וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדרי שינה הם פאסה

מיה דבש, אמסטרדם

22.3.2006 / 14:00

מכונת כביסה שתטפל ברשימת הקניות שלכם ומקרר שיכריז כי "נגמר החלב" - תערוכה עתדינית באמסטרדם מציגה את בית המילניום

בסרט "נשים מושלמות" מציגה מתווכת הדירות (גלן קלוז) בפני ניקול קידמן ובעלה מתיו ברודריק את בית החלומות במילים "יש כאן כל מה שמשפחה אמריקאית צריכה". ואכן, מערכת הבית החכם המפעילה את הבית מדברת עם המקרר: "חסר חלב", היא מכריזה מיד לאחר טריקת הדלת; ובשירותים היא עורכת בדיקת שתן מקיפה, מכריזה על התוצאות ומזכירה גם להוריד את המים.

בשנות ה-60 התחזיות ניבאו שבשנת אלפיים לכולנו יהיו משרתים רובוטים בבית ולעבודה ניסע במכוניות מעופפות. גם אם הנבואות לא התגשמו במלואן, אין הן רחוקות כל כך מהמציאות, בבית העתיד שמציגה חברת פיליפס בדרום-מזרח אמסטרדם עם כמה חברות מובילות אחרות, במסגרת פרוייקט Living Tomorrow, בבניין שעיצב האדריכל בן ואן-ברקל.

אז מה צופן בחובו העתיד הקרוב - למשל, מה צפוי בעוד חמש שנים?
דיילת וירטואלית חיננית תגן על דלת הכניסה שלנו מפני פולשים, תקבל או תסרב לקבל חבילה זו או אחרת, ואפילו תאשר העברת תשלום לבנק. במטבח המקרר יוכל לערוך עבורנו קניות בהתאם להרגלי האכילה המיוחדים שלנו, על ידי תוויות חכמות, שיוטבעו על המצרכים במקום הברקודים כיום. מסרים יועברו לתנור החכם שבאופן אוטומטי יכוון את עצמו - ברגע שנוציא פיצה מהמקפיא התנור כבר יהיה מוכן לפעולה. מכונת הכביסה גם היא תזדרז להוסיף את נוזל הכביסה שאזל לרשימת הקניות, אך תסרב לכבס אם חלילה יפלוש גרב אדום לכביסה לבנה.

המערכות הטכנולוגיות הסמויות מן העין יבחנו את הפעילות היומיומית שלנו, ויציגו מידע המותאם לנו אישית מתי והיכן שנזדקק לו. הן יציגו חדשות ותחזית מזג אוויר או מידע על מצב הכבישים, אך גם מידע על ההיגיינה שלנו או על בריאותנו ועל המזון שאנחנו אוכלים. בחדר האמבטיה המראה החכמה תציג בפנינו נתונים רלוונטיים על העולם החיצון, אך גם מידע מפורט על מצב בריאותנו.

בבית העתיד חדרי שינה הם פאסה, והם יוחלפו בקן שינה חמים מוקף במולטימדיה עם שמים זרועי כוכבים מלאוכותיים.

תאורה דינמית

אור היום משפיע כידוע על מצבי הרוח שלנו והתנהגותנו, והשימוש באור דינמי מנסה לחקות את ההשפעה הזאת. בבוקר, אור היום מעורר את המוח לייצר קורטיזול, ההורמון האחראי על רמת פעילות הגוף.

מערכת האור הדינמי במשרד תפיץ אור קר שיעלה את רמת האנרגיה שלנו ואת רמת הפעילות. בצהריים, כשאנו זקוקים למנוחה קצרה כדי להתמלא מחדש באנרגיה, המערכת תוריד את רמת האור והאור החם יביא למנוחה קצרה.

לאחר ארוחת הצהריים, כשהחשש הוא שנחוש ישנוניים, האור יהפוך שוב לקר ולבן ויסייע לנו להתגבר על משבר העייפות. לפני שהיום מסתיים, החלפת האור באור קר תיצור פרץ מחודש של עירנות לקראת היציאה הביתה. אבל אם רוצים לתת לעובדים מאוחר הרגשה ביתית אפשר לעשות זאת בעזרת אור חם.

נשמע כמו עכברים במעבדה או תרנוגלות האמורות להטיל ביצים רבות ככל האפשר? תאורה דינמית יכולה להיות אפקטיבית במיוחד במקומות שבהם אנשים עובדים יחד ועליהם להישאר ערים ומרוכזים, כמו בתי חולים, בתעשייה ובבתי ספר.

העדר אור טבעי מעלה את רמת המלטונין בגוף. זה גורם לעובדים במשמרות לילה לחוש רדומים. ורמת הריכוז שלהם יורדת למינימום בסביבות שלוש לפנות בוקר. שימוש באור קר בשעות האלה יכול בהחלט להעלות את רמת הריכוז והעירנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully