וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים בצפון: המתחם העוצמתי של מרום גולן יוצא לדרך

משרד האדריכלים "רוזן -ליננברג" זכה בתחרות לתכנון המגה פרוייקט. קבלו הצצה

רוזן ליננברג אדריכלים. הדמיה,
רוזן ליננברג אדריכלים/הדמיה

קיבוץ מרום גולן יזם פרוייקט בנייה של מתחם תיירות יוקרתי, הממוקם בסמוך לקיבוץ הקיים בשטח עצום של 58 דונם. הפרוייקט נמצא בתהליך היתר בנייה. שפי מור, מי שמנהל את פרוייקטי התיירות של הקיבוץ, ועומד בראש המהלך הנוכחי מסביר: "השטח שממוקם ביער אלונים בצמוד לקיבוץ, שימש כלול תרנגולים עם פוטנציאל לשינוי תב"ע לטובת פיתוח ענף התיירות. יצאנו עם תחרות בהשתתפות 3 משרדי אדריכלים, משרד האדריכלים רוזן ליננברג זכה בתחרות בזכות הרעיון, הנראות וההשראה שלקח המשרד ממקומות בעלי ערך היסטורי מרמת הגולן".

זהו פרוייקט יוקרה, בסטנדרטים שטרם נראו כמותם בארץ ובטח ובטח ברמת הגולן. אנו מאמינים בתיירות בצפון ומאמינים שהפרוייקט ימשוך וישרת תיירים רבים בעשרות השנים הקרובות - הרי אין כמו הקסם של רמת הגולן.

רוזן ליננברג אדריכלים. הדמיה,
רוזן ליננברג אדריכלים/הדמיה

אדריכל רון רוזן מ"רוזן - ליננברג אדריכלים" שאחראי מטעם המשרד על הפרוייקט, מסביר "הפרוייקט ימוקם על שטח של 28 דונם, ויכלול מלון יוקרה עם כל השירותים HIGH END בהם אולמות כנסים, מסעדות, ספא, חדר כושר, 90 סוויטות הפרוסות פני 3 קומות, חלקן עם בריכה פרטית, ומתחם נוסף של 10 סוויטות מנותקות מהמבנה העיקרי ולצידן מסעדה ואמפיתיאטרון".

רוזן מסביר על הפן האדריכלי-תכנוני של המגה פרוייקט: "ההשראה לצורת המלון נלקחה מ"רוג'ום אל הירי", אתר פולחן פרהיסטורי הנמצא בסביבת המלון שסודותיו עד היום טרם התגלו. האתר הינו נקודה ארכיאולוגית שמקורה לפני עשרות אלפי שנים. אתר עם הרבה הסברים ופרשנויות, שנוטים להניח ששימש כפולחן דתי. השראה עבורי עבור כל הפרוייקטים של המשרד באשר הם, היא רעיון גולמי, זרע שאנו נוטעים, ותפקידו לספק לנו תחושות, רגשות וחיבור למקום. השראה עבורי באשר למלון היא חלק ממשהו גדול יותר ומחובר לרוח המקום. אנו מעריכים שההיתר יתקבל בתחילת 2025, ומיד אחריו תחל הבנייה. כשנתיים אחרי אני מאמין שהמתחם יושלם ויקרום עור וגידים".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
רוזן ליננברג אדריכלים. הדמיה,
רוזן ליננברג אדריכלים/הדמיה
רוזן ליננברג אדריכלים. הדמיה,
רוזן ליננברג אדריכלים/הדמיה

המלון כולו מבוסס על שפה עיצובית מחוספסת ואותנטית של רמת הגולן, כאשר שלוש החומרים המובילים הם: בזלת חשופה , עץ לא מעובד (כמו האקליפטוסים של האזור) ופלדה.

רוזן בהתייחסו לעיצוב: "בעת תכנון המלון הספציפי הזה, התכנון שלו שונה לחלוטין ממקומות ואתרי נופש רגילים באילת, תל אביב, וכו. המאפיינים של האתר שונים לחלוטין. יער אלונים, סבוך ועשיר. המטרה שלנו בתכנון היא ליצור ערבוב בין המלון והיער. גם כאשר הלקוח נח במיטה הוא ירגיש שהוא בתוך יער. כל התכנון של המלון על כל יחידותיו, פונה ליער החוצה. רק הפונקציות הציבוריות המשותפות, כמו הספא, הכנסים, וכו, פונות פנימה".

רוזן ליננברג אדריכלים. הדמיה,
רוזן ליננברג אדריכלים/הדמיה
רוזן ליננברג אדריכלים. הדמיה,
רוזן ליננברג אדריכלים/הדמיה

הרעיון של המלון הוא שתי טבעות האחת בתוך השנייה. הטבעת החיצונית היא הטבעת עם החדרים שפונה אל היער. להבדיל מרוב בתי המלון בהם יש מסדרון ומשני צדדיו מתוכננים
החדרים, במלון הזה היחידות ממוקמות רק בצד אחד וכולן כאמור פונות לנוף הפראי.

הטבעת הפנימית מתייחסת לפונקציות המשותפות במלון. הטבעת הפנימית מתוכננת סביב המעין, שנמצא במרכזה. המעין נובע ומסתובב כמו שבלול שמזכיר את הנחלים של רמת הגולן, עד שהוא נכנס חזרה לאדמה וממשיך את דרכו בטבע. המעין הוא רצף של בריכות חמות עם מפלים, שהמשתמש עובר מבריכה לבריכה. הרעיון הוא שאדריכלות הנוף מתכתבת עם הנחלים והמעיינות של רמת הגולן.

אדריכל רון רוזן. ליה גיל,
אדריכל רון רוזן/ליה גיל

בטבעת הפנימית כל הפונקציות פונות למעין והיא כוללת את הלובי, בית הקפה והמסעדה כמוקד אחד, הספא מוקד שני והמוקד האחרון הינו מרכז הכנסים. כל הפונקציות "מדברות" באותה שפה. בין כל פונקציה ופונקציה, מתוכננים בוסתנים שמובילים את האורח לטבעת החיצונית. בוסתנים שיוצרים כמעין מבוך כפרי אותנטי שמתחבר לטבע.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully