וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במעמד נשיא המדינה: אשדוד תחנוך אתר הנצחה לזכר נרצחיה

בניית אתר ההנצחה, לזכר תושבי אשדוד הנרצחים בשבעה באוקטובר והלוחמים שנפלו במלחמת "חרבות ברזל", מתקרבת לסיומה ומחר העיר תחנוך את אתר ההנצחה "מקום בלב", במעמד המשפחות השכולות וכבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו

אתר ההנצחה מקום בלב. לירון מולדובן
אתר ההנצחה מקום בלב/לירון מולדובן

על פסגת פארק אשדוד ים, בנקודה הצופה על נופי העיר, נבנה אתר ההנצחה "מקום בלב", מהגדולים בארץ, אשר ינציח את 48 הנופלות והנופלים - בני ובנות אשדוד שנרצחו במסיבת הנובה, ביישובי העוטף והנגב המערבי, ואת הלוחמים הגיבורים שנפלו במלחמת "חרבות ברזל".

על סלע מלוטש המדמה חלוק נחל ענק ומוצב בכניסה לאתר, חקוקים כל שמות הנופלים. בהמשך הדרך יוכלו המבקרים לפסוע לתוך חורשת ההנצחה, להיחשף למידע דיגיטלי אודות המונצח ולהאזין לדברים שהוקלטו על ידי בני המשפחה. המידע נאסף ברגישות רבה על ידי עובדי ומתנדבי הארכיון העירוני.

האתר ייחנך מחר (שלישי) במעמד המשפחות השכונות ונשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל.

אתר ההנצחה מקום בלב. לירון מולדובן
אתר ההנצחה מקום בלב/לירון מולדובן

מיזם ההנצחה האישי מיוחד בכך שליד כל עץ המנציח את הנופלים, הוצב ספסל ייחודי המאפשר ישיבה בסמוך לנקודת ההנצחה וליד עמוד הנצחה, עליו חרוטה צללית (תמונת המונצחים) ושם הנופל/ת, לסרוק ברקוד המכוון אל אתר ובו מידע על תולדות חיי הנופלים, לחוות רגע אינטימי עם הנופל/ת תוך שניתן להביט החוצה לאזור ההנצחה הכללית ולחוות בצורה פרטית ובלתי אמצעית את זכרון הנופל/ת.

עלות המיזם: 3 מיליון שקלים והוא יצא לפועל לאחר שהוצג לכלל ההורים השכולים וקיבל את ברכתם. את המיזם הייחודי מובילים ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי והצוותים העירוניים. מלאכת התכנון הופקדה בידיה של האדריכלית היידי ארד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
אתר ההנצחה מקום בלב. לירון מולדובן
אתר ההנצחה מקום בלב/לירון מולדובן

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "הכאב העצום של המשפחות השכולות הוא כאבה של העיר אשדוד כולה. רצינו ליצור עבורן ועבור כל תושבי העיר מקום שבו לצד הזיכרון יהיה גם מידע על היקירים והיקירות שאיבדו את חייהם מאז השבעה באוקטובר, כדי לספר את סיפורם, לתת לאנשים להכיר אותם יותר ולגלות את האדם מאחורי השמות. זהו אחד המיזמים המרגשים שיזמתי כראש עיר. זהו מקום של זיכרון, התבוננות צמיחה ותקווה לנו כאנשים פרטיים, לקהילה ולחברה הישראלית. הסיפור של הנופלים כל אחד לחוד וביחד, מספר את סיפורה של מדינת ישראל. אנו חייבים להמשיך ולחיות יחד כחברה אחת הערבה זה לזה. רק כך נהיה ראויים למחיר הכה כבד ששולם על ידי החללים ומשפחותיהם".

  • עוד באותו נושא:
  • אנדרטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully