וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקחת לריאות: הריאה הירוקה הכרחית, גם לבריאות שלכם

מאז הקורונה אנו מבינים את חשיבות המרחבים הציבוריים ושטחי החוץ. אז איך נוכל להתנתק וגם לנשום?

כרכוב עיצוב נוף. גלעד רדט,
כרכוב עיצוב נוף/גלעד רדט

חשיבות המרחבים הציבוריים ושטחי החוץ, כפי שהבנו כולנו מאז ימי הקורונה, מקבלת משנה חשיבות בתכנון, בטח ובטח בתקופה הנוכחית.

"אחרי הקורונה וכן גם כעת בזמן המלחמה הארורה, חשיבות הפיסה הירוקה מחלחלת, במגזר הפרטי והציבורי כאחד. הגינה, הגג או המרפסת הם הכוכבים של הבית. הריאה הירוקה עוצמתית, היא חשובה לגוף ולנפש. תפקידו של החוץ, להגדיל את שטח הבית ותפקיד הירוק הוא לאפשר לנו להירגע, לנשום ולהתנתק" מסביר שי דוד, מנכ"ל ובעלי חברת כרכום עיצוב נוף, המתמחה בתכנון ויישום חללי החוץ.

כרכוב עיצוב נוף. אלון גרגו,
כרכוב עיצוב נוף/אלון גרגו
כרכוב עיצוב נוף. גלעד רדט,
כרכוב עיצוב נוף/גלעד רדט
כרכוב עיצוב נוף. גלעד רדט,
כרכוב עיצוב נוף/גלעד רדט

"הניתוק בין פנים הבית לחוץ הוא וירטואלי לחלוטין. היום חללי החוץ והפנים מתמזגים האחד עם השני", מסביר דוד. לדבריו, "בעוד שמרפסות סטנדרטיות בדרך כלל מרוצפות עם אדניות הממוקמות בהיקף, ופזורות בהן פונקציות של אזורי ריהוט שונים כמו פינת אוכל, פינת רביצה וכו'. מראש, הרעיון הוא קודם כל לתת במה לטבע. 'לצבוע' את המרפסת או הגג בירוק. תהליך החשיבה והתכנון הם הפוכים. איך קודם כל הופכים את המרפסת לירוקה לגמרי, גם כאשר היא ממוקמת בקומה 20. המטרה היא ליצור סוג של גינה בשחקים, ריאה ירוקה, ורק אח"כ מקום מפלט עם תכנון לטובת אירוח, בישולים וכו'".

"הלקוחות כיום רוצים להרגיש את הטבע. מבקשים ליצור גן של ממש עם כל הפונקציות החשובות לבית שיוצרות חוויה ולא מוותרים על הירוק. כמה שיותר ירוק".

כרכוב עיצוב נוף. איתי בנית,
כרכוב עיצוב נוף/איתי בנית
כרכוב עיצוב נוף. אלון גרגו,
כרכוב עיצוב נוף/אלון גרגו

"הטיפול בגינות יוקרה על גגות או מרפסות זהה כמעט לחלוטין לגינות שעל פני הקרקע. רבים הזוגות והמשפחות שעברו מבית קרקע לדירה במגדל, הם לא מוותרים ומבקשים את אותה תחושה שהם חוו בגינה שבביתם ולצד זאת מבקשים פרטיות ושקט בטח ובטח בתקופה הנוכחית. להתנתק מהשכנים גם כאשר הדירה בסביבה אורבנית".

"הדאגה לריקה ירוקה כבר אינה עניין של רצון אלא MUST לwell being שלנו. הלקוח מבין את הערך של הירוק והניתוק גם כשהוא בעיר".

כרכוב עיצוב נוף. איתי בנית,
כרכוב עיצוב נוף/איתי בנית

"התכנון והחשיבה מרגע רכישת הנכס ועד סוף התהליך, הם שהחוץ והפנים מקשה אחת חשובה ובלתי נפרדת האחד מהשני. כך גם ההשקעה. פנים וחוץ זהים. הרעיון להסתיר מצד אחד כל פיסת בטון ומצד שני את השכנים, ליצר אואזיס, פיסת גן עדן ולהעצים את החוויה", מסכם דוד.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully