וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסיף מקומי 2024": תערוכה מסקרנת בבית הדיור המוגן

אמנות ככלי להבעה ושחרור בגיל השלישי- תערוכה מסקרנת בדיור מוגן אחוזת צהלה - "אסיף מקומי 2024". כל הפרטים

תערוכת אסיף מקומי - אחוזת צהלה. יחצ,
תערוכת אסיף מקומי - אחוזת צהלה/יחצ

בעת חירום ומשבר, כאשר הפחד והבלבול מקיפים אותנו מכל עבר ישנם אנשים הבוחרים להשתמש באמנות ככלי להתמודדות. האמנות בכל צורותיה היא הביטוי האמיתי של הנפש האנושית. בימים קשים כמו אלו בהם אנו נמצאים בשנה האחרונה, ימים של קרב ומלחמה, מספקת היצירה לאנשים יוצרים ערוץ ביטוי להביע את עצמם ולמצוא נחמה. ההשתתפות בסדנאות ובחוגים באחוזת צהלה מזמינים לשיח ולחוויות משותפות סביב היומיומי שלרגע הוגדל והפך צבעוני ונגיש.

בתערוכה אסיף מקומי 2024 מוצגות בגאווה היצירות והעבודות שנוצרו בחדרי החוגים שבבית, בהדרכת המדריכות המלוות חוגים אלה. היצירות המוצגות הינן מבחר ממגוון גדול, מרתק ומרגש של עבודות פרי עבודתם הרצינית של אנשים מחויבים לתהליך היצירה, ללימוד הטכניקה וההתמקצעות. חלק מהדיירים הלוקחים חלק בחוגים הם מוותיקי הבית וחלקם חדשים. העבודות המוצגות כאן נעשו במהלך השנה האחרונה, שהייתה מאתגרת בכל מובן והיצירות משקפות את התחושות והחוויות של הדיירים.

היצירות השונות של התערוכה נוגעות בעולמות שונים של אמנות ויצירה - למטה.

תערוכת אסיף מקומי - אחוזת צהלה. יחצ,
תערוכת אסיף מקומי - אחוזת צהלה/יחצ
תערוכת אסיף מקומי - אחוזת צהלה. יחצ,
תערוכת אסיף מקומי - אחוזת צהלה/יחצ
תערוכת אסיף מקומי - אחוזת צהלה. יחצ,
תערוכת אסיף מקומי - אחוזת צהלה/יחצ
תערוכת אסיף מקומי - אחוזת צהלה. יחצ,
תערוכת אסיף מקומי - אחוזת צהלה/יחצ
  • תכשיטנות - בהדרכת טליה רוטנברג. חוג התכשיטנות פועל באחוזה מספר שנים . במציאות הנוכחית היה נראה כי החוג משכיח במעט את רוחות הסערה שבנפשנו. המשתתפות השנה בחרו פרויקטים מאתגרים ועבודות מורכבות שלוקח זמן רב ליצור אותן. הדיירות השתמשו בחומרים מגוונים והיצירות דרשו דיוק רב וטכניקה גבוהה.
  • ציור - בהדרכת יהודית שלו. חלק מחברי הקבוצה ציירו בעבר ולחלק זו התנסות ראשונית. השיעור כולל התנסות ביסודות הרישום בעפרון, בגרפיט ובפחם וציור בצבעי אקוורל ואקריליק. יש העובדים בשיטת ההתבוננות ויש הבוחרים בעבודה על פי גריד וטכניקות מדידות.
  • פיסול - בהדרכת אילנה ווינשטיין שוחט. חוג הקרמיקה והפיסול מאפשר לכל דייר ודיירת להביא ליידי ביטוי את עולמו הפנימי. המפגש בין חדוות היצירה למול האתגרים והקשיים מסייע למשתתפים לעבור שיעור בסבלנות ובאורך רוח. גם בשנה זו השתתפו בפרויקט ייחודי לאומי בו יצרנו כלניות מקרמיקה שהיוו חלק ממיצב ארצי של מפל כלניות הסמל של אזור הנגב המערבי. אחת הכלניות שלנו הגיעה אפילו עד לוושינגטון.
  • גילוף בעץ - בהדרכת מרינה רייסקין. חוג צעיר באחוזה, פועל מזה 4 חודשים בלבד בהדרכת המדריכה מרינה. הטכניקה של גילוף בעץ מבוססת על שלבים קטנים כדי להתגבר על האתגרים בעבודה הקשה המקנה חוויה של מסוגלות. לרוב עובדים מול תמונה ומשתמשים במפסלות, בפצירות ופטישים ייעודיים. העבודה בקבוצה קטנה מאפשרת תשומת לב ויחס אישי לכל משתתף. בהתחלה עובדים על עץ אורן. בהמשך עוברים לעץ מהגוני, אגוז ואוקומה. העבודה הראשונית היא בדו מימד. בהמשך כבר עוברים לפיסול בתלת מימד. התהליך עצמו הוא תרפויטי מעצם הצורך בריכוז והתמודדות עם אתגרים שאותם עוברים. התערוכה מציעה מעין אתנחתא וחלון לחוגים ולסדנאות בבית ולכן החלטנו לקיימה מדי שנה בשנה.
  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully