וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדני קושמרו עד ג'ו ביידן: תערוכת הקומיקס של האמנית המבריקה

שירה כוכבי, אמנית בת 22 מירושלים שמעולם לא למדה אמנות באופן פורמלי, יצרה סדרת 33 ציורים דיגיטליים בנושא מלחמת חרבות ברזל. כולם יוצגו בתערוכה פתוחה לקהל הרחב בקולנוע פאר

שירה כוכבי בקולנוע פאר - הרתמות העורף לתרומות עבור צה"ל - איור שירה כוכבי. יחצ,
שירה כוכבי בקולנוע פאר - הרתמות העורף לתרומות עבור צה"ל - איור שירה כוכבי/יחצ

שירה כוכבי (shira_.k), 22, לא למדה ציור ואמנות באופן פורמאלי. את האהבה לציור, קיבלה מאביה יובל, שהיה מצייר בבקרי שבת ולו מסעדה ותיקה בירושלים "ג'ורג'י". הוא למד לצייר מאביו, ג'יקה ז"ל, שהיה אמן בחסד שצייר יצירות אמנות על קירות של מסעדות ומבנים ברחבי ירושלים ויצר פריטי אמנות גם לפי הזמנה, כמראות ופרטי עיצוב לבית. כל האמנות הזאת חילחלה אל שירה וכיום בגיל 22 היא כבר אחרי כמה פרויקטים אותם הציגה בהזדמנויות שונות.

המלחמה לא הותירה את כוכבי אדישה. היא ניגשה לאייפד וציירה את מה שמתרחש: 33 יצירות דיגיטליות בנושא מלחמת חרבות ברזל בסגנון קומיקס אמריקאי: דני קושמרו, תמיר סטיינמן, נועה תשבי, יוסף חדאד, קפטן ביידן, רחל והעוגיות, קהילת הנובה, סוגיית גיוס החרדים, החטופים והחייל הישראלי האמיץ -כולם יוצגו בתערוכה פתוחה לקהל הרחב ב"קולנוע פאר" ב-10.10 וב-13.10- בין 9:00-20:00.

השבר הגדול שחוותה קהילת הנובה, קיבל ביטוי בציור של צעירים רוקדים ולידם השם של רחוב "עזה" הפך לרחוב "נובה"; חלק נכבד מהציורים אוירו לטובת השבת החטופים מעזה ומציגים סיטואציות קשות וכואבות עוד מתחילת המלחמה, המתארות את הזוועות שאירעו כאן, בהם ציור של ילדה שמתגעגעת לאחיה התינוק החטוף, אימא שמבקשת שיחזירו את התינוק שלה, משפחות שלמות שנקרעו במעשה הטרור האכזרי בשבי; שח-מט אכזרי במיוחד של כוחותינו לוחמים בחמאס ומנסים להגן על אזרחים.

שירה כוכבי מציגה תערוכה בקולנוע פאר - סדרת החטופים - איור שירה כוכבי. יחצ,
שירה כוכבי מציגה תערוכה בקולנוע פאר - סדרת החטופים - איור שירה כוכבי/יחצ

כוכבי ראתה בביקורו של ביידן נשיא ארצות הברית כלא פחות מסיוע הרואי של קפטן אמריקה - וכך הציגה את ביידן כשהגיע ארצה, כשנוספו לכך איורים של כוכבי המלחמה בתקשורת: דני קושמרו, תמיר סטיינמן, לוסי אהריש, האלוף במיל נועם תיבון, נועה תשבי, יוסף חדאד, אדווה דדון, יאיר גולן, ישראל זיו ורחל מאופקים, כולם שזורים בליין אפ המלחמה ובשידורים הבלתי נגמרים של האסון שחמאס גזרו עלינו. כשהרים של ארגזים של מתנדבים גדשו את החיילים בעוטף עזה והיום גם בצפון, יצרה כוכבי איור של הלוחם האמיץ הישראלי הגיבור, על הר המורכב מקופסאות-תרומה; סוגיית גיוס החרדים גם נכנסה לאיורים, כשלוחמים חרדים לוקחים חלק בלחימה.

ההתמכרות של כולנו לפושים ורשתות חברתיות; אובדן - עם דיוקנאות של שני לוק ז"ל והירש גולדברג פולין ז"ל גם הצעת נישואין על הקבר - סיפורם של נבו ינאי שהציע נישואין על הקבר של בת זוגו שנהרגה מפגיעת רקטה, עדי ברוך ז"ל; סדרת הגעגוע לחטופים - דמויות מחבקות צללים המסמלים את החטופים; איור טייק אוף על "איפה אפי?" שהוא: איפה החטופים? כל החטופים לבושים כמו אפי מהאיור המפורסם; ואיור שנה למלחמה "חוגגים" עם עוגת יום הולדת וכוכבי התקשורת והמלחמה וכמובן תינוק ג'ינג'י שעדיין נמצא שבוי בעזה.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
שירה כוכבי בקולנוע פאר - השטן מחכה שנסראללה יחליף אותו וזה הגיע על טיל - איור שירה כוכבי. יחצ,
שירה כוכבי בקולנוע פאר - השטן מחכה שנסראללה יחליף אותו וזה הגיע על טיל - איור שירה כוכבי/יחצ

שירה כוכבי: "הסדרה הראשונה שאיירתי, 'חרבות ברזל', הייתה דווקא אופטימית, עם אלמנטים של גיבורי על וניצחון. כששמעתי שסיון שהרבני ז"ל, חברה שהכרתי בצבא נרצחה במסיבת הדמים, בור ענק נפער בי וכל האופטימיות שהייתה לי בראש בשנייה נעלמה והפכה לפסימיות וכעס מאוד גדולים שהביאו איתם את סדרת 'חטופים', החלק המציאותי והכואב של המלחמה. המשך הסדרה הוא פשוט המשך החיים - כל מה שקורה כאן, כולל המתקפות האיראניות, חיזבאללה ולצערי עדיין, הימצאות 101 חטופים בגיהנום עזה. אני מקווה שבקרוב יגיע היום בו כולם יחזרו והאיורים האלה יוכלו להפוך להיסטוריה הקשה שלנו ולא להישאר בהווה".

ינקי אובזילר, מנכ"ל קולנוע פאר. יחצ,
ינקי אובזילר, מנכ"ל קולנוע פאר/יחצ

ינקי אובזילר מנכ"ל קולנוע פאר: "אנחנו בקולנוע פאר גאים לארח את תערוכת 'חרבות ברזל' של שירה כוכבי. יצירותיה נוגעות ללב ומעוררות מחשבה. היא מצליחה, בגילה הצעיר, לתפוס את רוח התקופה ולתרגם אותה לשפה ויזואלית עוצמתית. התערוכה הזו היא לא רק תערוכת אמנות, היא אירוע תרבותי חשוב. היא מזמינה אותנו להתבונן פנימה, להרהר על מה שקרה וקורה, ולנסות להבין את עצמנו ואת העולם סביבנו במציאות בלתי אפשרית."

את האיורים יהיה ניתן לרכוש בקולנוע פאר ביום המכירה או דרך האינסטגרם של שירה כוכבי (shira_.k)
תערוכת חרבות ברזל של שירה כוכבי בקולנוע פאר - ישעיהו 1 תל אביב, טלפון 03-5441344 יום חמישי 10.10 ויום ראשון 13.10 בין השעות 9:00-20:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully