וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה רגשית: איך מצליחים לפנות את הבית מחפצים שנקשרתם אליהם?

רבים מאיתנו מתקשים להיפטר מחפצים מיותרים. כמו בגדים שלא לבשנו במשך עשור, צעצועים של הילד שכבר בגיל תיכון, ומתנות שעדיין עטופות בתוך הארון. עם השנים הצטברות החפצים עלולה להפוך למעמסה רגשית וליצור תחושת אי-סדר. איך נפרדים מהם, לפחות זמנית?

אביה בוקסס. יחצ,
אביה בוקסס/יחצ

רבים מאיתנו מתקשים להיפטר מחפצים מיותרים. כמו בגדים שלא לבשנו במשך עשור, צעצועים של הילד שכבר בגיל תיכון, ומתנות שעדיין עטופות בתוך הארון. עם השנים הצטברות החפצים עלולה להפוך למעמסה רגשית וליצור תחושת אי-סדר.

אנחנו מתרצים את המצב בטענה שאין לנו זמן כדי לסדר, אך האתגר האמיתי אינו חוסר הזמן, אלא ההחלטה להיפרד מהחפצים שאגרנו, המתרבים משנה לשנה. התחושה יוצרת עומס רגשי וכך נערמים במרחב החיים שלנו יותר ויותר פריטים המטרידים את העין ומכבידים על הלב.

ואם בכל זאת יש חפצים שאין לנו צורך יומיומי בהם אבל אולי נצטרך בעתיד או שיש חפצים בעלי ערך סנטימנטלי, גם לזה יש פתרון הנקרא אחסון חיצוני.

גיתית לוי מחברת אביה אחסנה, כבר ראתה את הכל והבינה שהשחרור מחפצים אינו רק עניין פיזי, אלא גם תהליך נפשי עמוק, ומשתפת אותנו עם מספר טיפים לשחרור חפצים:

השלב הראשון הוא הבנת הקשר הרגשי וסינון

רבים מהחפצים שלנו נושאים עימם זיכרונות. יש להעריך את מה שחשוב באמת, ולשאול את עצמנו האם החפץ משמש אותנו או רק תופס מקום. רק אז מתחיל תהליך הסינון בו אנו בוחרים את הפריטים שחשובים לנו באמת ונפרדים מהשאר. מדובר בתהליך הדרגתי שיעניק לנו תחושת שליטה.

כדי לייעל את התהליך, מומלץ לחלק את העבודה לקטגוריות לפי חדרים: בגדים, כלי מטבח, ניירת, צעצועים ועוד. זה יקל על העבודה ויאפשר גישה לכל פריט בצורה מסודרת. בסיום התהליך, תוכלו להחזיר כל דבר למקומו בצורה נוחה, מה שיתרום לסדר ולארגון.

הצבת מטרות

קבעו מטרות ברורות לפני תחילת התהליך, כמו "אני רוצה שהמרפסת שלי תהיה מקום רגוע", או "אני רוצה לחזור לשימוש בחדר העבודה שלי". חשוב להתמקד בצרכי ההווה, ולא בעבר. על ידי הבנת הצרכים שלנו כיום, יהיה קל יותר להיפרד ממה שכבר לא רלוונטי.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
אביה אחסנה סניף כוכב יאיר. רונן טופלברג,
אביה אחסנה סניף כוכב יאיר/רונן טופלברג

התחילו בהדרגה ובקטן

תהליך ההיפרדות מחפצים יכול להיות מעורר רגשות וזיכרונות עוצמתיים. כדי להימנע מהצפה רגשית, הקדישו למשימה פרקי זמן קצרים. למשל , 10 דקות ביום לבדיקת מגירה, קופסה או ארון במטבח. כך תאפשרו לעצמכם את הזמן הדרוש לעיבוד הרגשות מבלי להרגיש לחוצים או מוצפים.

בדקו היכן מצוי הרגש באותו פריט

כאשר אתם ניצבים מול ערימת פריטים שמעוררים בכם רגשות שונים, חשוב לקחת רגע כדי לבחון את הקשר הרגשי שלכם עם כל פריט. שאלו את עצמכם מה בדיוק מעורר בכם את הרגש הזה: האם זהו הפריט עצמו, האדם שנתן לכם אותו, או אולי התקופה בה קיבלתם אותו? במהלך התהליך, תגלו שלרוב הפריט עצמו הוא רק "מתווך" שמחבר בין הזיכרון לרגשות שלכם. כלומר, החפץ לא מכיל את הרגש בתוכו; הוא פשוט מעורר אותו בזכות הקשרים שיצרתם איתו. לכן, אין סיבה להחזיק בו אם הוא לא משרת את הצרכים שלכם כיום.

קשה להיפרד? צלמו

אם אתם עדיין חווים קושי להיפרד מפריטים מסוימים- צלמו אותם. ארגנו אותם יפה, צלמו, והוסיפו כמה מילים אישיות. כך תשמרו עדות ויזואלית ללא תפיסת מקום פיזי.

טיפ זהב. אחסון מחוץ לבית

אם עדיין קשה לכם להיפטר מפריטים מסוימים, שקלו אחסון חיצוני כמו Avia Boxes. אלה ארגזי פלסטיק קשיחים ועמידים, המהווים פתרון מצוין לאחסון חפצים שאינם בשימוש תדיר. ניתן לאחסון בגדים לפי עונות, ספרים, משחקים, ניירת חשובה ומזכרות. אל תמהרו לזרוק כי ייתכן שתצטרכו אותם בעתיד או שפשוט תתגעגעו אליהם. הארגזים מאוחסנים במקום שמצור ומובטח ומוחזרים אליכם לפי בקשה, כך שתוכלו לחזור אליהם כשהם חוזרים להיות רלוונטיים או כשרוצים להיזכר. אחסון חיצוני בארגזים יכול לשמש פתרון קל ומהיר ולפנות המון מקום בבית.

אבי אחסנה. רונן טופלברג,
אבי אחסנה/רונן טופלברג

ומה בכל זאת ניתן לעשות עם החפצים שהחלטנו להיפרד מהם?

כשיש לנו חפצים שכבר לא בשימוש, ישנן אפשרויות רבות שיכולות להעניק להם חיים חדשים מבלי לזרוק אותם. ראשית, ניתן לתרום פריטים לארגונים קהילתיים, בתי אבות או מרכזים לעזרה לנזקקים. דרך נוספת היא מכירת החפצים באינטרנט, כמו בפלטפורמות של מכירה יד שנייה, מה שיכול להביא גם לרווח כלכלי. אפשר גם לחשוב על מיחזור יצירתי, שבו ניתן להפוך חפצים ישנים לאביזרים חדשים, כמו שימוש בפריטי טקסטיל ליצירת כריות או קישוטים לבית. בנוסף, ניתן לארגן swap party עם חברים או שכנים, שבו כל אחד מביא חפצים שהוא כבר לא צריך ומחליף אותם עם אחרים. כך אפשר לשמר את המשאבים ולהפוך את החפצים לחדשניים ומועילים מחדש.

אז לקראת השנה החדשה, תהליך השחרור מחפצים יכול להיות מאתגר, אך עם הכוונה נכונה, הוא גם יכול להיות מרגש ומשחרר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully