וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נירוסטה או גרניט

נאוה קידר, אדריכלית פנים

30.3.2006 / 12:59

איך הופכים את כיור המטבח לעמיד בפני שריטות ובמה טמון יתרונם של כיורי הסליקרון - סקירה קצרה אודות הפינה הרטובה במטבח

הכיור הוא אחד מהאביזרים החשובים וההכרחיים במטבח. כיור המטבח הפשוט שינה בשנים האחרונות את צורתו ואופיו, ואנו מוצאים היום כיורי מטבח במגוון עצום של חומרים, עיצובים ושאר תוספות - לשימוש קל ונוח יותר במטבח.

בשוק הכיורים שולטים היום כיורים יצוקים, כיורי נירוסטה וכיורים העשויים מחומרים מינרליים, אקריליים וחומרים טבעיים דחוסים, אשר הופכים את הכיור לעמיד יותר בפני שריטות ופגיעות.

"להיט" בתחום הכיורים הם כיורי הנירוסטה. כיורים אלה מתאימים בעיקר למטבחים במראה תעשייתי או למטבחים המשלבים חומרים מנוגדים כמו עץ וזכוכית עם נירוסטה. במטבחים אלו הכיורים משתלבים במראה העיצובי הכולל של כיריים, תנור ומקרר - שכולם בגימור נירוסטה.

כיורים נפוצים נוספים הם כיורים מסיליקרון או גרניט, אשר כבשו את שוק כיורי המטבח מתחילת שנות ה-90, אז החלו להשתמש בשיטת ההתקנה השטוחה.

כיורי הסיליקרון פופולריים בשוק הישראלי משום שהם עמידים לחומרי הניקוי המקובלים אצלנו, במיוחד כיורי הסיליקרון בשילוב גרניט, שהם חזקים ועמידים עוד יותר, ומשווקים במגוון צבעים.

גם את כיורי החרס המוכרים לכולנו ניתן למצוא בדגמים חדשים, המשלבים כיור עם משטח לברז. כיורי החרס שומרים על הברק לאורך זמן, עמידים בפני שחיקה, חומצות וחומרי ניקוי, והם מיוצרים בעיקר בגוון לבן.

כיור עם משטח ייבוש

הדרישה הגבוהה ביותר היא לכיור בודד גדול, שהוא הנוח ביותר לרחיצת סירים או כלים גדולים במיוחד. הכלים האחרים ממילא נכנסים למדיח...

כיורי מטבח נוספים המוצעים היום משלבים משטחי ייבוש לצד הכיור, כיור כפול וכן "כיור וחצי" הכולל כיור גדול ובצמוד אליו קעריות נוספות לשאריות מזון, לשטיפת פירות או להפשרת בשר, וכן כיורים הכוללים מערכות מיוחדות לסילוק אשפה ישירות מן הכיור אל הפח הממוקם מתחתיו.

החברות המייבאות מספקות אביזרים ייחודיים לכיורים כגון: מתקן לייבוש כלים, משטחי חיתוך מעץ או פלסטיק וסלסלות לשימושים שונים. כל אביזרי העזר הללו מעניקים לכיור מימד רב-שימושי נוסף.

במטבחים גדולים בהם מתוכנן אי עבודה מרכזי, ממקמים לעיתים קרובות כיור נוסף באי העבודה, אולם זהו כיור "עזר", שהוא בדרך כלל קטן יותר ומתאים לשטיפת פירות, מילוי כוס מים וכד’.

קיימות מספר צורות התקנה לכיורים: התקנה תחתונה - הכיור מותקן בחלק התחתון של המשטח. יש לעבד את הקנט שסביב הכיור ולאטום אותו. צורת התקנה זו מתאימה בעיקר לכיורי חרס. התקנה תחתונה היא יעילה לשימוש, שכן ניתן לגרוף ולנקות בקלות את המים המצטברים סביב הכיור, אולם יש לטפל לעיתים באיטום שסביב הקנט ובלכלוך שמצטבר סביבו.

התקנה עליונה - הכיור מותקן על המשטח, כאשר שולי הכיור בולטים מעל המשטח. צורת התקנה זו אינה נוחה במיוחד שכן קשה לגרוף ולנקות את המים סביב הכיור.

התקנה שטוחה - הכיור מותקן ומשולב במשטח בצורה אחידה על אותו מישור, והחיבור ביניהם בלתי נראה. התקנה זו נוחה ביותר, שכן את המשטח שסביב הכיור קל ונוח לנקות ולתחזק. צורת התקנה זו היא הפופולרית ביותר, ומרבית הכיורים הנמכרים בארץ מיועדים להתקנה שטוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully