וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמנות כמראה לנפש ולזיכרון: ג'ק צימבר מנציח את זוועות שביעי לאוקטובר

בימים שבהם ישראל מתמודדת עם השלכות האירועים הקשים של שביעי באוקטובר, האמן ג'ק צימבר משתמש בכוח היצירתי שלו כדי להנציח, לזכור ולעבד את זוועות היום ההוא: "אמנות היא דרך להתמודד עם הכאב"

מתוך עבודת ההנצחה של ג'ק צימבר. יחצ,
מתוך עבודת ההנצחה של ג'ק צימבר/יחצ

בימים שבהם ישראל מתמודדת עם השלכות האירועים הקשים של שביעי באוקטובר, האמן ג'ק צימבר משתמש בכוח היצירתי שלו כדי להנציח, לזכור ולעבד את זוועות היום ההוא. באמצעות פסלים, ציורים ומיצגים חזותיים, צימבר מבקש לגעת בלבם של הצופים ולעורר מחשבה על החוויות הקולקטיביות והאישיות שהותירו צלקות בלב החברה הישראלית.

"אמנות היא דרך להתמודד עם הכאב, לעבד אותו ולתת לו ביטוי מוחשי," אומר צימבר. "הפסלים והיצירות שלי נועדו לזכור את הקורבנות ולהנציח את הסבל, אבל גם לתת תקווה לעתיד שבו נוכל למצוא כוחות להתגבר."

מתוך עבודת ההנצחה של ג'ק צימבר. יחצ,
מתוך עבודת ההנצחה של ג'ק צימבר/יחצ

צימבר מדגיש את התפקיד החשוב של האמנות בתהליך ההנצחה, כשכל יצירה מספקת זווית נוספת על הסיפור הקשה. "בכוחו של היצירה האמנותית לעורר רגש עמוק, להחיות את הזיכרון ולהזכיר לנו את מה שאסור לשכוח," הוא אומר.

העבודות של צימבר מתמקדות באלמנטים שמסמלים פריצה, הרס ותקווה מחודשת. "כל עבודה היא כמו צעקה חרישית, שמזמינה את הצופה להעמיק ולהרהר, להתמודד עם המשמעות של מה שאירע ולמצוא מקום לריפוי בתוך הכאב."

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מתוך עבודת ההנצחה של ג'ק צימבר. יחצ,
מתוך עבודת ההנצחה של ג'ק צימבר/יחצ
מתוך עבודת ההנצחה של ג'ק צימבר. יחצ,
מתוך עבודת ההנצחה של ג'ק צימבר/יחצ

רשימת היצירות

  • יצירת אגרוף החוסן: פסל זה הינו בצורה של אגרוף קמוץ היוצא ממעגל ירוק (המדמה שדה) וצורות כהות. האגרוף המוצב בקצה הזרוע מושט כלפי מעלה ומרמז על דימוי של כוח, התרסה או מחאה. האגרוף כצורת עץ הצומח ומתחדש (אנלוגיה לעם ישראל) בניגוד המוחלט לצורות המפויחים אשר יוצרים תחושת מתח, ומשאירים את הצופה להרהר. הפסלים עשויים מקרמיקה ,שיש וברזל.
  • יצירת עין מגינה: יצירת אמנות זו מורכבת מצלחת קרמיקה המעוצבת בצורה ומרקם ייחודיים של מגן ועין . בחרתי ביצירה זו להפוך אובייקט יומיומי פונקציונלי לצורה אקספרסיבית וסמלית המזמנת התבוננות מעמיקה יותר במשמעות של ראייה פקוחה, תפיסה והגנה בהשוואה ל-7 לאוקטובר, העין פקוחה ומגינה.
  • יצירת מעגלי תקווה: מיצב זה בצורת של גזע עץ מברזל בעל עלווה מעוגלת ובסיס מעוטר בפרחים צבעוניים ואבנים שחורות חרוכות. אבנים אלה מזכירים עוגיות שרופות- סמל לבית ולחמימות שאבדה. בחלק העליון במעגל השני, פסל בתוך פסל של שבעה ענפי כותרות התומכים בשבעה סחלבים לבנים. פרח זה בצבע לבן מסמל "אבל" בישראל העתיקה בו זמנית חוגגים את החג של שמחת תורה. העיצוב במרכז היא כמחווה לקורבנות שהם במעגל כרוקדים . סידור הענפים מעורר תחושה של מקבץ משפחתי. ישנו מעגל נוסף של פריחה צבעונית חיונית וחיובית עם כלניות ועצים ירוקים . יצירה זו מייצגת את הנושאים של חוסן, צמיחה והתחדשות. המעגלים נעים בין שכול לתקווה והמחויבות הבין דורית של עם ישראל לארץ ישראל.
  • הפסל של עוטף עזה: הברזל המחושל מסמל את ההתקפה על הגדר של הקורבן והפריצה ב-7 באוקטובר עם הקיר הפרוץ והשרוף. שבע הכלניות מסמלות את התקווה לפריחה חדשה.
  • רעים: יצירה בה נראים עצי רעים מהפסטיבל "נובה". העץ הראשון יוצא מהחושך המוחלט - עץ זית אדום מדמם. היצירה ממשיכה ב"מעבר" לתקופה חיובית יותר.
מתוך עבודת ההנצחה של ג'ק צימבר. יחצ,
מתוך עבודת ההנצחה של ג'ק צימבר/יחצ

ג'ק צימבר הוא אמן חזותי רב תחומי. יצירות אמנות של צימבר כוללות ציורים ב-mixed media, צילום, אמנות דיגיטלית ופסלים. האמנות של צימבר חוקרת נושאים מגוונים באמצאות טקסט וסמלים, יחד עם חקירה עכשווית של מדיה וחומרים חדשים היוצרים דיאלוג מורכב ומשמעותי בין הקונטקסט לבין הפעולה, בין עבר ועתיד, תוך שילוב השקפת עולמו האישית של צימבר. ג'ק הציג במקומות רבים בעולם בתערוכות יחיד וקבוצתיות. כמו כן עבודותיו מופיעים בפרסומים רבים והוצאות לאור. חלק מהיצירות יוצגו בתערוכה קבוצתית בגלריית בן עמי בתל אביב - "שנה לאוקטובר" - ברביעי הקרוב בשעה 19:00.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully