וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם נפלו, היצירות שלהם יישארו: תערוכה מרגשת

עדן בן רובי, גיא עזר, יהונתן אליהו ובן בנציון חסיד ז"ל נרצחו בפסטיבל הנובה, סמ"ר איתי יהודה וסמ"ר ליאור רביב ז"ל נפלו בקרב בצפון הרצועה, כעת היצירות שלהם מוצגות בתערוכה מיוחדת ברחבת עיריית ראשון לציון שמנציחה את הנופלים דרך האמנות שלהם

פסגות ותהומות - סמ"ר איתי יהודה ז"ל. יחצ,
פסגות ותהומות - סמ"ר איתי יהודה ז"ל/יחצ

עיריית ראשון לציון מציגה תערוכה מיוחדת - "פסגות ותהומות", המציגה את יצירותיהם של חלק מ-72 הנופלות והנופלים, הנרצחות והנרצחים בשבעה באוקטובר ובמלחמת "חרבות ברזל", בנות ובני העיר, או מקרבה ראשונה לתושבי העיר.

התערוכה מציגה את יצירותיהם של איתי יהודה ז"ל, בן בנציון חסיד ז"ל, גיא עזר ז"ל, יהונתן אליהו ז"ל, ליאור רביב ז"ל ועדן בן רובי ז"ל. פתיחת התערוכה נערכה במעמד המשפחות השכולות, ראש העירייה - רז קינסטליך וחברות וחברי מועצת העירייה.

ציור שעדן בן רובי ז"ל הכינה עבור ליה בן נון ז"ל. יחצ,
ציור שעדן בן רובי ז"ל הכינה עבור ליה בן נון ז"ל/יחצ
פסגות ותהומות - בן ציון חסיד ז"ל. יחצ,
פסגות ותהומות - בן ציון חסיד ז"ל/יחצ
פסגות ותהומות - גיא עזר ז"ל. יחצ,
פסגות ותהומות - גיא עזר ז"ל/יחצ

בתערוכה המיוחדת מוצגות העבודות של היוצרים המוכשרים שהיו בראשית דרכם. האומנות שיצרו - הציורים, הצילומים והרישומים, מאפשרים לנו להכיר אותם מעט יותר: את תחומי העניין, האהבות והחלומות לעתיד שהיו להם.

התערוכה תוצג עד ה-7.11.24, בבניין העירייה (רח' הכרמל 20), בימים א'-ה', בין השעות 16:00-8:30, ובימי שישי, בין השעות 13:00-8:30.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "התרגשתי לפתוח את התערוכה המיוחדת הזאת ולראות את היצירות של הכישרונות הצעירים הללו שהיה להם פוטנציאל עצום, אך נקטפו מאתנו בטרם עת והותירו את כולנו עם עצב עמוק ולב שבור. כמה גדול הפער בין היצירות שמלאות בשמחה ובאופטימיות ומשקפות את החיים הצעירים המלאים בתקוות ובתוכניות לעתיד, לבין הסוף הנורא מכול".

פסגות ותהומות - יהונתן אליהו ז"ל. יחצ,
פסגות ותהומות - יהונתן אליהו ז"ל/יחצ
מתוך יומנו של ליאור רביב ז"ל. יחצ,
מתוך יומנו של ליאור רביב ז"ל/יחצ

על הנופלים

עדן בן רובי ז"ל - אמנית, ציירת וצלמת מוכשרת, כאדם רגיש אהבה לתת מעצמה לזולת. היא תרמה מכישרונה לאנשים שאיבדו אדם אהוב בחייהם. דוגמה אחת כזו היא הציור שהעניקה לברוך בן יגאל, לזכר בנו הלוחם שנהרג, עמית. במחווה זו ריגשה מאוד את משפחתו. עדן ציירה גם ציור לזכר ליה בן נון ז"ל שנהרגה בתקרית בגבול מצרים. עדן נרצחה בטבח בפסטיבל הנובה והיא בת 23, יחד עמה נרצח גם בן זוגה אריאל מרדכי בן ביטון והוא בן 22.

סמ"ר ליאור רביב ז"ל - במהלך המלחמה במערב העיר עזה, מצא יומן, והחליט לכתוב בו יומן מלחמה. כמעט מדי יום תיאר את קורותיו בעזה - לחימה אינטנסיבית, רגעי סכנה, וגם הפסקות למנוחה ולמחשבה, וליווה את הכתוב באיורים, תחת הכותרת "האיור היומי". ליאור היה מנהיג עם נשמה עדינה ולב מלא אהבה, שמשפיע לטובה על חבריו, ודרכיו דרכי נועם. ליאור נפל בהתקלות עם מחבלים בבית החולים שיפא, בן 21 בנופלו. בסיומו של המבצע בבית החולים שיפא נבחר ליאור לחייל המצטיין הפלוגתי.
סמ"ר איתי יהודה ז"ל - בוגר מגמת אמנות במקיף י' ראשון לציון, צייר מוכשר שחלם להיות מקעקע ולקעקע על אנשים את היצירות שלו. יהודה הוא אחד מעשרת לוחמי גבעתי שנהרגו מפגיעת טיל נ"ט בנגמ"ש הנמ"ר בצפון רצועת עזה. לאחר נופלו נמצא עמו מכתב חרוך - היה זה מכתב פרידה מרגש שכתב בטרם צאתו לקרב. בן 21 בנופלו.
גיא עזר ז"ל - עוד מילדות יצירתי ומוכשר מאוד, צייר, פיסל, כתב, אהב כדורגל ואגרוף. גיא התעסק באופנה וחלם לפתוח עסק. אהב לחגוג את החיים וחי כל יום כאילו היה יומו האחרון. גיא נרצח בפסטיבל הנובה והוא בן 23.
בן בנציון חסיד ז"ל - עבד בענף האופנה וחלם לפתוח עסק בתחום, בנוסף נרשם ללימודי מוזיקה אלקטרונית. מעבר לשעות העבודה והלימודים אהב להתאגרף, לשחק כדורגל, לשמוע מוזיקה ולרקוד.היה איש של שלום ושמחה, נערץ ואהוב על ידי סביבתו, משפחתו וחבריו. בכל מקום שאליו הלך הביא עמו חום, אהבה ושמחת חיים. בן נרצח יחד עם שניים מחבריו בפסטיבל הנובה, והוא בן 23.
יהונתן אליהו ז"ל - היה אמור לסיים את לימודיו בנובמבר 2023 כגרפיקאי ועורך תוכן. אהב להטיס רחפנים ולצלם וכן לערוך סרטונים. באופיו היה תמיד ממגנט מסמר הערב תמיד מוקף בחברים תמיד עסוק, לב רחב של עזרה ונתינה מתחשב בזולת, קשוב ואכפתי. יהונתן נרצח במסיבת הנובה והוא בן 21. יחד עמו נרצחה גם בת זוגתו אלינה פלחטי והיא בת 21.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully