וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרווק הזה כבר יש דירה מטריפה. והיא מוכנה לבת זוג עתידית

אחרי שנים של מגורים באחת מערי המרכז, החליט איש המחשבים לרכוש דירה רחבת ידיים ישירות מקבלן, בבניין חדש בגבעת שמואל ומיד אח"כ פנה אל מעצב הפנים ליעד יוסף כדי שיתכנן עבורו סביבת מגורים מהוקצעת, עדכנית ומותאמת גם לבת זוג שתצטרף למשוואה ביום מן הימים

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן
  • הנכס: דירה בשטח של כ-140 מ"ר בבניין מגורים חדש בגבעת שמואל
  • עבור: איש מחשבים בשנות ה-40 לחייו
  • תכנון ועיצוב פנים: ליעד יוסף
  • צילום: אלעד גונן

"בעל הדירה יצר איתי קשר ביום בו חתם על החוזה, בראשיתה של שנת 2020 , ואז הגיעה הקורונה, החלו הסגרים, חלו עיכובים אבל למרות שתהליך הבנייה התארך הרבה מעל למשוער לא קפאנו על השמרים: דייקנו את הפרוגרמה והתכניות, בחרנו גמרים וחומרים, ביצענו את כלל הרכישות ועמדנו בקשר הדוק עם הצוותים באתר שהתחלפו לאורך התהליך", משתף המעצב יוסף.

"הלקוח שלי הוא איש מקסים, אדם עם שמחת חיים והמון תחביבים. הוא חובב טכנולוגיה וגאדג'טים ומוקף במשפחה אוהבת ובחברים טובים ואת המציאות הזאת ביקשנו לתרגם ולצקת בבית עצמו. כאדם שאוהב את החיים הטובים היתה לו שאיפה אחת ברורה, לגור בחלום, אך פרט לכך לא היו לו בקשות מיוחדות. לאורך השנים הדירה עברה סוג של אבולוציה, הבנו מה נכון ומדויק וביצענו התאמות. כך למשל בהיבט הצבעוניות, שתוכננה במקור להיות כהה ודרמטית בכלל החללים, אך כאדם ששואף לזוגיות החלטנו לשלב בין העולמות ולייצר מרחב שגם בת זוג עתידית תרגיש בו בנוח. זה בא לידי ביטוי בגוונים, בחומריות וגם בסילואטות, שחלקן רכות ומעוגלות יותר. בפועל נוצרה דירה מאוד מזמינה ומחבקת, פנטסטית לאירוח וקולעת מאוד לאופי של הבעלים".

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן
עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

"בשלב התכנון החלטנו לוותר על אחד מחדרי השינה שהוצעו על ידי היזם, על מנת להרחיב משמעותית את האגף הציבורי. בנוסף, השתמשנו במניפולציות עיצוביות כך שלא נותר זכר למעטפת הקבלנית הסטנדרטית וזה ניכר כבר בדלת הכניסה שצופתה בנגרות. לאורך השנים בעל הדירה ליקט לא מעט פריטים ובנה לעצמו אוספים מעולמות תוכן שונים עבורם נדרשנו לתכנן הרבה מאוד מקומות אחסון- משמאל לדלת הכניסה יצרנו קיר ארונות מעודן, עם חזיתות פורניר מחורצות שנפתחות בטאץ', שמכיל בתוכו שפע של מידוף ותאים. מולו ממוקם ארון החשמל והתקשורת שעבורו יצרנו בעבודת נגרות אלמנט פרזול מרצפה ועד תקרה עם חזית מראה מושחרת מבעדה חבוי גם ארון שירות עבור דייסון ומדפים עבור נעליים".

"ככלל, ההקפדה על פרטים- קטנים כגדולים- ניכרת מאוד בכל אזור. לא התפשרנו על דבר, בחרנו בחומרים איכותיים ותכננו פרטים מורכבים שתורמים מאוד לתוצאה הסופית", מסביר המעצב. "כך למשל כל הדלתות בבית הן דלתות בקו אפס שמתמזגות עם הקיר ואת המזוזות שיקענו בגוף המשקופים".

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן
עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

המטבח, פינת האוכל והסלון מצויים כולם באגף אירוח פתוח, מואר ואוורירי: "עבור המטבח הפרללי בחרנו בצבעוניות כהה ודומיננטית. החזיתות הן חזיתות ננו שחורות והמשטחים הם משטחי אינפינטי מדוקקים- בחירות שמשתלבת נהדר ומאזנות את פלטת הגוונים הבהירה והחולית בשאר הפונקציות שמתקיימות במרחב הזה. תכננו בו ציר גבוהים משמעותי הכולל ארונות מזווה, מקררים ושני כיורים, חלבי ובשרי- כפי שנדרש בבית של אדם שומר מסורת. ממול ניצב אי גדול עם מקומות ישיבה עבור האורחים שמגיעים לעיתים קרובות, שכולל דופן פתוחה ובה נישות מוארות לתצוגת פריטים אליהם בעל הדירה מתחבר".

"אל מול הגיאומטריה הישרה והגוונים הכהים שבמטבח, הסלון שונה בתכלית ומבחינתי מדובר בחלל מחבק שמזמן אהבה", אומר יוסף. "לאורך השנים, וככל שהתקדמנו בפרויקט, האיש המיוחד הזה נכנס לי ללב והפך מבחינתי למשפחה כך שהיה לי חשוב לייצר עבורו סביבה שתזמן שפע ואהבה ואלה דברים שבאים לידי ביטוי, בין היתר, בצבעוניות הרכה ובקווים המעוגלים. ככלל, הקירות העטופים, החומרים, הטקסטורות והצבעים באגף הזה מייצרים יחד אווירה חמימה, ובמהלך השהיה בו התחושה היא שמישהו שומר עליך ומחבק".

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן
עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

"עבור פינת האוכל בחרנו בשולחן עם רגלי פלדה ופלטת עץ צבועה במריחות בטון, ובכיסאות מרופדים בבד ובעור. מעל מרחף גוף תאורה עשוי טיובה מסתלסלת שמדגישה את האזור ומהווה למעשה את גוף התאורה הדקורטיבי היחידי בעוד שאר הגופים שקועים ונטמעים בתקרה".

"מערכת המיזוג נסתרת מבעד ליחידת הנגרות שבגב פינת האוכל ובאופן הזה ייתרתי את הצורך להנמיך משמעותית את תקרת החלל-צכך הוא מרגיש פתוח ואוורירי יותר. על הקיר הניצב נתלתה עבודה אחת מתוך שתיים שיצרה עבורנו האמנית נירית עובדיה- עבודות שמכניסות לחלל המוקפד והמהוקצע הזה קורטוב של שמחה וקלילות. על גבי משטח פרספקס שקוף הוטמע האמנית 80 יציקות בדמותם של דובונים בגוונים כחולים ושקופים, כשרק אחד מהם נצבע בזהב והוא מייצג את בעל הדירה. העבודה שנייה אופקית, נתלתה על הקיר שבמטבח, כשכאן, במקום בדובונים, בחרנו בדוגמת ארטיקים שקופים בגוונים מוזהבים, עם מקלות עשויים ממראה מושחרת- גוונים שמשתלבים היטב עם צבעוניות השיש".

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן
עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

"מהוויטרינה שבסלון ישנה גם יציאה למרפסת, אותה ריצפנו מחדש וסגרנו בתריסים ווילונות חשמליים עמידים בפנים מים ורוח. ממש כמו בדירה עצמה גם בה שילבנו אלמנטים טכנולוגיים מתקדמים כמו תאורה סמויה בקירות שבהיקף ורמקולים שמפיקים סאונד אדיר. אבזרנו אותה בריהוט גן איכותי, בשטיח ובצמחים שמייצרים כולם יחד אווירה סלונית".

בדומה לחלל הציבורי, גם את הקירות שבמאסטר השינה בחר יוסף לעטוף: "הקירות מתחברים לארונות בסנכרון מלא וקיר גב המיטה משמש כקיר כוח מעודן המורכב בחלקו התחתון מסרגלי פורניר, מעליהם פלטות עץ רחבות שנצבעו בתנור. בין אזור השינה לחדר הרחצה מפרידה מחיצת זכוכית גלית ששומרת על אינטימיות", מסביר המעצב. "קל היה להתפתות ולבחור לאזור הזה סגנון אורבני וגוונים אפורים, אבל בדומה לאגף הציבורי גם כאן המחשבה היתה לייצר סביבה נעימה, מכילה ומהנה יותר".

עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן
עיצוב ליעד יוסף. אלעד גונן,
עיצוב ליעד יוסף/אלעד גונן

"כיאה למאסטר של חובב טכנולוגיה, גם בסוויטת השינה שילבנו מערכות סאונד מתקדמות, מסך טלוויזיה שקוע בתקרה שנגלה על פי דרישה ותאורת אווירה נסתרת- דוגמה לכך היא תאורת החיישנים שמתחת לארון האמבט בחדר הרחצה, שמייצרת אור התמצאות מרומז ומופעלת אוטומטית בשעות הלילה, רק בעת הצורך. בכדי לשמור על מראה אחיד ואלגנטי, את הכיורים יצרנו בהזמנה מיוחדת אצל אומן שיש מאריחי גרניט הפורצלן איתם השתמשנו לחיפוי הקירות. ארון האמבט עשוי מפורניר אלון מושחר וזה שבשרותי האורחים מאגוז אמריקאי".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully