וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיבוק אחרון": אימהות ה-7 באוקטובר הגיעו לתערוכה בניו יורק

במסגרת אירועי הזיכרון ל-7 באוקטובר: תערוכת צילומי אימהות הנרצחים תושק בבניין האו"ם בניו-יורק בטקס לציון השנה. התערוכה מאת האמנית והצלמת יפעת פאר וביוזמת המועצה הציונית לישראל מנציחה את סיפוריהם של 25 נרצחים ונרצחות במלחמה

חיבוק אחרון. שחר עזרן,
חיבוק אחרון/שחר עזרן

תערוכת הצילומים "חיבוק אחרון", המספרת את סיפורם של 25 נרצחות ונרצחים ב-7 באוקטובר ובמהלך המלחמה, דרך עיניהן של אימהותיהם, נבחרה להציג בבניין האו"ם בניו-יורק את סיפור האסון. התערוכה, מאת האמנית והצלמת יפעת פאר וביוזמת המועצה הציונית בישראל מבית ההסתדרות הציונית העולמית, בשיתוף עם הקונגרס היהודי העולמי ומיזם MomToo, תושק ב-7 באוקטובר, באירוע במעמד שגריר ישראל באו"ם דני דנון, ובהשתתפות שגרירים מרחבי העולם ונציגי ארגונים בינלאומיים. התערוכה תיפתח בדבריה של סיגל שטיינר מנצורי, ששכלה את שתי בנותיה נורל ורויה ז"ל, שנרצחו במסיבת הנובה ביחד עם בן הזוג של נורל, עמי כהן ז"ל, תוצג בבניין האו"ם למשך שבוע לזכרם של הנרצחים.

התערוכה מתקיימת כחלק ממיזם #Momtoo הבינלאומי, במטרה לאחד בין אימהות מכל רחבי תבל במאבק בטרור. התערוכה נודדת בין ערים בארץ ומוצגת במרחב הציבורי בהן, כשלצד תמונת האם השכולה היא מתארת בטקסט אישי את דמות הבן או הבת שאיבדו, ואת רגע החיבוק האחרון ביניהם.

דני דנון, סיגל שטיינר מנצורי, עוז חיים. שחר עזרן,
דני דנון, סיגל שטיינר מנצורי, עוז חיים/שחר עזרן

מנכ"ל המועצה הציונית לישראל, עו"ד עוז חיים: "הצגת התערוכה "חיבוק אחרון" בבניין האו"ם בניו-יורק היא הישג הסברתי למדינת ישראל. אני משוכנע שסיפורי האימהות והמסר אותו הן ביקשו להעביר ידברו אל ליבם של נציגי מדינות העולם, ישמיעו את קולם של הילדים שלא ישובו, את סיפורי הגיבורים והגיבורות של המלחמה, ואת הכאב של האימהות שנותרו מאחור. אנו נמשיך לפעול על מנת להביא את קולן החשוב של אימהות אלה אל המרחב הציבורי, זו זכותנו וגם חובתנו. אני מודה ליפעת פאר, ליפית שלו ממיזם MomToo ולאסנת ברדה."

האמנית יפעת פאר: "הכאב הגדול של 7 באוקטובר הניע בי את הרצון לתת ביטוי ומקום לסיפורי הנופלים, דרך נקודת המבט של האימהות השכולות. כאמא בעצמי, לקחתי את המצלמה ויצאתי למסע בכל הארץ. הגעתי לביתן של 25 אימהות שכולות. דרך עדשת המצלמה, תיעדנו ביחד את כאבן. מטרת התערוכה להכיר את הנופלים והנופלות, מי היו, מה היו חלומותיהם, ובעיקר לשמוע על החיבוק האחרון של האימהות עם הילדים שלא ישובו עוד, כשם התערוכה. ואני מקווה שבהצגתה של התערוכה בבניין האו"ם נוכל להנציח את סיפוריהם ולהזכיר לעולם שכל אדם הוא עולם ומלואו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סיגל שטיינר מנצורי. יפעת פאר,
סיגל שטיינר מנצורי/יפעת פאר

יו"ר הקונגרס היהודי העולמי-ישראל, הדסה גטשטיין: "תערוכת 'חיבוק אחרון' היא עדות לעוצמת הרוח האנושית מול הטרגדיה. היא מזכירה לנו שהכאב והאובדן של ה 7 באוקטובר אינם רק אישיים, אלא נוגעים עמוקות בישראלים וביהודים ברחבי העולם. בין הנרצחים היו צעירים וצעירות, מלאי חלומות ותקוות, וחייהם נקטעו באכזריות. דרך עיניהן של האימהות השכולות, אנו לומדים להכיר את ילדיהן, את עולמם ואת הרגעים האחרונים ביניהם. הצגת התערוכה בזירה הבינלאומית משקפת את מורשתנו ואת זיכרוננו. העם היהודי כולו מאוחד כדי להבטיח שסיפוריהם של הנופלים יישמעו וייזכרו, ויחצו גבולות ודורות. "

סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, גיל סגל: "חיבוק אחרון" היא תערוכה ייחודית ומרגשת שפותחת צוהר אל חייהם של עשרים ושישה נרצחות ונרצחים צעירות וצעירים, עולם ומלואו של חלומות, עשייה והפצת אור של דור צעיר שלם שחייהם נגדעו באכזריות ובטרם עת. היקף האובדן והפגיעה נגע לא רק באופן אישי באלו שנרצחו, נחטפו מבתיהם או נותרו נכים בגופם ונפשם, אלא בקהילות שלמות שהיו ועדיין חלק מהחזון הציוני מראשיתה של המדינה ועד ימינו אנו. 'מצווה עלינו להנציח את זכרם ולספר את סיפור חייהם באופן שייזכר לעד בתודעה הלאומית שלנו'".

  • עוד באותו נושא:
  • תערוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully