וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצבות כקרם לחות

רותם רוזנטל

30.1.2006 / 16:09

האם את גותית או רק חושבת שאת גותית. יש לנו פה שתי אורגינליות בשחור שיכולות לקלוט אותך בקטנות

היי את שם, עם הג'ינס הצמוד, החולצה הוורודה הצמודה ומגפי הבוקרים השובבות. את, בדיוק את, לא תעברי את הסלקציה בכניסה למועדון גותי. אין לך בעיה עם זה? ברור. אם היית גותית היית אולי נכנסת מזה לאיזה דכדוך חורפי וכותבת על העניין שיר מורבידי אבל ברור שגם זה לא ממש הסגנון שלך. לכי תעשי חיים אולי תצחקי מאיזו בדיחה טובה. כן, ראינו ששמת איפור שחור וכבד בעיניים. לא זה לא עוזר. את קלילה, את תתגברי.

האופנה קורצת לכיוונים הגותיים העונה אבל כמה שתשתדלו לאמץ את הסגנון האפל, מלכי הסצינה יקלטו אתכם מרחוק אם אתם סתם מזייפים ולא חוננתם בנפש אמן גרמנית ומיוסרת באמת כמו של הסופר המיוסר גיתה למשל.

הסגנון הגותי בכלל נולד בימי הביניים כסגנון ארכיטקטוני שדיבר בשפה מרחפת של מבנים צרים וגבוהים וקשתות מחודדות, שנועדו לחבר את האדם הפשוט לאלוהות ולהחדיר בו כבוד כלפיה. במאה ה-18 היתה לגותיקה תחייה מחודשת ובשנות ה- 80 של המאה הקודמת, קיבלה הגותיקה ביטויים אופנתיים כחברתו הטובה של הפאנק. היום, כשאומרים גותי בהקשר האופנתי מתכוונים לסגנון אפלולי שמדגיש את הביזארי, המיני, האנדרוגיני, המחריד והדמוני.

בעונה האחרונה הרבה מעצבים שילבו מוטיבים גותיים בעיצוביהם. אפילו קסטרו. שרית ברוך, האימא של הסצינה הגותית בלילה ומאפרת בשעות היום, מברכת על ההתעוררות האופנתית. "בשנים האחרונות המצב משתפר משנה לשנה ויש יותר דברים לקנות. תביני שלפני חמש שנים לא הייתי משיגה בגדים. כדי לשמור על ייחודיות, אני נעזרת בתופרת או לובשת בגדים שקניתי בלונדון לפני עשר שנים. ביומיום, אני לא ממש יכולה להסתובב עם מחוך וחצאיות גותיות, כי הלבוש הזה לא נוח ליום עבודה. ברגעים אלה למשל אני לובשת חצאית של "רנואר", שהיא די גותית ומתאימה ליומיום. המראה הזה מצריך פנים לבנות, איפור מרשים וכמובן, שיער שרוך, ארוך וחלק".

צחוק עושה קמטים

"אפשר לזהות מרחוק את מי שנכנעת לטרנד ואת מי שחיה באמת כגותית", אומרת אביה בן דוד, עיתונאית, אושיית לילה ומו"לית הוצאת הספרים "סיטרא אחרא". בן דוד לא מגדירה עצמה כגותית אבל נוטלת חלק פעיל בסצינה ומוכנה לרדת להגדרות. "הגותיים האמיתיים ימצאו את עצמם לעתים רחוקות בחנויות מעצבים או בחנויות של רשתות. הבנות יסתובבו בדרך כלל עם שיער ארוך, לק אדום או שחור ואיפור מעושן. חייבים להודות שהסגנון לא מתאים לכל אחת. הגותיות צריכות להיות כוסיות, אין מה לעשות".

"הדימויים הגותיים נוכחים העונה בעיקר בקטיפות שחורות או בגווני בורדו, במלמלות בצווארונים או בשרוולים, למרות שהגותיות לא פוסלות גם קומבינזונים לבנים" מחוקקת אביה ויורדת לפרטים גם בעניין התכשיטים "התכשיטים הגותיים הניאו-רומנטיים הם מאוד מעודנים או גדולים. למשל טבעת עם אבן אחת בולטת או שרשראות שמחוברות יחד מסביב לצוואר. הטבעות בסגנון הגותי הקלאסי עשויות בדרך כלל מאבנים שחורות עם עיטורים שונים".

בגלל ההתעוררות האופנתית הסצינה הגותית בארץ מתרחבת?
"הסצינה הזו תמיד תישאר קטנה. יש מעט מאוד חובבים יחסית לז'אנר הזה בארץ. הגותי נוגה, מאותגר ברסלבית וזה לא אופנתי להיות נוגה. למרות שאם חושבים על זה, צחוק הוא דווקא מה שיוצר קמטי הבעה. הגותיות תמיד שמורות היטב. הנוגות היא כמו קרם לחות עבורן".

ונסיים בפנייה אישית לגולשת בת ה-16 מהצפון שכתבה לנו כי היא רוצה להיות גותית, מרגישה גותית מפבנים ולא יודעת איך להחצין את זה: העונה, ניתן למצוא כמעט בכל חנות פריטים ששייכים למראה הגותי-לייט. מצאי לך כמה קומבינזונים, שלבי אותם עם עליוניות דרמטית בעלות צווארון גבוה, הקפידי על שיער חלק ועל אקססוריז בולטים כמו צמידים רחבים ושרשראות דקיקות שמחוברות יחדיו ולסיכום, הקפידי לא לחייך. תיראי כמה יפה העולם לא יחייך אלייך בחזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully