתוכה יוצאים שני סוגים של אורות: צינור פלורוסנט ומנורת aciorciD. הכיור לבן והריהוט עשוי עץ.

כדי להפריד את חדר השינה מהסלון, הרעיון היה ליצור מחיצה ויזואלית ולסגור את חדר השינה באמצעות ארבע מחיצות מחופות בכותנה הזזות מצד לצד ונעות על צירן, תלויות באופן חופשי מקורה.

שולחן הכתיבה הממוקם בצידו של חדר האוכל, אף הוא בעיצוב aredamiuqrA. השולחן מונח כנגד אחת המחיצות ועשוי מעץ צבוע בלבן. הכיסא שמצופה כרום מרופד בעור בצבע פטל והכל ניראה כמרחף מעל קומת הקרקע, כיוון שלקיר מבנה פנימי שנשאר בלתי נראה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully