וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצמה, מילה חמה

רותם רוזנטל

27.2.2006 / 15:18

הגר אלמביק-הצופה מחוברת למידות גדולות ושותפתה ג'ודי פדלון היא אנתרופולוגית של הגוף. ברור שקיבלתם אופנה עם אג'נדה

בפעם האחרונה שהתקשורת ביקרה בחייה של הגר אלמביק-הצופה, היא מצאה שברון וכאב. היה זה לפני שנתיים, לאחר שהמעצבת הוותיקה נושלה לטענתה, מרשת האופנה שלה - הגרה. אלמביק-הצופה היתה באותם ימים פגועה וכאבה בין השאר את ניתוק הקשר עם חברתה הטובה רונית אלקבץ. זו שודכה על ידי אלמביק-הצופה לאיש העסקים אביב סלהוב שהפך משותף ברשת הגרה, לבעלים שלה. איתו ואיתה יש לאלמביק-הצופה, חשבון פתוח.

היום המעצבת נמצאת במקום אחר. את אחת הכתבות על השבר בחייה של הגר קראה ד"ר ג'ודי פדלון, אנתרופולוגית של הגוף, ששירתה עם אלמביק בצבא. "לא ראיתי אותה 30 שנה ולקח לי זמן להחליט להרים אליה טלפון. באותו זמן כבר שבעתי מהאקדמיה ורציתי לנסות משהו אחר". הטלפון הזה הוביל להולדתה של "אלמביקה", חנות וסטודיו, שנפתחה בדיוק לפני שנה ברחוב אבן גבירול בתל אביב.

מה עם הנפש?

פדלון היתה גם זו שהציעה את האג'נדה החדשה, שתוביל מעכשיו את עיצובי הליינים. "הסתובבתי בחנות ובדקתי איך הלקוחות מתייחסות לגוף שלהן", מציינת פדלון, "אם תשאלי נשים, תגלי שרובן נמצאות בדיאטה. כולן עסוקות בחיצוניות הגוף ושוכחות לפעמים לפתח את הנפש והנשמה.

"לנשים בדרך כלל יש גם אופציות יותר מוגבלות כשהן יוצאות לקנות בגדים, ואין בזה שום היגיון. נכנסה אלינו מישהי במידה 60, ושאלה בביישנות, 'יש לכן משהו בשבילי?' זה נורא בעיניי. את באה להוציא את מיטב כספך, להתפנק מכל סיבה שלא תהיה ועדיין מרגישה שאת צריכה לבוא בגישה אפולוגטית.

תחשבי על זה רגע, הסארי ההודי הוא וואן-סייז, כמו גם הטוגה ביוון העתיקה והכפתן בעולם המוסלמי. זו הקלאסיקה האמיתית, והיא שואפת למידה אחת שמתלבשת ועוטפת כל גוף ברכות. למה שלא נחזור לשם ונשאיר מאחורינו את החליפה הלא מחמיאה של קוקו שאנל?".

תזרמי

אלמביק נרתמה לאג'נדה ויצאה ליצור קולקציה שתדבר בשפה יותר "זורמת" לדבריהן. הסגנון של אלמביק-הצופה תמיד הותאם לגוף הנשי המלא, בעזרת מגוון מידות רחב (38-50, ויש בגדים גם במידות יותר גדולות) וגזרות מגוונות.

השתיים גם יצרו שיתוף פעולה חדש עם המרכז להפרעות אכילה בתל השומר, לפיו הכנסות ממכירת מוצר מסוים יועברו קודש למרכז. הלאה הרזון, תעבירו לנו את הנאות החיים.

האישה שהשתיים פונות אליה הפסיקה כבר מזמן להתבייש במידות הגוף שלה. להיפך. הן מנסחות אותה כאישה שמקבלת את עצמה, פעילה, דינמית, זורמת ומשתנה. בגדי הקולקציה משלבים בתוכם טרנדים שמופיעים בדרך כלל על בגדים שנשים במידה 44-46 לא יכולות להרשות לעצמן, בכל גיל שהוא.

עוטף ומחוייט

הקולקציה החדשה של אלמביקה מרשימה. יש בה מגוון גדול של צבעים. מגוונים מעשנים, דרך חומים, אפורים ושחורים, וקצת זהב. הקו הוא עוטף וקליל מחד ומחויט מאידך. הבדים נעימים, הגימורים מוקפדים והקולקציה מרכזת בתוכה את כל מה שאישה עלולה להזדקק לו – מגופייה בסיסית ועד לשמלות ושלים מורכבים. יש מכנסיים מחוייטים יפים, חולצה שמחובר אליה צעיף שנקשר סביב המתניים ומחמיא להן, יש טוניקות יפות, חולצות עם אפליקציות של פרחים וכובעי קיץ מוצלחים במיוחד שלא כדאי לפספס.

"אין כאן בגדים שבקושי נושמים בהם", מסכמת אלמביק, "זה מה שאני וג'ודי והחנות מנסות להקרין – נינוחות, נשיות, רוחב לב. החיים לא מפסיקים להשתנות לרגע, והם ממשיכים בהנאה גם אחרי גיל חמישים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

השותף לשעבר לא מפרגן

כשאני שואלת עד כמה מטרידה אותה העובדה שהמותג "הגרה" עדיין נושא את שמה, היא שוקלת את מילותיה בזהירות. "הייתי מעדיפה שזה לא יהיה המצב. זה לא תלוי בי עכשיו. בואי נגיד שהעניין הזה לא ממש נמצא אצלי ביומיום ואין לו שום שייכות אליי. הקליינטים מגלים הבנה ותובנה ולא הייתי יכולה לבקש יותר. מכל החנויות והסניפים שהיו לי אי פעם, אלה הסטודיו והחנות הכי יפים שהיו לי.

"כולנו מתגעגעים תמיד לפעם, כי הפעם מייצג הרבה דברים. אנחנו נוטים ליהנות יותר מדברים בזיכרון העבר וגעגוע זה רק רגש אחד ממכלול של רגשות". השותף לשעבר, אגב, עוד לא הרים טלפון מפרגן.

בינתיים, עובדים בסטודיו במרץ על הקולקציה החדשה ובכל רגע נכנסות לחנות עוד לקוחות ועוד דגמים מגיעים. לשתיים אין בינתיים שאיפה להפוך לרשת בסדר גודל ארצי.

"פונות אליי כל הזמן קליינטיות שצריכות להגיע במיוחד לת"א ושואלות מתי אלמביקה תגיע אליהן", מציינת אלמביק-הצופה, "אנחנו נשקול את עניין ההתרחבות לפי הצורך. הקו שלנו ייחודי אבל לא עממי, וגם כל פריט בחנות נושא אופי משלו. קשה למצוא כאן שני פריטים דומים. לכל בגד חתימה משלו, אז לא נעבור לייצור המוני, אבל יש מקום לכמה מוקדים".

טווח מחירים: חולצות: 220-450 ש"ח, מכנסיים:398-460 ש"ח, חצאיות: 450-890 ש"ח, שמלות: 590-1,100 ש"ח.
אבן גבירול 87 תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully