וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרק חליפות

הדס שואף

3.3.2006 / 8:29

יוז'י ימאמוטו הדהים שוב. המעצב היפני המצליח הציג בשבוע האופנה בפריז תצוגה שבה בגדי גברים שפורקו והפכו לבגדי נשים

הציפייה, הריגשה והסקרנות שנוצרים לפי וסביב תצוגות האופנה של מעצב האופנה היפני המצליח, יוז’י ימאמוטו יהיו תמיד גדולים.

מעצב העל היפני המצליח יוז'י ימאמוטו מצליח תמיד לייצר סביב תצוגות האופנה שלו ציפייה וסקרנות. ימאמוטו הוא מעצב שפועל לפי הקצב שלו בלבד. תצוגותיו יהיו לעולם שונות, חדשניות וכמעט חפות לחלוטין מטרנדים אופנתיים ידועים.

ביום ראשון האחרון, למשל, בשבוע האופנה בפריז, החליט ימאמוטו להתעלם לחלוטין מתחזיות האופנה האחרונות המנבאות חורף נשי רך ומרובה בשמלות ויצא עם קולקצית בגדי נשים בהשראת בגדי גברים מחוייטים דווקא. הפריטים הקרובים ביותר לשמלות אצלו, היו מעין מעילים ארוכים שהוסבו לאוברולים שמוטים.

הדבר היחיד שהציג ימאמוטו שחפף לתחזיות האופנה הרווחות היה סקאלת הצבעים שבחר. אמנם השחור שלט ביד רמה כמו תמיד אצלו בשנים האחרונות, אבל הפעם נוספו גם צבעים נוספים כגון: סגול, טורקיז, לבן, כחול ועוד. התצוגה שלו היכתה גלים. המראה שיצר היה מפורק, אינטואיטיבי ולא גמור מצד אחד אך איכותי להפליא מחושב ומוגמר מצד שני.

ימאמוטו, שהחל דרכו עוד בסוף שנות ה-60, אינו מעצב קונבנציונלי והוא קוצר תהילתו מעצם היותו מעצב חוקר - יוצר אומנותי שעוטף את הגוף בשכבות רבות של בדים לפי קונספט של פירוק והרכבה מחדש של הבגד ושל פרופורציות הגוף. הוא ידוע בכישרונו המיוחד לערבב את האקזוטיקה של מסורת יפן עם הלבוש המערבי היומיומי.

הקולקציה המתוחכמת והמורכבת שלו לסתיו חורף 2006/7 עוסקת כל כולה בבגדי גברים מחויטים שפורקו והורכבו שוב עבור נשים. משחקי פרופורציות ניכרים בבגדים והם באים לידי ביטוי בהגדלת הבגד למימדי ענק עד כדי כך שנראה ששתי דוגמניות יכולות להיכנס לסט בגדים אחד.

בתצוגה ניראו פריטים כדוגמת מכנסי באגי מחויטים ענקיים וחליפות פסים גבריות ומוגדלות אשר חלקן ממש נפלו מהדוגמנית. הרושם שהתקבל היה של אישה שלבשה בחטף את בגדיו של בן זוגה ויצאה לרחוב מבלי להסתכל קודם ולו לרגע, במראה.

עוד נראו בתצוגה ג'קטים שמוטי כתפיים, שרוולים ארוכים מאוד שנאספו בקליפסים וצומצמו בהתאם לאורך ידה של הדוגמנית, חליפות מכנסיים בשני צבעים שיצרו רושם שהחליפה דהתה, מראה שכבות של ז'קט על ז'קט, סגירות א-סימטריות, לבישה א-סימטרית של מעילים, אוברולים שמוטים בשילוב רוכסנים תעשייתיים מאוד גדולים ומכנסיים קצרים שנראו כאילו נגזרו ממכנסיים מחויטים של אבא וקופלו באזור הרגליים ועוד.

הבדים ששלטו בקולקציה היו צמר וקטיפה. פריטי האקססוריז שבלטו לאורך כל התצוגה היו כובעים ענקיים שהתאימו לראשים של שתי דוגמניות והזכירו את תמונת הסיום של התצוגה בשנת 99' בה עלתה דוגמנית עם שמלת כלה לבנה וכובע ענק שנתמך על ידי ארבעה גברים.

את הקולקציה הנוכחית חתמו באופן מרהיב ומעניין שתי דוגמניות אשר לבשו מחוך מאוד נשי וסקסי העשוי פסי בד, שמלמד כי ימאמוטו, למרות שהסתיר אותו לא מעט במהלך בתצוגה האחרונה ועטף אותו בבגדים גבריים, לא באמת נטש לגמרי את אהבתו הרבה לגוף הנשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully