וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסורת, אסתטיקה ונוחות: כך תעשו זאת נכון בעיצוב הסוכה

עיצוב הסוכה הפך להיות חלק בלתי נפרד מההכנות לחג באופן המשלב בין המסורת היהודית לבין עיצוב מודרני

סוכות נחלים. אסף רונן,
סוכות נחלים/אסף רונן

חג הסוכות, החג המיוחד שמסמל את הישיבה תחת הסכך ואת החיבור למסורת ולמשפחה, מהווה הזדמנות לייצר מרחב משפחתי אינטימי, מיוחד ומחבר. במיוחד השנה, ניתן לראות איך עיצוב הסוכה הפך להיות חלק בלתי נפרד מההכנות לחג באופן המשלב בין המסורת היהודית לבין עיצוב מודרני.

עיצוב הלכתי של סוכה

לפני שמתחילים לעצב את הסוכה בצורה אסתטית, חשוב להבין את הבסיס ההלכתי. סוכה כשרה חייבת לעמוד במספר תנאים. ראשית, גובה הסוכה צריך להיות לפחות עשרה טפחים (כ-1 מטר), והגג חייב להיות עשוי מסכך - חומר טבעי שצומח מהאדמה ואינו מקבל טומאה, כמו קנים, ענפים או במבוק. בנוסף, הסכך צריך לכסות את הסוכה אך לא באופן מלא, כך שניתן יהיה לראות את הכוכבים בלילה.

מבחינת הדפנות, ניתן להשתמש בחומרים מגוונים כל עוד הן עמידות בפני רוח. בשנים האחרונות יש מגמה גוברת של שימוש בבדים מעוצבים לדפנות הסוכה. "חשוב לזכור," אומר ברק אליצור, מנהל חנות המפעל של 'סוכות נחלים', "שבמקביל לצרכים העיצוביים, יש לוודא שהסוכה עומדת בכל הדרישות ההלכתיות, כדי שגם תהיה נאה וגם כשרה. למשל הסככים שלנו, מיוצרים במיוחד לשם סכך לפי כל ההקפדות ההלכתיות בהכשר בד"צ".

חג בסוכה סוכות נחלים. אסף רונן,
חג בסוכה סוכות נחלים/אסף רונן

דוגמאות לעיצובים של בדים לסוכה

בעיצוב הסוכה, רבים בוחרים להשתמש בבדים צבעוניים ומעוטרים כדי להעניק לה תחושה חמימה ומיוחדת. דוגמאות נפוצות כוללות בדים רקומים עם סמלים יהודיים מסורתיים, כמו שבעת המינים או מוטיבים של ירושלים כמו הכותל. ישנם גם עיצובים מודרניים יותר עם דפוסים גיאומטריים, צבעים עדינים וסגנון מינימליסטי.

שימוש בבדים מעוצבים לא רק מוסיף צבע לסוכה אלא גם מאפשר פרטיות ומספק הגנה מפני רוחות. "במהלך השנים ראינו שינוי בטעם של הצרכנים," מציין אליצור. "כיום יש יותר דרישה לסוכות המאפשרות לצרכנים לבחור את סגנון הבד והאלמנטים העיצוביים בהתאמה אישית. ההתאמה האישית מאפשרת למשפחות להרגיש חיבור מיוחד לסוכה ולחג, ולהפוך אותה למקום שמבטא את הזהות והערכים שלהם ולחוויה משמעותית וייחודית יותר.

תאורה וריהוט בסוכה ליצירת אווירה חגיגית ומזמינה

מעבר לעיצוב הדפנות, אחד ההיבטים המרכזיים שמשפיעים על האווירה בסוכה הוא התאורה. תאורה נכונה יכולה להפוך את הישיבה בסוכה לחוויה נעימה, במיוחד בשעות הערב כאשר בני המשפחה והאורחים מתאספים לארוחות חג. בשנים האחרונות, נרשמת מגמה של שימוש בתאורת לד חסכונית, המותאמת לשימוש חיצוני, ומאפשרת ליצור אווירה חמימה ומזמינה בסוכה.

בנוסף, הריהוט והאבזור בסוכה משחקים תפקיד חשוב בעיצוב הכולל, והם משפיעים ישירות על הנוחות והתחושה של המשתתפים. בשנים האחרונות, המודעות לעיצוב פנים חדרה גם לעיצוב הסוכה, כאשר משפחות רבות מקדישות מחשבה לבחירת ריהוט נוח ופרקטי שישרת את הצרכים במהלך ימי החג. כיסאות ושולחנות מתקפלים הם הבחירה המובילה בשל הקלות בניידות והיכולת לאחסן אותם אחרי החג. עם זאת, יותר ויותר אנשים משקיעים בריהוט מעוצב ואסתטי, כמו פופים צבעוניים, ספות נוחות המיועדות לשימוש חיצוני, ואפילו שטיחים שמתאימים לחללים חיצוניים ומוסיפים חמימות למרחב.

ארוחת חג בסוכה - סוכות נחלים. אסף רונן,
ארוחת חג בסוכה - סוכות נחלים/אסף רונן

ביקוש מוגבר לסוכות השנה

השנה, חג הסוכות הולך להיות מיוחד ומורכב מתמיד. אחרי שנה מאתגרת במיוחד, רבים בישראל מרגישים צורך לחזור למסורת, לחגוג יחד עם המשפחה ולהתכנס תחת הסוכה. יתרה מכך, הביטולים הנרחבים של הטיסות לחו"ל בעקבות האירועים הביטחוניים גרמו לכך שיותר אנשים ישהו בארץ במהלך החג ויקיימו את מצוות הישיבה בסוכה.

חברת 'סוכות נחלים', המספקת סוכות לצרכנים מזה 40 שנה, צופה השנה עלייה משמעותית בביקושים. "אנחנו מתכוננים לחג עמוס במיוחד," אומר ברק אליצור. "השנה, לאור המצב והעובדה שישראלים רבים יישארו בארץ, הביקוש לסוכות קפץ משמעותית. אנשים רוצים לשמור על המסורת ולהתכנס יחד עם המשפחה אחרי תקופה כל כך מורכבת." החברה נערכת לעלייה בביקושים גם מבחינה תפעולית "אנחנו מחזיקים מלאי מוגדל של סוכות ומגבירים את קווי הייצור, כדי להבטיח שכולם יוכלו ליהנות מסוכה כשרה ויפה" הוא מוסיף.

חג הסוכות הוא זמן מיוחד שבו ניתן לשלב בין מסורת ועיצוב, ולהפוך את הישיבה בסוכה לחוויה משפחתית מעצימה. השנה, יותר מאי פעם, הביקוש לסוכות כשרות ואסתטיות בשיאו, וחברות כמו 'סוכות נחלים' מתכוננות לספק את הביקוש תוך שמירה על ערכי המסורת והלכה. "הסוכה היא לא רק מבנה - היא סמל לרוח הישראלית של אחדות ומסורת" מסכם אליצור.

  • עוד באותו נושא:
  • סוכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully