וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחור בעיניים

דנה דרבינסקי-טיקולסקר

10.1.2006 / 10:58

פעם משקפי הראייה השחורות ומרובעות המסגרת היו סמל אינטלקטואלי נחשק. היום רק רני רהב מסתובב איתם ומביא על עצמו בעיקר צרות


בשנות ה-50' ילדים שהסתובבו עם משקפי ראייה בעלי מסגרת שחורה, עבה ומרובעת נחשבו לחנונים האבסולוטיים ונישנשו את תחתית הסולם החברתי.

לפני כעשר שנים הפכו המשקפיים המרובעות הפכו לסמלם של האינטלקטואלים.
השפיצים הבולטים של תעשיית הקולנוע-ספרות-עיתונות טלוויזיה רכשו אותם כפריט הכרחי ולא היה נשק טוב מהם כדי ללכוד בבתי קפה תל אביביים בחורות חובבות זיוני שכל .
סטודנטים לפילוסופיה לא יצאו בלעדיהם מהבית וגם מעצבי אופנה כמו גדעון אוברזון, דורית שדה ודורין פרנקפורט לא נמנעו מהם.

עם השנים חלה אינפלציה בדימוי הרווח. מסימן היכר של הבון טון המקומי הפכו המשקפיים לקישוט שכיח המתנוסס על כל חוטם שרוצה להיכנס לחבר'ה ולסמל של נובורישיות.

כל כך נדושות ומייגעות הפכו משקפי האינטלקטואל עד שכל מי שמבין משהו בהיפ, השכיל להימנע מהם.
חוץ מרני רהב.

יש לנו הרבה כבוד לעולם היחצנות אבל הוא אינו האמנות השביעית גם לא השנייה.
רהב, הוא איש יקר שהאקלים הציבורי היה דל ואפרורי בלעדיו. מדובר הרי באיש שהוא אחת הסיבות המרכזיות לראות ארץ נהדרת.

אבל לא. אנחנו לא חושבים רק על עצמנו ועל הרגלי הבידור ההבמיים שלנו.
מכאן שאנחנו משגרים מכאן עצה ליחצן הצבעוני - רוצה שארץ נהדרת יירדו מימך? היפטר מהמשקפיים. תחשוב על זה. איך טל פרידמן יאפיין אותך בלעדיהם?. נכון שיהיה לו הרבה יותר קשה?.
משקפי הראייה שלך משחקות לידיהם של עורכי תכניות הסאטירה ומסייעות בידיהם של הקריטוריסטים המובילים במדינה. התחכם להם. הבא להם בהפוכה.

האופטמטריסט של שרון מדבר


ונמשיך עם הקו המפרגן הזה לשיחה עם קלוד סמואל, האופטמטריסט של המדינה בעל המבטא הצרפתי המקסים, מי שחנותו היוקרתית ממוקמת מול התיאטרון הלאומי הבימה ומשמש בימים כתיקונם, כאופטמטריסט של ראש הממשלה, אריאל שרון.

לסמואל לא קל בימים אלה כשהוא מתעדכן מהחדשות על מצבו המדאיג של לקוחו האהוב אבל הוא נאות בכל זאת להתגייס למען התנועה לשיפור פני המרחב הציבורי והוא משיא עצות לרני רהב.

"המשקפיים של רהב שייכות לטרנד מאוד ספציפי, שמעיד על אישיות יוצאת דופן ודומיננטיות", קובע סמואל. "הן מעידות על רצון להיראות שונה מכל השאר ולבלוט בשטח. יש לו פנים קצת רחבות וברור שהוא צריך מסגרת ארוכה ורחבה. הוא צריך לעבור לסגנון יותר עדין. במקרה שלו, צריך לשים יותר דגש על קלילות ולא על בומבסטיות. גודל המשקפיים מתאים לו, אבל אפשר לעבור למשקפיים עם פחות פריטים במסגרת".

סמואל מציין שהטרנד העולמי לקח תפנית לכיוון מה שהוא מכנה "הסגנון דיסקרטי". סגנון שממשיך להצטיין באלגנטיות, אך מביא טוויסט חדש למשקפי האינטלקטואל המקובלות.

בכדי ליצור את המראה המעודן והמעודכן, ממליץ סמואל לרהב על שני דגמים: משקפיים בעלות חצי מסגרת שחורה עם זוויות חדות של חברת IDC הנושאות ניחוח סמי-רטרואי ומשדרות עדינות ואצילות.
משקפיים אלה ימשיכו להחצין ולייחצ"ן את אופיו של רהב אבל יעניקו לו אפיל מסתורי ומתוחכם יותר, כמעט שרמנטי.

הזוג השני: משקפיים שזועקות אופנה עכשווית של חברת Beausoleil, בעלות מסגרת רחבה ומלאה, המצטיינות בעיצוב מעודן ויוצא דופן. מסגרות המשקפיים הללו מעוצבות כך שייראו כמחוברות ומנותקות מהעדשות בו זמנית, וסביר כי יגרמו להרמת גבות מרותקות ומעריכות, ברחוב.


לסיכום, אם רהב, נציג העשירים והמאושרים סתם את הגולל על טרנד המשקפיים עבות המסגרות והוציא אותן מחוץ לאופנה, מותר לנו גם לדרוש ממנו שיוביל את הטרנד הבא ויכניס אותנו לעידן חדש ומחובר יותר.
חבר אותנו רהב לזרם האינטקלטואלי של העולם הגדול. אנו מגישים לך את המושכות. קום, תוביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully