וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה בידיים שלכם: כך תכינו את הבית לחורף

העונה הקרבה בפתח וכמדי שנה החגים מהווים הזדמנות מעולה להכין את סביבת המגורים שלנו לקראתן. מתאורה נכונה ועד טקסטיל רך ועוטף - כל הדרכים להפוך את הבית שלכם לעוטף ומחבר בעיצומה של תקופה מורכבת וקשה זו

עיצוב שבי מזרחי, טקסטיל ELLA DECOR. ארקדי רסקין,
עיצוב שבי מזרחי, טקסטיל ELLA DECOR/ארקדי רסקין

נכון, הטמפרטורות בחוץ עדיין גבוהות, אך בין אם אתם מחובבי העונות הקרירות ובין אם לא, דעו שהן כבר בדרך לכאן. זה בדיוק הזמן להכין את הבתים שלנו לימים האפלוליים, למשבי הרוח החזקים ולמשקעים הרבים שיגרמו לנו לבלות את רוב הזמן במרחב הביתי. מכיוון שעונות השנה מתחלפות תדיר, אין שום סיבה לשנות את העיצוב באופן גורף וודאי שלא להיכנע לטרנדים שמתפסים כחורפיים ובעוד מספר חודשים ייעלמו גם כך מן העולם. עם זאת, בהחלט מומלץ לבצע התאמות שיהפכו את סביבת המגורים לנעימה וחשוב לא פחות, לאפקטיבית יותר.

דוגמה לכך היא התאורה, הרי החושך מפציע מוקדם ובחלק גדול מהזמן גם הימים עצמם קודרים ואפלים, לכן תאורה מלאכותית על סוגיה השונים מהווה פתרון לעניין. לדברי מומחי חברת 'לייט אין', תאורה שמתוכננת נכונה מאפשרת לנו להציף את הבית באור מבוקר ונעים וחשוב לא פחות- בעזרתה ניתן גם להעצים אלמנטים שנרצה להדגיש ולטשטש אחרים. "הסתיו והחורף מהווים הזדמנות טובה לתגבר את מערך התאורה ולהתאים את סוגי ההארה בהתאם לאובייקטים ולחללים", הם אומרים. "את תכנית התאורה מומלץ להפיק כבר בשלבי השיפוץ או הבניה מכיוון שכך האפשרויות גדולות יותר והתכנון קוהרנטי לצרכים, אך בהחלט ניתן לשפר ולתגבר את התאורה גם בדירות ובבתים קיימים".

המותג TOSS B בלייט אין. יחצ,
המותג TOSS B בלייט אין/יחצ
המותג IL FANALE  להשיג בלייט אין. יחצ,
המותג IL FANALE להשיג בלייט אין/יחצ

"יש כיום המון פתרונות מצוינים לכך, כדוגמת מערכות דינמיות ומתקדמות של גופים המחוברים לבקרים וחיישנים שיודעים לזהות על פי שעה, טמפרטורה ורמת עננות את עוצמת וגוון האור שנדרשים לאזור ספציפי בכל נקודת זמן. נכון לעכשיו במרביתן נעשה שימוש בעיקר במתחמי עבודה אך אט אט אנחנו רואים אותן משתלבות גם בחללי מגורים".

לשיטתם של מומחי 'לייט אין' לכל אזור בבית נדרשת הארה מעט שונה, בהתאם לאופי השימוש ולצרכים. כך למשל במטבח מומלץ להתקין גוף צמוד תקרה גדול במרכז החלל שיאיר היטב את משטחי העבודה. "לחילופין אפשר לעבוד עם פרופיל תאורה או עם פס מגנטי בייצור לפי מידה ובהתייחס למידות החלל", הם מסבירים. "במידה וקיימת הנמכת תקרה ניתן לשלב גופי תאורה שקועים ואם בתקרת בטון עסקינן אפשר ומומלץ לעבוד עם צילינדרים. בתוך כך, מומלץ לתכנן לאלמנטים השונים הדלקות נפרדות, כדי לייצר תרחישי הארה שונים ולשלוט במה יידלק מתי, בהתאם לצורך".

עיצוב ותכנון נדיה נדיה רוייטבלט, NR  design, באדיבות ELLA DECOR. גדעון לוין,
עיצוב ותכנון נדיה נדיה רוייטבלט, NR design, באדיבות ELLA DECOR/גדעון לוין
עיצוב דנה אוברזון, באדיבות ella decor טקסטיל. עודד סמדר,
עיצוב דנה אוברזון, באדיבות ella decor טקסטיל/עודד סמדר

"אם בעבר הנטייה הייתה להשתמש במטבח בתאורה לבנה, במציאות של 2024 הבחירה הפכה לאינדיבידואלית. במידה ותעדיפו ליצור הארה רכה, ועדיין אפקטיבית לאזור פעיל ושוקק כמו המטבח, תוכלו לעשות זאת על ידי שימוש בנורות 3000k שמפיצות אור בגוון צהוב- חם. מעל לאי ולפינת האוכל מומלץ להתקין גוף תאורה דקורטיבי שימקד את האור וייצר אווירה נעימה".

ומהמטבח, לסלון. שם, לצד הפריטים הפונקציונליים, יש גם לא מעט אלמנטים דקורטיביים כמו תמונות ופסלים שנרצה להדגיש. לדברי המומחים של 'לייט אין' במקרים הללו מומלץ למקם בקרבת האובייקט ספוטים מתכווננים שמפיצים אלומת אור צרה וממוקדת, או לחילופין לעבוד עם פסי צבירה או מערכות מגנטיות לאורך או לרוחב החלל כך שאת הגופים עצמם ניתן יהיה למקם בתחנות אסטרטגיות לפי צורך".

עיצוב דנה אוברזון, באדיבות ella decor טקסטיל. עודד סמדר,
עיצוב דנה אוברזון, באדיבות ella decor טקסטיל/עודד סמדר
המותג IL FANALE  להשיג בלייט אין. יחצ,
המותג IL FANALE להשיג בלייט אין/יחצ

בדומה למטבח, מומחי 'לייט אין' ממליצים להתקין גם בחדרי הרחצה גוף תאורה במרכז התקרה, מעל למראה או בגב המראה כתאורה נסתרת. "בצידי המראה חשוב לעבוד עם אלומת אור שתפנה לכיוון המשתמש ותאיר את פניו כך שפעולות כמו איפור וגילוח יהפכו לנוחות בהרבה. בד בבד, מומלץ לייצר תאורת התמצאות שמייתרת את הצורך להדליק את האור המרכזי בשעות הלילה- אלומת אור צרה מעל לאסלה או גופי תאורה שקועים בקיר, שזורקים אלומת אור ממוקדת כלפי הרצפה ויעשו את העבודה מכיוון שהם מצוינים להתמצאות. במידה וקיימת הנמכת תקרה ניתן ומומלץ כמובן לעבוד עם גופי שקועים בהתייחס לפונקציות במרחב".

אחרונים חביבים הם חדרי השינה, בהם האפשרויות הן מאוד מגוונות והבחירות הן לרוב תוצר של התנהלות והרגלי המשתמשים. "מומלץ להתקין במרכז החלל גוף תאורה או לחילופין מאוורר עם תאורה, שישמשו כמוקד הארה פונקציונלי עדין ובמקביל, משני צידי המיטה לעבוד עם גופי תאורה תלויים- כך האור לא ישטוף את החלל מעל לראש או ישירות על הפנים. בחדרי הילדים מומלץ להוסיף מנורת קריאה על גבי הקיר".

עיצוב שבי מזרחי, טקסטיל ELLA DECOR. ארקדי רסקין,
עיצוב שבי מזרחי, טקסטיל ELLA DECOR/ארקדי רסקין
המותג IL FANALE  להשיג בלייט אין. יחצ,
המותג IL FANALE להשיג בלייט אין/יחצ

ומתאורה, לטקסטיל שהיה ונותר הדרך האפקטיבית ביותר לחמם כל חלל. לדברי אלה שלומוב, בעלת בוטיק ELLA DECOR, חשוב מאוד שלא להתפתות לעיצוב עונתי, אך לקראת העונות הקרות בהחלט ניתן לבצע התאמות שיהפכו את סביבת המגורים שלנו למפנקת, חמימה ואינטימית יותר. את העושר הזה ניתן ליצור בעזרת טקסטיל, כריות וכירבוליות שבתום התקופה ניתן לאחסן בארונות ולשלוף שוב בחורף הבא".

"את הצבעים, הטקסטורות והדוגמאות נכון לבחור בהתייחס לסגנון העיצוב הרווח בבית, ובמידה ורוצים לדייק מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שמוכשרים לכך, בפרט לאור העובדה שעל בחירת הבד המדויק וצורת הארוגה הנכונה משפיעים קריטריונים רבים".

אדריכלית מירב גלן,  וילונות באדיבות ELLA DECOR. יחצ,
אדריכלית מירב גלן, וילונות באדיבות ELLA DECOR/יחצ

"במידה ומדובר בחלל בעיצוב תעשייתי מומלץ לבחור במוטיבים דרמטיים ולהימנע מאלמנטים בהירים או בוהקים; עבור חללים בעיצוב כפרי נבחר בבדי פשתן ובמוצרים מקש ובבתים מודרניים נשמור על קווים נקיים שעדיין מצליחים להכניס את ממד החמימות שאנחנו מחפשים. בכל המקרים נכון לעבוד עם מגמות שהוכיחו את עצמן לאורך השנים".

לדברי שלומוב, כריות היו ונותרו אמצעי שקל ובטוח להתפרע איתו השאלה היא מה המטרה? להרגיע את החלל או להצית. "רקע נקי אפשר להפוך לסוער בעזרת צבעוניות ומרקמים. מומלץ לעבוד עם דוגמאות אייקוניות שתמיד אופנתיות כמו משבצות, פפיטה, פישבון ומשחקי פסים. בחורף הקרוב נראה גם הרבה שימוש בקטיפות, בבדי קורדרוי ובבדי פשתן משולבים בצמר ובעורות".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully