וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממ"ד וטוב לו: החדר המוגן בבית לא חייב להיות משעמם

בתקופה הנוכחית, כשהמצב לא מזהיר, אנו מוצאים את עצמנו שוב ושוב שוהים בממ"ד. מעצבות סטודיו טולה טל גל וליאת חדד מדגימות איך בכל זאת אפשר להפיח בו רוח חיים ולהפוך אותו למקום שכיף לשהות בו

סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל

אם הוספנו ממ"ד או קיבלנו דירה חדשה עם ממ"ד מובנה, החדר עצמו לא תמיד נעים לעין במראהו, מראה אפרורי - אבל זה ממש לא חייב להיות כזה, נהפוך הוא. אמנם זהו חדר קטן יחסית ולכן מומלץ שלא להעמיס עליו ברהיטים ואביזרים לא הכרחיים, כך הוא יהפוך למרווח ודינמי. במידה והחדר לא משמש בשגרה כחדר שינה מומלץ למקם מול דלת הממ"ד ספה מרופדת, רכה ונוחה. רבים עושים שימוש בחדר הממ"ד כחדר משחקים, סלון משני, פינת משפחה, או חדר אורחים.

"כדי לעדן את החלל, אפשר לחפות את הדלת בטפט בהתאם לקונספט של החדר, לתלות וילון רך שמגיע עד לרצפה, ולעדן את העיצוב עם חלל רך ונעים. את החוסר בתאורה אנו מפצות בתאורה משלימה וחזקה שמספקת אור חזק אך נעים לחדר. אם ויתור על החלון היא איננה אופציה, כדי לעצב את החלל כך שהעין תפנה אל אלמנטים אחרים בחדר ולא אל החלון והדלת לדוגמת תוספת טפט, ספריה גדולה בתכנון אישי, פריטי טקסטיל ואביזרים עם נוכחות יתנו את המענה לכך", מספרות מעצבות סטודיו טולה טל גל וליאת חדד.

סטודיו טולה. מירב פלדברג,
סטודיו טולה/מירב פלדברג
סטודיו טולה - ממ"ד. מאור מויאל,
סטודיו טולה - ממ"ד/מאור מויאל
סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל

קחו בחשבון שממ"ד יכול להיות חדר לכל דבר. עיצוב מתאים וסטיילינג נכון הופך אותו לחדר מפנק. "אנו מקפידות להתייחס אליו כמו ליתר חללי הבית, ועדין לשמור על התקנות, לשלב בו פרקט, טפט, תאורה וצבע, ונגרות יפה, דלת נסתרת ורגילה לשימוש יומיומי, והופ - אפשר לעשות שם הכול.

"חשוב שההרגשה תהיה של חדר, לא של מחסן או אזור נידח וארעי שלא מטופל. חשוב לסדר את החדר, זו גם הזדמנות להיפטר מהבלאגן אחת ולתמיד. במידה ויש ילדים בבית, עדיף להפוך את החדר למעין חדר ילדים, כי דווקא התפאורה יכולה מאוד להרגיע ולהשפיע על הילדים".

סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל
סטודיו טולה. מאור מויאל,
סטודיו טולה/מאור מויאל
טל גל וליאת חדד, סטודיו טולה. מאור מויאל,
טל גל וליאת חדד, סטודיו טולה/מאור מויאל

הן מדגישות כי חשוב להכניס הרבה חום לחדר. זאת באמצעות כל מיני אביזרים שימנעו אקוסטיקה לא נעימה, כמו פריסת שטיח (אפילו שטיח בצורת דשא שמכניס את הטבע בדרך משעשעת), וילונות, מזרונים בצורת האות 'ר', כריות, פופים, וכן תלייה על הקירות תמונות של המשפחה ובכלל - אפשר לרכוש לוח שעם פשוט ועליו לשים תמונות משפחתיות מאירועים שמחים. אין מדובר בהשקעה כספית גדולה, אלא עיצוב שיספק תחושה של חום וביחד.

גל וחדד מסכמות: "אנחנו בסטודיו אוהבות לשחק בצבע וטקסטיל. חשוב לתכנן מראש ולהבין מה נעשה בו על מנת להכין מבעוד מועד את התשתיות. ההתייחסות לממ"ד היא כחדר לכל דבר. הקירות מטופלים בגוונים מיוחדים, עם אמנות, תמונות וכו', דווקא בשל היותו ממ"ד. אני ממליצה גם היום בתקופה הנוכחית, ודווקא בתקופה הנוכחית לשדרג את הממ"ד בעדינות, להכניס בו צבע ורוך. אפשר לבחור קיר אחד ולצבוע בצבע שאנחנו אוהבים (כחולים וירוקים תמיד מתחברים לגוונים נוספים) ואפילו לרתום את הילדים לעשייה. ממליצה לזרוק מה שמיותר, להכניס כריות רביצה, פופים, שטיח נעים שיספק חמימות - זה יעשה לכם טוב על הלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully