וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית שהקמנו מחדש: יוזמות ואזכורים לציון שנה למלחמה

קצה השביל הצהוב - קריאה להשבת החטופים. יחצ,
קצה השביל הצהוב - קריאה להשבת החטופים/יחצ

יום הזיכרון הראשון לאירועי ה7 באוקטובר צויין בקבוצת Aman באמצעות מיצב אומנותי של שביל צהוב בוהק לאורך המשרדים במטרה לסמל את הקריאה לשיבה הביתה של החטופים עם ציון שמותיהם, מסכי זיכרון לנופלים ששילבו תמונות מהשנה החולפת וכמו כן מסך שהציג את יצירות האומנות מהתערוכה "ויהי בוקר" שערכו בAmanDigital, התערוכה מציגה את המלחמה כפי שמשתקפת דרך עיניהם של אמנים ומעצבים גרפיים. בתערוכה מוצגות יצירות שמראות את השלבים השונים במלחמה- מבוקר השבת השחורה ב-7 באוקטובר, דרך המחאות לשחרור החטופים ועד המלחמה אותה מנהלת מדינת ישראל במטרה להשמיד את ארגון הטרור חמאס.

במלאת שנה לטבח הנורא, ולפרוץ מלחמת חרבות ברזל שעדיין לא הסתיימה בן פסטרנק מנכ"ל ובעלים קבוצת Aman מסר שביום קשה זה ובוודאי בתקופה זו, כולנו חשים מועקה גדולה. וקרא למי מהעובדים שחש במצוקה או זקוק לסיוע כלשהו, לפנות למחלקת משאבי האנוש, או למנהלים הישירים לקבל סיוע בכל דרך. בנוסף הזמין את העובדים להרצאה החשובה במשרדי החברה בה מורן סטלה ינאי תשתף בסיפור האישי הבלתי נתפס שלה, ההתמודדות והמאבק לשחרור החטופים.

חומרי התערוכה שימשו בחודשים הראשונים למלחמה לשם הסברה ישראלית וחיזוק הנרטיב הישראלי בעולם. כחלק מהרצון לתרום לחיזוק ההסברה הישראלית בעולם, היצירות השונות הופיעו באתרי החדשות הגדולים בעולם, ביניהם- BBC, אלג'זירה ו-CNN והגיעו לעיניהם של מליוני צופים במגוון מדינות - בריטניה, ארה"ב, דרום אפריקה, ברזיל ועוד. בכך תרמו היצירות תרומה משמעותית בהשפעה על דעת הקהל והעלאת אחוזי התמיכה בישראל ברחבי העולם. בהמשך הוחלט להפוך את יצירות האומנות לתערוכה פיזית כדי להעניק כוח לציבור ובפרט למשפחות. התערוכה מחולקת ל-12 עבודות ובנויה על פי סדר מימין לשמאל. כאשר בפתח התערוכה ניתן לראות את הזעם הכעס והפחד שאחזו בציבור הישראלי עם תחילת המלחמה, כאשר ככל שמתקדמים לאורך התערוכה, היצירות עוברות מכעס, להפנמה ולבסוף לפעולות אקטיביות וקריאות לשחרור החטופים.

אסם נסטלה. יחצ,
אסם נסטלה/יחצ

אבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם נסטלה: "היום אנו מציינים שנה לאחד האירועים הטראגיים בתולדות מדינת ישראל.אובדן החיים המחיש לכולנו שקיומנו בארץ אינו מובן מאליו, וכי חוסננו נשען על אחדות, אחריות וערבות הדדית ונחישות לשמור על הבית. בטקס שנערך הבוקר במפעל אסם בשדרות, הזכרנו את הנופלים והנרצחים, את כאב הפצועים והחטופים שטרם שבו. יהי זכרם מצפן לכולנו לבניית חברת מופת שתבטיח את קיומנו בארצנו האהובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ציון אירועי 7 באוקטובר בדיור מוגן אחוזת פולג. יחצ,
הטקס הרצליה מדיקל סנטר/יחצ

בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר הרכינו היום ראש וציינו בטקס מרגש את אירועי השביעי באוקטובר. בטקס הדגישו את הכאב העמוק של משפחות הנרצחים והנופלים וייחלו לשובם במהרה של 101 החטופים והחטופות. אורח הכבוד היה אלירן פז, שורד מסיבת הנובה ברעים, אשר שיתף את משתתפי הטקס בחוויות הקשות אותן עבר.

ציון אירועי 7 באוקטובר באחוזת פולג. יחצ,
ציון אירועי 7 באוקטובר באחוזת פולג/יחצ

בדיור מוגן אחוזת פולג ציינו בטקס מרגש את אירועי ה 7.10 תחת הנושא "מכאב לתקווה". הטקס לווה שירים עצובים לצד קריאת הספדים וטקסטים המכילים מידע אודות סיפורי נופלי קרובי ויקירי הדיירים. לא נשארה עין יבשה במקום.

יוזמת כלל ביטוח ופיננסים לעובדיה ב-7 באוקטובר. יחצ,
יוזמת כלל ביטוח ופיננסים לעובדיה ב-7 באוקטובר/יחצ

כלל ביטוח ופיננסים יזמה פעילות מיוחדת וראשונה מסוגה לאלפי עובדיה עם עמותת israel - is שיצרה פרויקט ייחודי באמצעות טכנולוגיית VR, המציג 5 סיפורים אישיים מצמררים מאותה שבת שחורה, ב-7 באוקטובר, של אופיר אנגל, מזל תזזו, נמרוד פלמח, מלאת בן חיים ורמו סלמאן אלהוזייל. הסיפורים מועברים דרך משקפי VR ומספקים הצצה מוחשית לסיפורים הכואבים, לתחושות ולמראות ההרס מזוויות אישיות באירועים קשים שונים - שורדות הנובה, חטוף בעזה, פעילות כוחות הביטחון ולחימה של קצין מילואים בשטח. הפרויקט של israel-is הוצג במדינות ברחבי העולם- בארה"ב, אירופה, דרום אמריקה ואוסטרליה, במטרה לשנות את תפיסת העולם ולתת מענה להכחשות באשר לאירועי ה-7 באוקטובר, והשאיר חותם משמעותי בקרב העובדים.

אחוזת צהלה. יחצ,
אחוזת צהלה/יחצ

באחוזת צהלה מקיימת טקס עם הדיירים בליווי מוזיקלי וקטעי עדויות אותם יקריאו הצוות והדיירים. בדיור המוגן אחוזת צהלה יוצג סמל החטופים באופן בולט, עם ראנר ארוך של תמונות הנופלים ונרות זכרון בשולח היוצב בכניסה לאולם הטקס.

WeCcelerate מציינת את יום השנה לאירועי 7 באוקטובר. יחצ,
WeCcelerate מציינת את יום השנה לאירועי 7 באוקטובר/יחצ

בחברת WeCcelerate, המלווה יזמים משלב הרעיון ועד להצלחה, מקדישים את יום השנה ל-7/10 לסיפורי הנרצחים והנופלים שנגעו בחיי עובדי החברה באופן אישי. כבר בסוף אוגוסט החלו בחברה לאסוף את הסיפורים, ובטקס שיתקיים במשרדי החברה ב-7/10 כל עובד יספר וילמד את שאר העובדות והעובדים על הדמות שהוא "אימץ" לקראת הטקס.

בין השאר, יוזכרו בטקס: סא"ל נתנאל אלקובי, שנפל בחאן יונס, והיה חבר של אחד העובדים; שני גבאי, שנרצחה בנובה ושירתה עם עובד החברה בצבא; אבשלום פרץ מנתיבות, שהיה בכיתה עם עובד בבית הספר; אדר בן שמחון, קצינה ששירתה יחד עם אחד העובדים בבא"ח העורף בחילוץ והצלה ולחמה באותו יום מול המחבלים; השוטר רוני אבוהרון, שנפל בקרב על אופקים, והיה קרוב משפחה של אחד העובדים; ועוד.

101 בלונים של תקווה. קק"ל,
101 בלונים של תקווה/קק"ל

מצפון ועד דרום, פרחו לשמיים 101 בלונים של תקווה. ביוזמת יו"ר ארגון העובדים הארצי של קק"ל, ישראל גולדשטיין, התאחדו עובדי קרן קימת לישראל ברגע מרגש של סולידריות, מפריחים תפילה אילמת לשובם של החטופים. ב-7 באוקטובר, בשעה 10:00 בדיוק, נצבעו שמי ישראל בצבעי האחדות והכמיהה לשלום.

פייבר. יחצ,
פייבר/יחצ

הבוקר בשעה 6:29 רוססו נוספו המילים A YEAR על גבי השלט הצהוב הענק התלוי על קיר בניין חברת פייבר, כך שנוצר המשפט - A YEAR NOW - לזעוק את העובדה שכבר עברה שנה והמסר לא השתנה.
היום, 7.10 מוצגת על גבי ובתוך בניין פייבר תערוכה בשם זה המציגה עבודות של הצלם שחר דקל מתוך הסדרה "יומן מלחמה", לצד עבודות נוספות של האמנים איתמר חפץ, יעל בודשר, סער פרידמן, רה-לבנט - אמנון אילוז, עודד בן יהודה, מיכל רגב, עידן אפשטיין, גבי זלצמן.

העבודות מציגות אינטרפרטציות שונות למילה NOW.

תערוכות הנצחה 7 אוקטובר יוצרים תקווה בהראל. יחצ,
תערוכות הנצחה 7 אוקטובר יוצרים תקווה בהראל/יחצ

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים ערכה ישיבה מיוחדת לציון אירועי ה- 7 באוקטובר. הישיבה התקיימה יחד עם משפחות שכולות, עובדות ועובדים, ההנהלה והדירקטוריון, והועברה בשידור ישיר לכלל עובדי קבוצת הראל. הישיבה נפתחה בדקת דומייה לזיכרון וכבוד הנופלים. במהלך הישיבה, עובדי הראל, הציגו נקודות מבט אישיות לציון אירועי ה- 7 באוקטובר והשנה שחלפה מאז. בנוסף, הציגה בתיה הולין - תושבת כפר עזה, את נקודת מבטה ויצירותיה על אירועי היום ההוא וכיצד ניצלה מהתופת.

כמו כן, בקומות הכניסה למשרדי הראל ברחבי הארץ מוצגות תערוכות הנצחה מרגשות, "יוצרים תקווה בהראל", יצירות מקוריות של העובדות והעובדים ובני משפחותיהם. בתערוכות יש מגוון של יצירות אומנות: צילומים, פסלים, ציורים, שירים ותמונות, כולם מבטאים את התחושות של היוצרים והיוצרות בעקבות ארועי השנה החולפת. היצירות מוצבות על כסאות פלסטיק צהובים.

יאיר המבורגר, יו"ר הראל ביטוח ופיננסים: "ביום זה קבוצת הראל הדירקטוריון, ההנהלה, העובדות והעובדים, עוצרים ומתכנסים לזכר ולכבוד כל הנופלים שנפלו במלחמה הארורה שעימה אנו מתמודדים במהלך השנה החולפת. אנו נמצאים בעיצומה של מערכה קשה ביותר, ואני מתפלל שמותם של כל הנופלים עד כה לא יהיה לשווא. אני מאמין גדול במדינה הזו, במפעל המפואר שנקרא מדינת ישראל. בשנה החולפת, העם הזה הוכיח ערכים חשובים של התגייסות, כניסה מתחת לאלונקה, התנדבות, נתינה ומעשים טובים. הדרך להשתקם ממה שקרה לנו ב- 7 באוקטובר זה רק על ידי הליכה משותפת, ביחד, וכך נוכל לשקם בחזרה את מה שבנינו פה בעמל רב. כאשר אנו ביחד- אין מי שיכול אל מול העוצמות של העם שלנו". עוד הוסיף המבורגר: "קבוצת הראל, מחזקת את ידי כוחות הביטחון וכוחות ההצלה ועומדת לצד משפחות החטופים, בתקווה ובתפילה לשובם המהיר והבטוח הביתה" .

seperator

אודי שגיא ויפתח סחר, מנכ"לים משותפים כתר ישראל: "לאורך כל שבוע זה, בכל היחידות העסקיות והמפעלים שלנו, נעצור כדי לכבד את זכרם של הנופלים והנרצחים ולהזכיר את 101 החטופים והחטופות שעדיין נמצאים בעזה. כחברה, כתר חרתה על דגלה להמשיך ולהעצים את נושא האחריות הדו קיום והכבוד ההדדי כערכים עליונים ולכן אנו נוקטים בפעולות מכבדות אשר שמות דגש על הנצחה, זיכרון וכבוד. דגלינו בכלל המפעלים ירדו לחצי התורן ובכל מתקני החברה אנו מקיימים טקסי זיכרון עבור הנופלים. בנוסף, יצרנו פרויקט מיוחד בו אספנו את הסיפורים של האנשים שאיבדו עובדי החברה ובנינו עבורם דפי הנצחה. אנו מאחלים לימים טובים ושקטים יותר במהרה."

יד ביד, ג'ואיש נשיונל פאנד. שמואל כהן,
יד ביד, ג'ואיש נשיונל פאנד/שמואל כהן

יד ביד: מאות מתנדבי ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב מסיירים בשעות האחרונות ביישובי העוטף, מקיימים טקסי זיכרון בקיבוצים יד מרדכי, בארי, ורעים, ונוטעים עצים לזכר הקורבנות. זה מספר חודשים שבכל שבוע מגיעים לישראל מאות מתנדבים מארה"ב למשלחות של הארגון לפעילויות התנדבות בעוטף עזה ובצפון. עד כה הגיעו למעלה מ-5000. "הפעילות שלנו כאן ביישובי העוטף, יחד עם הביקוש הגבוה של אנשינו להגיע לארץ הם עדות חיה לסולידריות של העם היהודי" אומר ראסל רובינסון, מנכ"ל הארגון, שנמצא עימם בשטח.

דני רובס. יחצ,
דני רובס/יחצ

אוניברסיטת בר-אילן ציינה את זכר הנופלים והנרצחים בטקס מרגש בהשתתפות הזמר דני רובס ומאות עובדים מקרב קהילת בר-אילן.

פרופ' אריה צבן, נשיא האוניברסיטה פתח את הטקס ואמר: "באנו לפה כדי לזכור יחד, לבכות יחד ולהמשיך יחד כי זו דרכנו ובזה החוסן שלנו". בדבריו ולאורך הטקס כולו הוזכרו השמות והסיפורים של הנופלים והנרצחים מקרב קהילת בר-אילן.

עד כה איבדה האוניברסיטה 57 מבניה ובנותיה. בערב ראש השנה האחרון, נרצחה בפיגוע ביפו רויטל ברונשטיין ז"ל, סטודנטית מצטיינת לתואר שני במדעי המידע. הטקס הסתיים בתפילה לשלום החטופים.

רשת מלונות ישרוטל מציינת את ה-7 באוקטובר. יחצ,
רשת מלונות ישרוטל מציינת את ה-7 באוקטובר/יחצ

אפשר להוסיף את זה: רשת מלונות ישרוטל מציינת את ה 7 באוקטובר במסר שמוקרן לאורך היום על מלון הרויאל ביץ באילת :מייחלים לשובם, נושאים תפילה לשלום חיילינו, והקימה פינות הנצחה לזכר תושבי ניר עוז שהתארחו במלון ים סוף במשך חודשים ארוכים

עיריית נשר זוכרת את 7 באוקטובר. יחצ,
עיריית נשר זוכרת את 7 באוקטובר/יחצ

עיריית נשר מרכינה ראשה. נוער נשר זוכר את ה 7.10 שנה חלפה, והפצעים לא מגלידים. בעירייה הוחלט יחד עם צוות מחלקת נוער לקיים ערב זיכרון. בפעילות זו יתקיימו מעגלי שיח, שרים לזכרם והדלקת נרות.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully