וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקאסו, ון-גוך וורהול מגיעים לקו האדום בתל אביב

החל מיום שני הקרוב תוצג בתחנות שאול המלך ואלנבי של הרכבת הקלה בגוש דן תערוכת פופ-אפ הכוללת מבחר העתקים זהים למקור של יצירות מופת מאוסף מוזיאון ישראל, ירושלים. כל הפרטים בפנים

ציור של טרטקובר. מוזיאון ישראל בירושלים,
ציור של טרטקובר/מוזיאון ישראל בירושלים

ירושלים מגיעה לתל אביב - ברכבת הקלה: החל מיום שני הקרוב תוצג בתחנות שאול המלך ואלנבי של הרכבת הקלה בגוש דן תערוכת פופ-אפ הכוללת מבחר העתקים זהים למקור של יצירות מופת מאוסף מוזיאון ישראל, ירושלים. התערוכה תוצג במרחב הכניסה לרכבת הקלה, והיא פתוחה לקהל הרחב, בכל שעות הפעילות של הרכבת הקלה, מ-05:40 ועד 01:00.

בין העתקי היצירות המפורסמות שיוצגו ניתן למצוא את "אישה עם ענק אבני חן" של פבלו פיקאסו, "צ'לסי 4" של אנדי וורהול, "טירה בפירנאים" מאת רנה מגריט ו"קציר בפרובנס" מאת וינסנט ון גוך. בין היצירות הישראליות יוצג דיוקן של אברהם שלונסקי מאת דוד טרטקובר ואף תצלום של פסלו המפורסם של יצחק דנציגר "נמרוד".

גזבינה, קפיצה לרוחק. מוזיאון ישראל בירושלים,
גזבינה, קפיצה לרוחק/מוזיאון ישראל בירושלים
טולוז לוטרק. מוזיאון ישראל בירושלים,
טולוז לוטרק/מוזיאון ישראל בירושלים

תערוכת הפופ-אפ, שמהווה שיתוף פעולה ראשון של הרכבת הקלה בגוש דן עם מוסד תרבות לאומי, תהיה פתוחה עד סוף מאי 2025 ותאפשר לעוברים ולשבים להיחשף ליצירות מהחשובות באוסף מוזיאון ישראל. אוסף המוזיאון הוא האוסף הגדול בישראל, מונה כמעט חצי מיליון פריטים, והוא מוצג בשלושה אגפים: אגף בצלאל לאמנות, אגף ברונפמן לארכאולוגיה ואגף מנדל לאמנות ותרבות יהודית.

עמירם אוחיון, מנכ"ל תבל מפעילת הקו האדום: "אנחנו שמחים להצטרף לנהוג בתחנות רכבת בערים המרכזיות בעולם, ולהנגיש אמנות לקהל הרחב במרחב הציבורי. אנחנו מזמינים את הציבור להשתמש ברכבת הקלה וגם לבלות ולצרוך אמנות גם בתחנות וגם מחוצה להן, במוזיאונים ובאמנות רחוב הסמוכה לתחנות".

ציונה תגר. מוזיאון ישראל בירושלים,
ציונה תגר/מוזיאון ישראל בירושלים

אוה מדז'יבוז'-לוי, מנכ"לית מוזיאון ישראל: "אנחנו גאים להביא את אוצרות האמנות של מוזיאון ישראל אל לב ליבה של תל אביב. תערוכת הפופ-אפ מאפשרת לנו להנגיש יצירות אייקוניות לקהל רחב ומגוון, ולהפוך את המרחב הציבורי לגלריה פתוחה. זוהי הזדמנות ייחודית עבור תושבי גוש דן והמבקרים בו לחוות את עושר האוספים שלנו, ולקבל טעימה מאוסף האמנות הגדול ביותר בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully