וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגי תשרי בסימן צרכנות חכמה: כך תבחרו פינת אוכל מעוצבת, עמידה ובמחיר שפוי

ההיצע גדול, לעיצוב פנים רבות, אבל אתם צריכים לבחור את מה שמתאים לכם - ובניגוד למה שמקובל לחשוב, זה לא כל כך פשוט

שולחן עשוי עץ עם פלטה בצורת גלשן, בגימור אפוקסי. ערן תורג'מן,
שולחן עשוי עץ עם פלטה בצורת גלשן, בגימור אפוקסי/ערן תורג'מן

יש שאומרים כי פינת האוכל היא החלל הכי חי בבית; המקום שבו המשפחה נפגשת - לארוחות, לשיחות ולזמן מרגש של 'הביחד'. על כן, הבחירה שלה היא משימה שדורשת לא מעט מחשבה. זו צריכה להיות נוחה ושימושית, וגם להתאים לסגנון - פינה שמשלבת יופי עם 'האופי' הנכון. כעת, עם חגי תשרי שבפתח, זה בדיוק הזמן להשקיע בפינת אוכל שתעשה את כל ההבדל. איך בוחרים את הגובה והגודל הרצויים? מה עדיף - פינת אוכל עגולה או מלבנית? ובכלל, מהם היתרונות והחסרונות של שולחנות אוכל מזכוכית, והאם כדאי לקנות שולחן מגרניט פורצלן? שוחחנו על הנושא עם מעצב הרהיטים אילן זהבי, מגלריית זהבי לריהוט, וחזרנו עם מספר תובנות עיצוביות וצרכניות.

להושיב בנוחות: כך תתאימו את מידות השולחן למספר הסועדים

בישראל, שולחנות האוכל ברובם בצורת מלבן, ולא בכדי. הישראלים ידועים באהבתם לאירוח, הרבה יותר בהשוואה למערב, והם מחפשים שולחן שיכול להיפתח ולהתארך כך שיתאים לפחות ל-12 סועדים. בדרך כלל, השולחנות במצבם הסגור הם באורך של כ-1.8 מטרים, אך בעת הצורך ניתן לפתוח אותם ל-2.8 מטרים ואף ל-3-3.5 מטרים למשפחות שאוהבות לארח בהיקף רחב. אם המקום מוגבל, שולחן באורך 1.6 מטרים עם אפשרות לפתיחה הוא פתרון מצוין. לעומת זאת, אם חלל האוכל מאפשר, שולחן של 2 מטרים כשהוא סגור יכול להיות הבחירה המושלמת.

ככלל, כדי לחשב כמה אנשים ניתן להושיב סביב שולחן, מקצים כ-60 ס"מ לכל סועד. לדוגמה, בשולחן מלבני באורך 240 ס"מ ורוחב 100 ס"מ, ניתן להושיב 4 סועדים בכל צד ארוך וסועד אחד בכל צד קצר, כך שבסך הכול יש מקום ל-10 אנשים. במקרה של שולחן עגול, מחשבים תחילה את היקף השולחן ולאחר מכן מחלקים אותו ב-60 ס"מ כדי לקבוע את מספר הסועדים המירבי. כמו כן, מעבר לחלוקת המקום לכל סועד, יש לקחת בחשבון גם את השטח סביב השולחן עצמו. כדי להבטיח תנועה נוחה, מומלץ להשאיר לפחות 90 ס"מ של מרווח סביב השולחן עבור מעבר קל של אנשים.

פינת אוכל עגולה: אינטימיות מול פרקטיות - היתרונות, החסרונות ומה חשוב לדעת

אין ספק כי יש משהו חמים ומשפחתי יותר בישיבה סביב פינת אוכל, במיוחד כשהיא עגולה, בהשוואה לאי במטבח. הגובה של פינת האוכל נוח יותר לישיבה ממושכת, והיא מתאימה לא רק לארוחות משותפות אלא גם כמרחב לעבודה וללימודים. פינת אוכל עגולה יוצרת אווירה אינטימית ומקדמת שיחה בין הסועדים, מאחר שאין ראש שולחן וכולם יכולים לראות זה את זה בקלות. היא גם אידיאלית לחללים קטנים בזכות היעדר פינות חדות, מה שמקל על התנועה ומאפשר להושיב יותר אנשים בנוחות.

עם זאת, בשולחנות עגולים גדולים יש קושי להגיע למרכז השולחן, מה שמקשה על הגשת האוכל. בנוסף, הם פחות מתאימים לחללים צרים או מלבניים, שכן הם תופסים יותר מקום רצפה בהשוואה לשולחנות מלבניים באותו גודל. בשורה התחתונה - יש לבחור שולחן המותאם לגודל החלל, תוך התחשבות בתנועת האנשים סביבו. אם השולחן ממוקם בחלל פתוח, כמו מטבח עם אי, כדאי לשקול שולחן צר יותר שיאפשר תנועה נוחה סביבו מבלי להעמיס על המרחב.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

שולחן אוכל מזכוכית: אלגנטי ומרווח, אך האם הוא מתאים לכל בית?

שולחנות אוכל מזכוכית מציעים עיצוב אלגנטי ותחושת מרחב. בזכות השקיפות, הם יוצרים אשליה של פינת אוכל גדולה יותר, אידיאליים לחללים קטנים או פתוחים. משטחי הזכוכית משתלבים בקלות עם מגוון סגנונות עיצוב ומוסיפים נופך מתוחכם לכל חדר. עם זאת, בה בעת, כאשר מדובר על חלל בו גרים ילדים קטנים, מוטב לרכוש שולחן שעשוי מחומר אחר.

מנקודת מבט הנדסית, הסיכונים העיקריים של שולחן זכוכית נובעים מאופי החומר עצמו. למרות ששולחנות רבים מיוצרים מזכוכית מחוסמת, שהיא חזקה ועמידה יותר מזכוכית רגילה, עדיין קיים סיכון לשבירה במקרה של פגיעה מכנית משמעותית או עומס יתר. שבירת זכוכית, גם מחוסמת, עלולה לגרום לרסיסים קטנים שעלולים לפצוע. בנוסף, זכוכית היא חומר קשה וקשיח, ולכן יש לה נטייה להישרט ממגע עם חפצים חדים או כבדים, דבר שעלול לפגוע באסתטיקה.

שולחן עם פלטה עשויה שיש טבעי. ליאור טייטלר,
שולחן עם פלטה עשויה שיש טבעי/ליאור טייטלר

גרניט פורצלן: בחירה אלגנטית ועמידה, אבל גם עם כמה נקודות למחשבה

גרניט פורצלן מציע יתרונות רבים בהשוואה לגרניט טבעי, בעיקר בעמידות לנוזלים, כתמים, שריטות וחום, בזכות היותו חומר לא נקבובי ועמיד במיוחד. התחזוקה של גרניט פורצלן קלה משמעותית, שכן הוא אינו דורש טיפולים תכופים וניקויו פשוט ומהיר. בנוסף, גרניט פורצלן מגיע במגוון רחב של צבעים ודוגמאות, מה שמעניק גמישות עיצובית רבה יותר.

שילוב של עמידות מרשימה, תחזוקה נמוכה ואפשרויות עיצוב מגוונות הופך את גרניט פורצלן לבחירה חכמה עבור שולחנות במטבחים וחדרי אוכל. בה בעת, לשולחנות גרניט פורצלן יש מספר חסרונות שכדאי לקחת בחשבון. הם יכולים להיות יקרים יחסית, למרות ירידת המחירים בשנים האחרונות. בנוסף, הם כבדים, מה שמקשה על ההובלה והזזתם. למרות עמידותם, קיים סיכון לשבירה או סדיקה במקרה של פגיעה חזקה. המשטח הקר למגע עשוי להיות פחות נעים באקלים קר, ותיקון השולחן במקרה של נזק עלול להיות מורכב ויקר, ולעיתים בלתי אפשרי.

מעבר ליופי: הפרטים הקטנים שהופכים שולחן לעמיד לשנים

ריבוי חיבורים ומחברים יכול לערער את היציבות של השולחן. כלל אצבע בהנדסת רהיטים: עיצוב פשוט שווה עמידות. שימו לב לחיבור בין הפלטה לרגליים - אם מורגש ניתוק קל כשמזיזים את השולחן, זהו סימן לקונסטרוקציה בעייתית שעלולה להיהרס תוך זמן לא רב. היזהרו גם משולחנות זולים במיוחד, המחוברים לעיתים רק באמצעות מהדקים ודבק, דבר המעיד על איכות נמוכה ועמידות מוגבלת.

האם כדאי לשלב ספסל במקום כיסאות?

לא פעם, ספסל מהווה פתרון חכם לחללים קטנים יותר. במהלך השבוע, כאשר המשפחה מתרכזת בארוחות סביב האי במטבח, הספסל יכול להידחק פנימה מתחת לשולחן, ופינת האוכל מוצמדת לקיר לחיסכון במקום. בסופי השבוע, כשהמשפחה מתכנסת לארוחה חגיגית, הספסל הופך למקום ישיבה נוח, במיוחד עבור הילדים.

שולחן האוכל המושלם: השילוב הנכון בין סטייל, פרקטיות ואופיו של החלל

החיבור בין שולחן האוכל לקומפוזיציה של החלל הוא מהותי ליצירת מראה מאוזן והרמוני. השוק מציע מגוון עצום של גוונים, חומרי גלם וגימורים, אך יש להיזהר מלבחור רק על סמך מגמות חולפות. הבחירה צריכה להיעשות תוך התאמה בין הצבעים והאופי של השולחן לשאר האלמנטים בחלל.
לדוגמה, בחלל המעוצב בסגנון לופט אורבני, שולחן אוכל משיש לא ישתלב היטב - דווקא שולחן עשוי עץ לא מעובד או ברזל יתאים יותר, כיוון שהוא מדגיש את הגולמיות והפשטות שמאפיינות את הסגנון. חשוב להימנע מבחירה "מפונפנת" שאינה מתיישבת עם אופיו של החלל. מצד שני, בבית המעוצב בקווים קרירים ומנוכרים, ניתן לשלב שולחן עץ שיוסיף נגיעה של חמימות ויהפוך את המראה הכללי לרך ומזמין יותר. המפתח: ליצור שולחן שמדבר את שפת החלל, ולהקפיד על הרמוניה עיצובית. בסופו של דבר, חשוב לזכור כי רהיט הוא לא רק מונומנט, אלא פריט שמלווה את דיירי הבית ביום-יום. לכן, בחירה נכונה היא כזו שתתאים גם לאורח החיים.

אבא עם שלושה ילדים במטבח. ShutterStock
יש ילדים? עדיף משטחים עמידים/ShutterStock

כך למשל, אם יש בבית ילדים שובבים, מומלץ לבחור במשטחים עמידים ופלטות המחוברות היטב, כדי להבטיח שימוש נוח ובטוח. במקרים כאלה, שולחן עם מסגרת מתכתית יכול להיות בחירה מצוינת, בזכות העמידות והחוזק שהוא מציע לאורך זמן, תוך שמירה על מראה עדכני והרמוני בחלל.

לקראת חגי תשרי, כשאירוח משפחתי הופך למוקד מרכזי, חשוב במיוחד לבחור שולחן שיתאים לצרכים היומיומיים שלכם וגם יעמוד בעומס האירוח החגיגי. גובה השולחן, מנגנוני הפתיחה ואיכות החיבורים הם חלקים קריטיים שיש לבדוק בקפידה, בדומה למהנדס שבודק את יציבות המבנה. בין אם אתם שוקלים שולחן עגול ואינטימי, שולחן זכוכית למראה אלגנטי או גרניט פורצלן לעמידות מרשימה, כל החלטה צריכה לקחת בחשבון את השילוב בין עיצוב פרקטי ובין נוחות וביטחון לשימוש לטווח הארוך.

לסיכום, מציין אילן זהבי מגלריית זהבי לריהוט, כי קיים כיום היצע מרשים של פינות אוכל יוקרתיות אך בניגוד למה שנהוג לחשוב - טווח המחירים רחב ומתאים לכל תקציב. האתגר כרוך בבחירת אותו שולחן עמיד ומעוצב אך גם כזה שנותן מענה להיבט הפונקציונלי.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully