וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה כדאי לשתול באביב

אפרת אראל

21.3.2006 / 13:08

גזניות, גרניום או חרציות - סקירה כללית של הפרחים שישמחו להתארח בגינה שלכם בתקופת האביב

מי שטיפח את הגן כל החורף יכול כעת ליהנות מפרי עמלו, אך גם מי שהיה עסוק בדברים אחרים יכול לעשות זאת כעת בזמן קצר בבחירה נכונה של הצמחים תוך טיול נעים במשתלה (ואולי למצוא שם גם כמה מתנות) ולקבל גינה או מרפסת חגיגיים וצבעונים.

האביב היא העונה הססגונית ביותר, הכל ירוק מקושט בפרחים ופרפרים ומלווה בציוץ הציפורים. לאחר תקופת החורף בה רוותה האדמה מים, יוצאת השמש מחממת ומפריחה את הצמחים. בעונה זו הפריחה בשיאה, טרם התייבשות ויצירת זרעים לתחילת מחזור חיים חדש. שתילי הקיץ עדיין קטנים ולא יתנו לנו את האפקט הרצוי לחג וחלק מהצמחים טרם התאוששו מהחורף ועודם נשירים.

הנה מספר עצות קצרות שיעזרו לכם להחליט איזה פרחים לקנות במשתלה, בעונת האביב.

מטפס צבעוני

המנדבילה פורחת כל הקיץ בורוד, אדום או לבן. היא מתאימה מאוד לעציצים ומרפסות ומקומות מוארים, אך ללא שמש יוקדת. תוסיף כתמי צבע על כל עמוד גדר או מעקה או כצמח פינתי.

כדים פרחונים

בכל המשתלות ניתן למצוא כעת את פרחי החורף במבצעים ומחירים הזולים יותר מזר פרחים. ניתן לקשט את הכניסה בכמה כדים ולשתול בהם את הפורחים וכך בבא העת נחליפם בצמח אחר ללא צער רב.

גרמית צמח רב שנתי

זהו צמח חסון שפורח בפסח. יש לייעד לו פינה בה יוכל להתרחב וכדאי להפנות אותו לכיוון הולכי רגל, כדי שיוכלו ליהנות מהמופע המרהיב. הגרמית קלה מאוד לגידול ומופיעה בסגולים, כתומים ולבנים. לצערנו בשעות הערב היא סוגרת את פרחיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פילרגוניום "מלך הגינה"

פילרגוניום ידוע בכינויו גרניום ומוכתר על ידי רבים כמלך הגינה בשל מגוון הצבעים והמינים, עמידותו ופריחתו כל השנה. כעת מוכרים במשתלה את צמחי האם מהם מיצרים שתילי גרניום, כך שניתן לקנות צמחים גדולים וחסונים במיוחד.

גזניה

קשה להתעלם מהחיוניות הכתומה של הגזניה. פרחיה גדולים במיוחד ומאירם את הגינה כשמשות קטנות. היא קלה לגידול וחסכונית במים, מתאימה לערוגות וכצמח בשפת הגינה.

מיני חרצית

לחרצית מינים וצבעים רבים. המרגריטה הנפוצה מומלצת כעציץ בית, ומאוחר יותר, בתום הפריחה, ניתן לשתול אותה בגינה, אך לזכור שלא תפרח עד האביב הבא. החרצית פורחת בצורה מעגלית ונראית כמו זר פרחים. היא תוסיף כתם מרהיב לחג בכל גינה או מרפסת.

פטוניות

הפטוניה היא צמח רב שנתי, המופיע בשלל צבעים ומומלץ לשתול אותו בסתיו או באביב. היא חובבת השקיה סדירה ופרחיה פורחים במשך תקופה ארוכה יחסית. מומלצת במיוחד היא פטוניה מפלית, המתאימה לגידול בסלסלות וכדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully