וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב דלתות פנים בהשראת עולם האופנה: אלה המגמות המובילות של השנה

מאיה דונרשטיין יתיר, טור אורח

24.9.2024 / 16:49

עולם העיצוב תמיד שאב השראה מעולם האופנה, ומגמות העיצוב האחרונות מראות את ההשפעה הברורה הזו על עולם עיצוב דלתות הפנים. כמו בקולקציות האופנה, גם בדלתות הפנים יש דגש רב על יוקרה, מינימליזם, צבעים וטקסטורות שלא הכרנו בעבר

דלת נועה בגוון ירוק פסגות רב בריח. מעין גולן,
דלת נועה בגוון ירוק פסגות רב בריח/מעין גולן

בשנים האחרונות מתגברת בישראל מגמה במסגרתה מעצבים ואדריכלים מעצבים מוצר שנושא את שמם, או שחברה מסוימת מייצרת מוצר או אפילו יוזמת פרויקט נדלנ"י ייעודי שיעוצב על ידי אותו מעצב או אדריכל. עולמות העיצוב משתלבים ומתחברים גם לעולמות שבעבר פחות נתנו להם דגש עיצובי. כך למשל עולם דלתות הפנים מושפע בשנתיים האחרונות באופן מובהק מעולם האופנה הדינמי והמתחדש ללא הרף. כשם שבשבועות האופנה ברחבי העולם מציגים קולקציות פורצות דרך עם גזרות, חומרים וצבעים מפתיעים, כך גם דלתות הפנים מתחילות לשאוב השראה מהקווים האסתטיים של עולם האופנה ולהפוך מפריט פונקציונלי בלבד לאלמנט עיצובי שמשלים את האווירה בבית.

קבוצת רב בריח משתפת פעולה על בסיס קבוע עם מעצבים ואדריכלים שראויים להשאיר חותם. במהלך השנים, רב בריח מקפידה על שיתופי פעולה פורים עם אדריכלים ומעצבי פנים, ומשתפת אותם בתהליכי העיצוב והתכנון של קולקציות הדלתות של החברה. במסגרת שיתופי פעולה אלה, אחת לתקופה מושקת קולקציה ייחודית הנוצרת משיתוף פעולה עם האדריכלים, ובמהלכה מתקיימת תחרות עיצוב שבה משתתפים אדריכלים ומעצבים מקומיים. אחת מהקולקציות המצליחות שנולדה כך היא קולקציית הקפסולה שפותחה בשיתוף עם 'המעצבות'.

בתחילת כל תהליך פיתוח קולקציה שמשלבת את קהילת האדריכלים ומעצבי הפנים, רב בריח מוציאה קול קורא ומנהלת תחרות שמערבת גם את דעת הקהל וגם את חוות הדעת של שופטים מומחים בתחומי העיצוב. התהליך מייצר תוצאה סופית שמשלבת יצירתיות וחשיבה חדשנית, תוך דגש על אלמנטים פרקטיים ופונקציונליים שתואמים את צרכי השוק המודרני.

רב בריח דלת פיור בגובה תקרה. גל גרבר,
רב בריח דלת פיור בגובה תקרה/גל גרבר

פתחים רחבים ומינימליזם מתוחכם

המגמות בתחום הפתחים משלבות בין מראה מינימליסטי ובין מידות רחבות - הצרכן מחפש גודל ומרחב. הפתחים הרחבים מייצרים בנוסף, מראה של חלל שגדול מכפי מידותיו וזאת אשליה שבאדריכלות המודרנית מנסים ליצור, בעיקר כשמדובר בדירות אורבניות שמציבות אילוצי גודל - על הרקע הזה עולה כל העת הביקוש לדלתות רחבות וגבוהות. דלת גבוהה יוצרת תחושה של גודל, והרוחב מעצים את אותה התחושה בדיוק. על אף שהסטנדרט המקובל גם היום, בדלתות הפנים, הוא גובה של 2.05 מ' אפשר לשים לב, בעיקר באזור המרכז, שהביקוש העולה לגובה של 2.2 ו- 2.4 מ', הפך את המידות הללו לסוג של סטנדרט חדש שהשוק מבקש היום. הדגש על הגובה הופך מבוקש יותר ויותר, וכן דלתות, שבנוסף לגובה, מתוכננות כרחבות במיוחד, שייבחרו לרוב כשמתכננים את חדר המאסטר או ככניסה לחדרי עבודה.

כשמדובר בדלתות כניסה, במיוחד בבתים צמודי קרקע, בדירות בבנייני בוטיק, או בניינים שמעוניינים ליצור מפרט טכני בעל מאפיינים יוקרתיים, חלוקת המפתח השתנתה- את החלוקה המקובלת של 1/3 ו- 2/3 מחליף מפתח רחב עם כנף אחת רחבה, או שתי כנפיים בחלוקה זהה.

דלתות קו אפס שהיו טרנד לכשעצמו בשנים האחרונות, נכנסו גם הן לסטנדרטיזציה מסוימת והן היום לא לעשירים בלבד, אל חלק מקולקציות שמתאימות לכולם. השפעת המידות הרחבות לא פסחה על הדלתות האלו ואפשר לראות היום מגמה של דלתות בקו אפס מרצפה עד תקרה בכל גובה מבוקש. את תכנון הדלת הייחודית ניתן לערוך באופן בלעדי במחלקת האדריכלים שלנו, בדיזיין סנטר. כשמתרגמים את המגמה הזאת לפרקטיקה, חשוב להבין שההחלטה על מידות הדלת חייבת להתקבל כבר בשלב התכנון. דלתות קו אפס ודלתות במידות מיוחדות דורשות הכנה מוקדמת של הפתח.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
רב בריח והמעצבות. תמי בר שי,
רב בריח והמעצבות/תמי בר שי

חומרי גלם בסיסיים ומראה לא מעובד

החיבור לטבע הוא חלק ממגמה רחבה בהרבה, שמבקשת לחבר אותנו בין השאר אל הטבע שסביבנו, מטיפה לשימוש בחומרי גלם בסיסיים, במראה הגולמי והלא מעובד שלהם. עולם הצבע שואב השראות מהמגמה ומתייחס לצמחיה, חול, אדמה ותבואה, כבסיס לקולקציות הגוונים השונות.

הצבעוניות היא מהאלמנטים הראשונים שמושפעים מהטרנדים והיא מאפשרת לייצר התאמות מהירות. את ההתאמות ברב בריח אפשר לראות במניפה החדשה שהשקנו לדלתות הכניסה, בה שולבו צבעים שממחישים את החיבור לטבע, בהם ירוק מרווה, ירוק פסגות, אבן, שיבולת שועל, אפור פשתן, חול, גרייג' ועוד. הוספת גוון למניפת הגוונים של דלתות הכניסה היא תהליך ארוך שעורך תשעה חודשים ולעיתים אף שנה. הבחירה שלנו כחברה, להכנס לתהליך הפיתוח על אף היותו ממושך, היא בשל החשיבות שאנו רואים בהתאמה שאנחנו מבקשים ליצור למגמות המוכתבות בעולם בכלל ובשוק העיצוב בפרט. את דלתות הפנים ניתן לצבוע בכל גוון מבוקש ולכן אין להן מניפה ייעודית כמו זאת של דלתות הכניסה.

כמו בעולם האופנה, גם בעיצוב פנים ישנו דגש על קיימות ושימוש בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה. דלתות עשויות עץ ממוחזר, צבעים אקולוגיים ושילוב חומרים שמקטינים את טביעת הרגל האקולוגית - כל אלה משקפים את התפיסה הירוקה שמובילה את עולם העיצוב כיום. הדלתות לא רק נראות טוב אלא גם נותנות תחושה טובה למי שבחר בהן.

מגמה נוספת שמתחזקת היא שימוש בגוון הלבן. אנו רואים כי בקרב צרכנים ישנה עליה מחודשת לשימוש בלבן ואני צופה התחזקות של המגמה הזאת. גם הידיות יהפכו לבנות, וישלימו בכך מראה לבן ללא רבב. כמו כן, המשחקים הצבעוניים הקלאסיים בין שחור ללבן, ימשיכו להעמיק. מדובר במשחקי ניגודיות שמקפיצים את המוצר- דלת שחורה על רקע קיר צחור, או ידיות שחורות שנראות כתכשיט על דלת לבנה.

מאיה דונרשטיין יתיר. אייל טואג,
מאיה דונרשטיין יתיר/אייל טואג

משחקי טקסטורה וחומרים

בדומה לאופנה שמדגישה שילובי חומרים ייחודיים, גם דלתות הפנים משדרגות את המראה שלהן עם שילובי חומרים וטקסטורות כמו עץ טבעי עם זכוכית חלבית, בטון חשוף, או בדי קטיפה ודמויי עור. הדלתות הופכות לפריט עיצובי שמוסיף רובד נוסף לחלל ומעניק לו מראה מיוחד ובלתי נשכח.

כמו כן, צבעים עזים, הדפסים אמנותיים, פסים וצורות גיאומטריות שולטים גם בדלתות הפנים. מדובר על דלתות נועזות שמושכות את העין והופכות לפריט מרכזי בחלל. כך, הדלתות לא נשארות עוד בגדר פריט פונקציונלי בלבד אלא הופכות לחלק מהעיצוב הכולל של החלל.

הכותבת היא סמנכ"לית השיווק של קבוצת רב בריח

  • עוד באותו נושא:
  • דלתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully