וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית מגירה

קרן שושני

29.3.2006 / 11:44

איך אפשר להשיג חלל מטבחי שימושי אך לא מנוכר, נוח לשהייה ממושכת ואינטימי - פתרונות איחסון אידאלים למטבח

המטבח, הפך בשנים האחרונות להיות חלק חשוב ומרכזי מאוד בבית. המטבח ופינת האוכל הצמודה לו, מהווים מקום מפגש לבני המשפחה שעקב אורח החיים העמוס של ימינו, לא זוכים לפגישות תכופות במהלך ימי השבוע. היות והמטבח הפך לחלק מרכזי בביתנו, נוצרה בקרב הצרכנים והמשווקים, מודעות ליצירת תנאים אופטימליים לשימוש בפינה החשובה הזו: מיקום, התאמה אישית לצרכן וכמובן עיצוב.

המטרה העיקרית בעיצוב מטבח היא ליצור חלל שימושי מאוד, אך לא מנוכר. מעודכן מאוד ומאובזר היטב, אך גם נעים לעין, נוח לשהייה ממושכת ואינטימי. המשימה, אינה בלתי אפשרית.

יצרני המטבחים מודעים לצרכים ולרצונות של הצרכנים ומעמידים לרשות הלקוחות, צוות מקצועי של מעצבים המלווה את הלקוח מתחילת הדרך. הכרות עם הלקוח חשובה מאוד, במטרה להתאים לכל צרכן את המטבח המתאים לצרכיו ולטעמו האישי.

בתכנון המטבח יש לקחת בחשבון נתונים בסיסיים כמו גודל החלל, הפרדתו מחלל הבית, מיקום חלונות ודלתות, הגבלות שטח מסוימות ועוד. על מנת לאפשר ביטוי אישי של כל לקוח, מנסים המעצבים לשמור על קו מינימליסטי בעיצוב המטבח ולאפשר ביטוי אישי באביזרים המשלימים למטבח.

לאחרונה אנו עדים לשימוש רב באביזרים נלווים במטבח ובנטייה לכיוון האחסון הנייד בעיצוב מטבחים. העידן הנוכחי בעיצוב מטבחים מתאפיין בשחרור המטבח מעומס הארונות. המטבח הבסיסי, מעוצב בקווים נקיים, פשוטים, קלאסיים כשאת "החיים" למטבח אפשר להכניס באזורים הפתוחים שלו, על ידי האביזרים המשלימים. ארונות המטבח הסגורים מהווים היום את הרקע לאזורים הפתוחים.

שיטת האחסון הנייד תפסה תאוצה בשנה האחרונה וכבר אפשר למצוא אותה ברוב חנויות המטבחים בארץ. לשיטה זו יתרונות רבים:

דינמיות - בקצב החיים המודרני, חשובה מאוד תזוזה מהירה ויעילה. כמו בכל תחום, גם במטבח חשוב מאוד אלמנט התפקוד המהיר והנגישות. יחידות האחסון הניידות מאפשרות את הניידות והדינמיות בשילוב נוחות מרבית. הכנת המוצרים על המתקן הנייד חוסכת זמן בהתרוצצות מול ארונות סגורים ומאפשרת אופציה לשינוי הרגלי הבישול: המשטח הנייד ששימש בעבר כמשטח חיתוך רחב לבישול אוכל סיני, יכול להפוך בקלות למשטח הנחה למילוי סושי יפני.

פונקציונליות - היחידות הניידות יכולות לעזור בעבודות ההכנה במטבח ולהמשיך את הפעולה גם בהגשה. בנוסף, הרהיט הנייד יכול לשמש כרהיט בחללים נוספים בבית עם סיום תפקידו במטבח. שידה מעוצבת שהכילה במטבח כלים, יכולה להפוך בקלות לשידה בחדר השינה, חדר הילדים, חדר הרחצה ואפילו בסלון. הקווים הנקיים של הרהיטים הניידים מאפשרים את שילובם ברוב חללי הבית.

באופן אישי

התאמה אישית - ליחידות הניידות צד חשוב בהתאמה אישית: סוג המטבח, צבעו והתאמתו למשפחה. משפחות המעדיפות להשקיע במטבח קטן ממדים, עשויות להזדקק לחלל אחסון נוסף, עם התרחבות המשפחה. היחידות הנפרדות מספקות מענה לצורך זה. באותו אופן יכול זוג צעיר שאינו גר בדירה משלו להעביר אתו את המטבח ממקום למקום.

נקודה חשובה נוספת, קשורה לרצון של כל אחד להכניס את טעמו האישי למטבחו. הטעם האישי קשור לרוב באופנות ומצבי רוח, ומטבח - מה לעשות - קשה להחליף בכל פעם שמשתנה האופנה או מצב הרוח. הכנסת אלמנט נפרד התואם את הטעם האישי (יכול להיות צבע נועז או פריט מודרני מעוצב) - היכול להתחלף עם האופנה או לעבור לפינה אחרת בבית כשמתחיל להימאס מהווה פתרון מצויין לאוהבי השינוי והאופנה.

פתרונות אחסון נוספים, מתחילים לצאת לאחרונה מארונות המטבח. הבולט שבהם: "היחידה המרחפת". יחידה זו "מרחפת" בחלל, מחלקת ומגדירה חלל בדגש על פונקציונליות. כשיחידה כזו ממוקמת במקום הנכון, היא עוזרת באחסון נוסף ומוסיפה המון מבחינה עיצובית. היחידות הללו קלות, לא חוסמות את החלל ומשלבות בהפרדה ארכיטקטורה ופונקציונליות.

האלמנטים התלויים, עוזרים בתכנון נכון של המטבח כשהדגש הוא על ניצול הגובה. תכנון מטבח בדירה חדשה קשור באופנה. היום לדוגמא, מקובל מאוד למקם בדירות החדשות חלונות גדולים. מגמה זו משפיעה גם על המטבח, חלונות גדולים במטבח מאפשרים חדירת אור והרגשה מאווררת אך מצמצמים את מקומות האחסון, בשל הקושי במיקום ארונות עליונים. האלמנטים התלויים מהווים פתרון מצויין במקרים כאלה.

היחידות הפתוחות והתלויות, בשילוב אבזור מתאים (סלסילות, קונטיינרים מעץ, מוטות לתלייה, מדפים, צנצנות זכוכית דקורטיביות ועוד) - מאפשרות חריגה מהעיצוב הקלאסי תוך שילוב אלמנט הטעם האישי במטבח.

בעזרת יחידות אלה, ניתן להשיג במטבח את אלמנט האקלקטיות - עירוב סגנונות וחומרים. שידה עתיקה מעץ, יכולה להוסיף מאוד למטבח מודרני המורכב מנירוסטה וזכוכית. ניתן לשלב גם חומרים חמים בקרים כמו מדפי עץ עם שרשראות ברזל המתחברות לתקרה או מדפי זכוכית המונחים על מוטות נירוסטה. שילוב החומרים מאפשר רענון מראה המטבח והענקת מראה צעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully